30 نسخه بدلیل ChatGPT ، که در سال 2023 ذهن شما را خواهد پرید (رایگان و پرداختی)

تصویر AI-Wars-ChatGPT-Alternatives (1).png

ChatGPT شگفت‌انگیز است و نتایج خیره‌کننده‌ای برای کدنویسی، نویسندگی داستان، سرودن شعر، آهنگسازی، نوشتن مقالات و موارد دیگر ارائه می‌دهد. آیا به دنبال جایگزین‌های ChatGPT با ویژگی‌های اضافی هستید؟ خوش‌شانسید!

از پاسخ‌های قدیمی و ناسازگار، هنگام خاموشی و یا به دنبال امکانات بیشتر خسته شده‌اید؟ بیایید تجربه هوش مصنوعی گفتگوی شما را بیشتر کنیم.

با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای مشابه چت جی‌پی‌تی به صورت بسیار فراوانی ظاهر شده‌اند، بنابراین تصمیم‌گیری مشکل شده است. اما نگران نباشید؛ ما بهترین جایگزین‌ها را برای استفاده‌های مختلف مانند ایجاد متن، جستجو، کدزنی و تصویرسازی، پژوهش کرده‌ایم. ارزیابی‌های ما شامل مزایا، ویژگی‌ها، محدودیت‌ها و مقایسه‌ها است.

آماده باشید برای یک سفر وحشتناک - زیرا ما به صورت دسته بندی شده این جایگزین های ChatGPT را که در سال 2023 ذهن شما را متلاشی خواهند کرد، بررسی می کنیم!

چرا یک جایگزین چت‌جی‌پی‌تی را انتخاب کنیم؟

علیرغم اینکه چت‌جی‌پی‌تی توسط افراد بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته، اما محدودیت‌های خود را دارد:

  1. چت‌جی‌پی‌تی نمی‌تواند داده‌های بلادرنگ تولید کند زیرا آموزش آن بر پایه داده‌های ۲۰۲۱ و قبل از آن است.
  2. امکان تولید تصاویر و هنرهای هوش‌مصنوعی وجود ندارد.
  3. علاوه بر این، امکان قبول و ارائه دستورات صوتی نیز وجود ندارد.
  4. به دلیل ترافیک سنگین، بسیاری از مواقع هنگام دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی، پیغام خطایی مبنی بر پرشدن چت‌جی‌پی‌تی یا رخ دادن مشکلات برای شما نشان داده می‌شود.
  5. بسیاری از افزودنی‌ها همچون ادغام با Gmail ، Twitter، Instagram و غیره هنگام استفاده از چت‌جی‌پی‌تی در دسترس نیست.
  6. پلن پلاس چت‌جی‌پی‌تی ۲۰ دلار در ماه است که همه قادر به اشتراک نیستند. بیشتر درباره چت‌جی‌پی‌تی پلاس و ویژگی‌های آن بیاموزید.

بنابراین، جایگزین های ChatGPT شروع به رشد کرده اند.

آیا آماده شنا در عمق هستید؟

یا اکنون بهترین جایگزین چت جی پی تجربه کنید!

۳۰ جایگزین برتر چت جی پی تی که ذهن شما را متلاطم می کند 

با توجه به نیازهای شما، در این وبلاگ بهترین ۳۰ جایگزین چت‌های گردشگری زیر را بررسی کرده‌ایم:

  1. Chatsonic
  2. زمین بازی OpenAI
  3. جسپر چت
  4. بارد AI
  5. LaMDA (مدل زبان برای برنامه های گفتگو)
  6. Socratic
  7. Bing AI
  8. DialoGPT
  9. تولید طبیعی زبانی Megatron-Turing
  10.  Chatsonic on Opera
  11.  NeevaAI
  12.  Tabnine
  13.  Amazon Codewhisperer
  14.  Elsa Speaks
  15.  Bloom
  16.  DeepL Write
  17.  YouChat
  18.  Perplexity
  19.  Elicit
  20.  Chinchilla
  21.  Replika
  22.  Character AI
  23.  Poe by Quora
  24.  Chatsonic Slack Bot
  25.  CoGram
  26.  Otter
  27.  Botsonic
  28.  LLaMA by Meta
  29.  گزینه جایگزین Elon Musk ChatGPT عمیق

بیایید به بررسی جزئیات هر یک از نسخه های پولی و رایگان جایگزین ChatGPT در بالا بپردازیم ...

