چرا نیاز به شماره تلفن ChatGPT وجود دارد؟

آیا سعی کرده‌اید تا برای مدل زبان ChatGPT از OpenAI ثبت نام کنید، اما فقط متوجه این شده‌اید که باید یک مرحله تأیید همراه با اس ام اس را انجام دهید؟ در این صورت، ممکن است بپرسید چرا ChatGPT از شماره تلفن شما نیاز دارد؟ در هنگام ایجاد یک حساب کاربری OpenAI، شما باید دو مرحله تأیید را تکمیل کنید: ایمیل و پیامک.

بعضی افراد در کشورهایی که چت‌جی‌پی‌تی در آن‌ها در دسترس نیست، مشکلاتی در مرحله تأیید از طریق اس‌ام‌اس گزارش داده‌اند. با این حال، چت‌جی‌پی‌تی به هرحال برای ادامه نیاز به شماره تلفن دارد. این بخش از فرایند همیشه می‌تواند یکمی دردسرساز باشد و ممکن است افراد را مانعی در این مسیر داشته باشد و باعث شود که پرسش و پاسخ زیر ایجاب شود:

چرا OpenAI به شماره تلفن شما نیاز دارد؟

در مورد ChatGPT OpenAI، از روش تأیید دومرحله ای استفاده می شود، که نیاز به تأیید ایمیل و شماره تلفن دارد. اگرچه این ممکن است مزاحم باشد، اما یک اقدام امنیتی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که افراد واقعی از این پلتفرم استفاده می کنند و مصرف نادرست جلوگیری شود.

اخیراً OpenAI به دلیل نیاز به شماره‌ی موبایل به عنوان یک اقدام برای محدود کردن تعداد حساب کاربری‌هایی که کاربران می‌توانند ایجاد کنند، در معرض بازنقدان قرار گرفته است. هرچند این ممکن است به نظر دخالتی برسد، اما OpenAI به وضوح در سوالات متداول خود گفته است: "ما اطلاعات شما را فروشی نمی‌کنیم و یا محتوای شما را با شرکای سوم برای اهداف بازاریابی به اشتراک نمی‌گذاریم".

منبعی که باعث شده OpenAI از شماره تلفن همراه شما بخواهد، دلیل اصلی آن مرحله‌ی دوم تأیید است که امروزه در خدمات آنلاین رایج شده است. در عین حال، این مرحله برای کاربران سودمند است، زیرا اضافه کردن شماره تلفن همراه، یک لایه بیشتر از امنیت به حساب شما اضافه می‌کند.

علاوه بر جلوگیری از ساختن حساب کاربری متعدد توسط افراد مزاحم، ChatGPT ممکن است از شماره تلفن شما به عنوان روش بازیابی برای حساب کاربری OpenAI شما استفاده کند. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، OpenAI می‌تواند دستورالعمل‌های بازیابی را به شماره تلفن شما ارسال کند. می‌توانید از این اطلاعات برای تنظیم مجدد رمز عبور حساب خود و بازیابی دسترسی به سرویس استفاده کنید.

جایگزین های ChatGPT که نیاز به تأیید تلفن ندارند

چندین جایگزین چت‌بات وجود دارد که نیازی به تأیید تلفن ندارند، بنابراین اگر مشکلی دارید، اینها ممکن است راه بهتری باشند.

  • چت سونیک - یکی از بهترین جایگزین‌های چت جی پی تی به شمار می‌رود. چت‌سونیک یک چت‌بات عالی است که به تایید تلفن نیاز ندارد. این نرم‌افزار بر پایه GPT-4 ساخته شده است و با گوگل یکپارچگی دارد، بنابراین مانند چت جی پی تی قادر است به شما نتایج به‌روز ارائه دهد. همچنین چت‌سونیک قادر به تولید تصاویر است، چیزی که چت جی پی تی قادر به انجام آن نیست.
  • بینگ هوش مصنوعی - بینگ هوش مصنوعی نیز یک جایگزین عالی دیگر برای چت جی پی تی است که میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید بدون نیاز به تایید تلفن. این پایه بر مدل زبان بزرگ OpenAI است و به دقت و سرعت در پاسخ دادن تمرکز دارد. مانند چت‌سونیک، نیز قادر است به نتایج بر اساس اطلاعات اینترنت به شما پاسخ دهد.

اگر در تأیید تلفن در ChatGPT به مشکل برخورد کردید، ممکن است بخواهید یکی از این جایگزین‌های بسیار عالی را بررسی کنید. به برخی روش‌ها از جمله ChatGPT خود، حتی مسلط‌تر هستند و همچنین رایگان هستند.

آیا می‌توانید از تأیید تلفن ChatGPT گذشت کنید؟

در حال حاضر، ارائه شماره تلفن شما برای استفاده از ChatGPT اجباری است. تحقیقات ما نشان می دهد که هیچ راهی برای رد شدن این مرحله وجود ندارد. احتمالاً در آینده، با توسعه و بیشتر شدن ChatGPT در مناطق مختلف، نیاز به تأیید شماره تلفن ممکن است تغییر کند.