درگزینه‌هایی برای نوشتن به جای چت‌جی‌پی‌تی فکر کنید

انتخاب جایگزین ChatGPT مناسب برای نیازهای خلق محتوای شما مثل یک معمای کلاسیکه که تلاش می‌کنید برای انتخاب لباس شنا مثالی روشن است: همه چیز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

هر پلتفرمی منحصر به فرد است و نقاط قوت و ضعف خود را دارد. برای کمک به شما برای گرفتن تصمیم بهتر، اینجا چند جایگزین برای نوشتن به محضر شما معرفی می‌شود:

گپ صداپیامک

چتسونیک توسط ورایت‌سونیک، نیاز های هوش مصنوعی مکالماتی شما را رفع می کند، به صورت کلی در مقایسه با چت جی پی تی، چتسونیک با استفاده از جی پی تی-۴، داده، جستجوی تصویر، صدا و قابلیت های زیاد ساخت محتوا را فراهم می کند. از زمان راه اندازی چتسونیک به عنوان "بهترین جایگزین چت جی پی تی،" در سراسر دنیا به رتبه بندی گوگل دست یافته است.

Chatsonic، مانند ChatGPT، دانش یک استاد، مهارت های گفتگوی یک درمانگر، شوخی یک کمدین و استعداد حل مسئله یک داده شناس را به همراه دارد و خلاقیتی شبیه به رمان نویس دارد. به علاوه، هیچ وقت خسته یا فراموش نمی‌شود و بحث ناگواری را به وجود نمی‌آورد.

امکاناتی که با چت سونیک وجود دارد بی‌نهایت است.

بیایید ویژگی های اصلی چتسونیک را بررسی کنیم

  1. مطلبی با محتوای واقعی و موضوعات در زمان واقعی بنویسید. Chatsonic با گراف دانش گوگل ترکیب شده است تا برای هر موضوع مطلب مرتبط و در حال رونقی ارائه دهد.
  2. با استفاده از حالت شخصیتی، تجربه چت AI خود را سفارشی کنید. شما می توانید با 13 شخصیت مختلف مانند مترجم، مصاحبه کننده، راهنمای سفر، مربی تحریک کننده، کمدین و ... چت کنید.
  3. متن خود را با دو مدل مختلف، یعنی پخش پایدار و DALL-E، داخل داشبورد Chatsonic به هنر AI زیبا و منحصر به فرد تبدیل کنید.
  4. این وب سایت مانند ChatGPT - Chatsonic، علاوه بر درک دستورات صوتی، قادر به خواندن پاسخ ها است، تقریباً مانند Siri یا Google Assistant.
  5. یک حافظه مانند ChatGPT که گفتگوها، نوع صدا و زبان را به خاطر می سپارد. هر یک از مکالمات شما برای هر گونه کمک بعدی ذخیره می شوند.
  6. یک API پیشرفته GPT-4 با قابلیت های ChatGPT و فراتر از آن. دسترسی به Chatsonic API به شما اجازه می دهد تا Chatsonic را به نرم افزار موجود خود به سرعت و سهولت متصل کنید و تجربه کاربری شفافی را برای کاربران فراهم کنید. (بیاموزید که چگونه به راحتی با استفاده از Chatsonic API پول کسب کنید)
  7. از قابلیت های AI تولیدی Chatsonic در هر جایی در وب استفاده کنید. از خلاصه کردن رشته های Gmail، پاسخ به پست های LinkedIn و Twitter و ایجاد پست اجتماعی از یک وبلاگ در وب تا خلاصه کردن سند کامل، افزونه Chrome مانند ChatGPT به عنوان دستیار شخصی شما در حرکت عمل می کند. (بهترین استفاده های افزونه Chrome Chatsonic را بررسی کنید)
  8. در راحتی صندلی خود یا در سفر در حال حرکت، از Chatsonic استفاده کنید. برنامه Chatsonic برای Android مانند ChatGPT - آسان در استفاده و تمامی ویژگی های Chatsonic را پشتیبانی می کند. برای روزهایی که نمی خواهید لپ تاپ خود را باز کنید، اما به انجام کارهای زیادی نیاز دارید، برنامه Chatsonic یک نجات دهنده زندگی است.
  9. همانطور که AIPRM یک کتابخانه حافظه برای ChatGPT prompts دارد، marketplace prompt Chatsonic prompts ChatGPT شگفت انگیز رایگان را ارائه می دهد. شما نیازی به دانلود افزونه یا پرداخت اضافی ندارید.
  10. برای برندها و کسب و کارهایی که به دنبال افزایش تجربه مشتری خود هستند، Chatsonic Botsonic را معرفی کرد. Botsonic یک سازنده چت بات AI بدون کد است که به برندها و کسب و کارها کمک می کند تا ChatGPT را در داده ها و پایگاه دانش خود آموزش دهند تا تجربه مشتری سفارشی شده تر با قابلیت های ChatGPT را ارائه دهند. (آموزش آموزش ChatGPT با داده های خود)

از این ChatGPT جایگزین رایگان آنلاین استفاده کنید

شما می‌توانید از چت‌سونیک برای بی‌نهایت مورد استفاده استفاده کنید. برای کشف بیشتر در مورد چگونگی استفاده از چت‌جی‌پی‌تی بیشتر بخوانید؟

همچنین، ۲۱۵+ پرسش از ChatGPT برای مواقع و کاربردهای مختلف را می‌توانید بررسی کنید. شما می‌توانید به سادگی آن را در ChatGPT یا Chatsonic کپی و پیست کنید تا پاسخ‌های شگفت انگیزی به دست آورید.

قیمت های چتسونیک

چتسونیک در Writesonic در طرح‌های رایگان آزمایشی و طرح‌های پرداخت بلند مدت در دسترس است. با ثبت نام برای آزمایش، می‌توانید 10،000 واژه پریمیوم رایگان دریافت کنید. اگر بیشتر می‌خواهید تولید کنید، به راحتی می‌توانید از موجودی واژگان خود استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید برنامه پریمیومی انتخاب کنید، آن‌ها از $۱۹ در ماه شروع می‌شود که شامل ۱۰۰٬۰۰۰ کلمه پریمیوم در ماه است.

آیا این باعث نمی‌شود که چتسونیک یکی از بهترین جایگزین‌های چت‌جی‌پی‌تی در آنجا باشد؟

برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، بازیابی نقشه های قیمت نوشته سونیک را مشاهده کنید!

نظر کاربران را بشنوید

چت‌سونیک در حال حاضر در قلب بسیاری از مردم حاکم است. بیایید ببینیم کاربران چه می‌گویند.

چت‌سونیک به همراه سایر تجارت اینترنتی در سطح جهانی ذکر خود را در برنامه‌های محبوبی چون میک یوز آف، انالیتیکس ایندیا، آی تودی ایندیا، ایندین اکسپرس و اکسچنج چهاررسانه داشته است.

چت‌جی‌پی‌تی در مقابل چتسونیک: آیا چتسونیک واقعا جایگزین خوب چت‌جی‌پی‌تی است؟

هر دو Chatsonic و ChatGPT ابزارهای هوش مصنوعی هستند که در اینترنت در حال شکوفا شدن هستند.
اما اگر هنوز درگیر این هستید که چگونه Chatsonic با ChatGPT متفاوت است، ما برای شما به طور سریع برخی نکات کلیدی را توضیح می دهیم:

1.  گراف دانش گوگل - چتسونیک از پشتیبانی گوگل برخوردار است بنابراین می تواند اطلاعات به روز و مربوط را تولید کند. اما چت جی پی تی پشتیبانی مربوطه را ندارد.