اما برای الان، شما برای تکمیل فرایند ثبت نام، به شماره تلفن معتبری از محل ارائه خدمات ChatGPT نیاز دارید. بدون تأیید شماره تلفن، قادر به استفاده از ChatGPT نخواهید بود.

استفاده از چت‌جی‌پی‌تی بدون داشتن تلفن همراه

پس ما تاسیس کردیم که واقعا برای دسترسی به ChatGPT به یک شماره تلفن نیاز دارید، اما اینجا چند چیز است که اگر از دسترس خارج هستید، می توانید امتحان کنید:

  • استفاده از واتساپ برای تأیید حساب خود: در برخی کشورها می‌توانید با واتساپ حساب خود را تأیید کنید، بنابراین اگر تلفن همراه شما خراب شده باشد، این یک گزینه عالی است. در هنگام ثبت‌نام برای حساب خود، از گزینه "آیا شما واتس‌اپ دارید؟" استفاده کنید.
  • استفاده از سرویس پیام کوتاه آنلاین: برخی از سرویس‌های پیام کوتاه آنلاین شکایت می‌کنند که از شماره‌های واقعی استفاده می‌کنند که ممکن است از شناسایی توسط چت‌جی‌پی‌تی جلوگیری کند. اگر دور بزنید، ممکن است سرویسی که عمل می‌کند را پیدا کنید، اما هیچ چیز تضمین نمی‌شود.
  • استفاده از یک چت‌بات بدلیل موجود: چت‌جی‌پی‌تی از هیچ نظر چت‌بات هوشمندی نیست که در حال حاضر در دسترس قرار دارد، و نرم‌افزارهایی مانند AI بینگ و گوگل بارد نیازی به تأیید تلفن ندارند.

اگر نگران حفظ حریم خصوصی اطلاعات شخصی خود هستید، آیا می‌توانید سیاست حفظ حریم خصوصی ChatGPT را مطالعه کنید؟ OpenAI اعلام کرده‌اند که اطلاعات شخصی شما را به اشتراک نمی‌گذارند، بنابراین این ممکن است به حفظ روحیه شما کمک کند.

آیا ارائه شماره تلفن تان به چت‌جی‌پی‌تی ایمن است؟

قابل فهم است که برخی از افراد نگران ارائه شماره تلفن هستند. هیچ کس پس از آن تماس‌های فروشی طرف سومی را نمی‌خواهد. اما نگران نباشید، OpenAI داده‌های شما را همانند هر کس دیگری که آنها را جمع آوری می کند محافظت می کند. شماره تنها برای تأیید لازم است و برای هیچ چیزی جز آنچه در توافق نامه حریم خصوصی آن ذکر شده است استفاده نخواهد شد.

آیا برای استفاده از چت شی پی تحت عنوان ChatGPT، حتما باید حساب کاربری داشته باشیم؟

بله، در حالیکه ChatGPT برای استفاده رایگان است، شما هنوز نیاز به ثبت نام از طریق وب سایت و در دست دادن برخی جزئیات مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن دارید. فرایند ثبت نام نسبتاً ساده و سریع است.

کلام نهایی

ChatGPT یک چت‌بات بسیار حرفه‌ای است که متعهد است از خدمات خود به درستی استفاده شود. این چت‌بات در چندین موقعیت با مشکلات قطع خدمات مواجه شده است که ممکن است یکی از دلایلی باشد که خیلی بر سیاست‌هایش برای کاربران جدید سخت‌گیری می‌کند.

هم‌اکنون چت‌جی‌پی‌تی نیاز به لایه‌های اضافی امنیتی دارد تا قبل از دسترسی دادن به افراد جدید، از آنها بخواهد در فرآیند ثبت‌نام شماره تلفن خود را ارائه کنند تا هویت خود را به عنوان یک کاربر واقعی تأیید کنند.

شماره تلفن اعتباری چیست و چرا صحیح نیست؟

اگر این پیغام خطا را مشاهده کردید ، به دلیل استفاده از شماره VOIP یا شماره تلفن برنامه مبتنی بر اپلیکیشن است.

آیا می توانم از چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنم بدون ارائه شماره تلفن؟

ChatGPT از فرآیند تأیید دو مرحله‌ای استفاده می‌کند که شماره تلفن معتبر و آدرس ایمیل را می‌طلبد.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>
  • چرا ChatGPT آینده چت بات‌هاست

    کشف کنید چرا ChatGPT آینده چت بات هاست، مزایا و تأثیر پتانسیل آن بر روی صنعت چت بات را بشناسید. در مورد پیشرفت های فناوری چت بات آموزش ببینید.

  • چه سوال‌هایی از چت با GPT بپرسید

    برای گفت‌وگویی پرمحتوا، بهترین ده چیزی که می‌توانید در ChatGPT بپرسید را کشف کنید. یاد بگیرید چگونه مطرحی خوبی برای ChatGPT بنویسید و از این سرویس چت هوش مصنوعی استفاده کنید.

  • معرفی اپلیکیشن چت پیشرفته GPT

    می‌خواهید بیشتر درباره برنامه ChatGPT بدانید؟ برای آشنایی با ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و نحوه استفاده از آن در دستگاه‌های مختلف، ادامه مطلب را بخوانید.