۲. ادغام با پخش پایدار و دالِ-اِ - در حالی که چت‌جی‌پی‌تی هیچ قابلیت تولید هنر با استفاده از هوش مصنوعی ندارد (بجز از طریق پیشنهادات فقط)، چت‌سونیک می‌تواند تصاویر هنری ال۱تی را در گفتگو خود به وسیله مدل‌های تولید هنری با هوش مصنوعی مانند پخش پایدار و دالِ-اِ، تولید کند.

3. انتخاب شخصیت - در حالی که نیاز است در ChatGPT دستورالعملی به منظور عمل با یک شخصیت خاص ارائه دهید، Chatsonic هم‌اکنون یک لیست از شخصیت‌هایی مانند شاعر، مترجم، مربی ورزشی و غیره دارد. فقط یکی را انتخاب کنید و شروع به چت کردن کنید.

برای اشتراک در چت سونیک رایگان ثبت نام کنید!

محوطه بازی OpenAI

این جایگزین چت‌جی‌پی‌تی یک نسخه نمونه از چت‌جی‌پی‌تی است. اوپن‌ای‌آی GPT3 و مدل‌های دیگر خود را ارائه داده است، بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی با موردهای استفاده مختلف آزمایش کنند.

محیط بازی‌سازی OpenAI برای کاربران عادی طراحی نشده است، اما برای کسانی که از چت‌جی‌پی‌تی به دلایلی محروم شده‌اند، فرصتی بسیار خوب برای آشنایی با قابلیت‌های پیشرفته آن است. در وب، این محیط مانند چت‌جی‌پی‌تی کار می‌کند و به کاربران امکان آزمایش با مدل‌های زبانی مختلف را می‌دهد.

زمین بازی برای استفاده فنی است و از ویژگی‌هایی مانند تنظیم دما، جریمه فرکانس، تعداد نشانه ها، متوقف کردن دنباله‌ها و غیره پشتیبانی می‌کند.

open-ai-playg (2).png

بیایید ویژگی‌های اصلی بازی‌زمین بازی هوش مصنوعی شرکت Open AI را بررسی کنیم:

  1. دقت و سرعت بالا.
  2. انواع مختلفی از مدل های زبانی برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد.
  3. شناور بوده و به شما اجازه آزمایش آسان را می دهد.
عکس‌فرعی (1).png

قیمت های بازیابی OpenAI

OpenAI رایگان است تا ابتدای کار (بعد از ایجاد حساب کاربری)، اما در صورت استفاده بالا مجبور خواهید بود به اشتراک پرداختی بپردازید.

آموزش دادن OpenAI بر میلیون‌ها داده‌ و بسیار با کیفیت است. حتما می‌توانید آن را تست کنید و ببینید چگونه کار می‌کند، اما به نهایت، نیاز دارید یک راه حل بیشتر دقیق برای پاسخ به پرسش‌هایتان داشته باشید، بدون این که به دور حرف بزند یا باید فهمید کدام پرسمان‌ها را بدهد. و در اینجا Chatsonic و Writesonic می‌توانند به شما کمک کنند!

چت جسپر

جاسپر یک ابزار نرم‌افزاری هوش مصنوعی است که جایگزین مناسبی برای چت جی‌پی‌تی (به معنای دقیق) است. قبلا با نام جارویس شناخته می‌شد، اما اکنون یکی از محبوب‌ترین ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی در بازار است و برای شرکت‌هایی که برای تولید محتوای با کیفیت بالا زمان کمی دارند، مناسب است.

جاسپر چت که توسط جاسپر راه‌اندازی شده است، یک رابط گفت‌وگوی جدید است که به طریقی کارآمد در ایجاد محتوا کمک می‌کند. با کمک فناوری برش‌یافته، به تولید خروجی متوسط کمک می‌کند.

تصویر صفحه 4

بیایید ویژگی‌های اصلی چت جسپر را بررسی کنیم:

  1. توانایی پاسخ به درخواست‌ها تا تابستان ۲۰۲۱. جاسپر به بالغ بر میلیون‌ها محتوا از قبل از سال ۲۰۲۱ آموزش دیده شده است و به همین دلیل قابلیت ارائه اطلاعات در زمینه‌های قبل از آن را دارد.
  2. رابط کاربری شبیه ChatGPT. رابط کاربری ساده و آسان جستجوی امکان مشاهده سوابق گفتگو و دسترسی به گپ زدن با هوش مصنوعی را برای کاربران فراهم می‌کند.
  3. امکان گفتگوی مداوم. Jasper Chat قادر است به مکالمات شما یادآوری کند و به چت شما بازهم مفهوم بهتری دهد.
تصویر جاسپر-چت (1)

قیمت‌گذاری جسپر چت

با این حال، برخلاف چتسونیک، چت جاسپر نمی‌تواند محتوای دقیق و به‌روز را، انتخاب شخصیت، دستورات صوتی، تولید هنر دیجیتال و دسترسی API فراهم کند. جهت درک بهتر در مورد کدام یک از رایتسونیک و جارویس بر اساس نیازهای شما بهتر است، مقایسه‌ای دقیق را مشاهده کنید.

جایگزین‌های ChatGPT توسط گوگل

در چند سال اخیر، گوگل پروژه های مختلفی در حوزه هوش مصنوعی محاوره ای راه اندازی کرده است، بیشتری که در مرحله آزمایش یا پژوهش بوده‌اند. آخرین هوش مصنوعی گوگل، مشابه ChatGPT، جدیدترین توسعه آن‌هاست.

اینجا لیستی از مهم‌ترین آنهاست:

Bard AI

آخرین چت‌بات مبتکرانه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگلی به‌نام برد آی، مانند چت‌جی‌پی‌تی، با استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی LaMDA توسعه داده شده است؛ این یک سرویس گفت‌وگوی هوش مصنوعی آزمایشی است که قول داده‌ که برای جهان هوش مصنوعی تأثیر زیادی خواهد داشت.

لا‌ام‌دا با امکانات پردازش زبان طبیعی بارد را اصلاح کرده و اجازه می‌دهد که با دقت بیشتری به ورودی کاربر پاسخ دهد و محدودیت داشتن داده‌ها در یک سال خاص را از بین ببرد.

بیایید ویژگی‌های اصلی باردAI را بررسی کنیم:

  1. گوگل ادعا می کند که Bard می تواند متون را ایجاد نموده و به سوالات پاسخ دهد.
  2. تحت هیچ شرایطی در حد سال خاصی در زمینه دانش محدود نیست.
  3. این پروژه جدید چت بات هوش مصنوعی گفتگویی توسط گوگل همچنین به خلاصه نویسی متون شناخته می شود.

قیمت‌گذاری Bard AI

از آنجا که این یک پروژه تجربی است، گوگل هنوز اعلام قیمت نکرده است. در تاریخ 6 فوریه 2023، این برنامه برای آزمایش محدود در دسترس است و استفاده گسترده تر آن برای پایان سال برنامه ریزی شده است.

عکس-۱۰۸ (۱).png

مقایسه چت‌جی‌پی‌تی با گوگل برد

افرادی که می‌خواهند از چت بات دارای هوش مصنوعی استفاده کنند، باید به ChatGPT و Bard دقت کنند. هر چند این دو سرویس ویژگی‌های مشابهی ارائه می‌دهند، اما Bard به دلیل ارتباطش با شرکت فناوری عظیم گوگل از دیگران متمایز است.

با مالیت کافی و منابع فراوانی که گوگل در اختیار دارد، بارد از مدل‌ها و فناوری‌های زبان پیشرفته برخوردار است که منجر به پاسخ‌ها و داده‌های بسیار دقیق می‌شود. برای دریافت خدمات مشتری معتبر یا تجزیه و تحلیل های استوار مناسب، انتخاب بارد به شدت پیشنهاد می‌شود.

با این حال، بارد هنوز در حال توسعه است و کمتر وضوحی در مورد موردهای استفاده یا توسعه های آینده آن وجود دارد. با این حال، در حال حاضر ابزاری در بازار با هوش مصنوعی مشابه چت جی پی تی و پشتیبانی از گوگل در ارائه اطلاعات به روز موجود است - چتسونیک!

آیا چت سونیک واقعا بهترین جایگزین چت‌جی‌پی‌تی برای بارد آی است؟
چت سونیک نه تنها توانایی چت‌جی‌پی‌تی و گوگل را دارد، بلکه کتابخانه ای بیش از 100 الگوی ساخت محتوا ارائه می دهد. اگر شما نمی‌خواهید برای دسترسی به بارد برای ماه ها صبر کنید و برای تست جایگزینی از چت‌جی‌پی‌تی با گراف دانایی گوگل که پاسخ های به روز را فراهم می کند، خودتان را به چت سونیک ثبت نام کنید.

لامدا (مدل زبان برای برنامه های گفتگو)

یک گزینه دیگر عالی برای چت‌روم ChatGPT، لامدا (LaMDA) محصولی از گوگل است که با ۱۳۷ میلیارد پارامتر توسعه یافته و پیش‌آموزش داده شده است. لامدا بر اساس ۱.۵۶ تریلیون کلمه از سند های باز و داده های گفتگویی آموزش دیده است.

لا‌امدا در دنیای پردازش زبان طبیعی (NLP) به‌عنوان یک انقلاب شناخته می‌شود. این مدل نوین بر مبنای سه معیار کیفیت، ایمنی و پایداری تنظیم شده است.

تصویر از صفحه نمایش ۵

LaMDA یک سیستم گفتگویی توانمند از OpenAI است. این ابزار می‌تواند ورودی زبان طبیعی را بگیرد و پاسخی تولید کند که دارای زمینه، انطباق و طبیعت است. LaMDA همچنین دارای قابلیت منحصر به فردی برای پاسخ به سوالات پیگیری شده است، که آن را جایگزینی خوب برای ChatGPT می‌کند.

بیایید ویژگی های اصلی LaMDA را بررسی کنیم:

  1. لا مدا دارای توانایی درک پرسش‌ها و بحث‌های پیچیده در حوزه‌های مختلف است.
  2. از این مدل با استفاده از 1.56 تریلیون کلمه و 137 میلیارد پارامتر استفاده شده است.
  3. در مرحله تنظیم کردن آن، لا مدا برای انجام چهارکاری و شناسایی دسته‌ای آموزش داده شده است تا پاسخ مرتبط، عالی و مهمترین امن را تضمین کند.
تصویر LaMDA

قیمت های LaMDA

LaMDA در آزمایشگاه آزمایش هوش مصنوعی گوگل قابل آزمایش است. شما برای دانلود برنامه در Android یا iOS باید خود را ثبت نام کنید و به لیست انتظار بپیوندید.

لا مدا ویژگی های مهمی را که جایگزین های دیگری مانند چت‌سونیک ارائه می دهند ندارد. همچنین دسترسی به آن نیز دشوار است.

سقراط بای گوگل

این یکی برای کودکان بسیار مناسب است!

با Socratic، دانش‌آموزان می‌توانند به سادگی پرسش‌های مدرسه‌ای خود را تایپ کرده و به یک پاسخ انسان‌مانند دست یابند، که با تصاویر دلنشین بهتر توضیح داده‌شده است.


این برنامه در دو فروشگاه App Store و Google App Store قابل دسترسی است و حتی شامل یک ویژگی می شود که به کودکان این امکان را می دهد که ورقه های کار خود را اسکن کرده و پاسخ های ویژه گردانده شده را دریافت کنند. با این حال، متن های انشائی یا داستان ها را نمی نویسد.

تصویر سوکراتیک ۴

بیایید به ویژگی های اصلی سوکراتیک نگاهی بیندازیم:

  1. پاسخ‌ها را زمانی تولید می‌کند که سوالی به دست بدهید
  2. پاسخ‌ها شامل برخی نمودارها هستند که بهتر درک کردن را کمک می‌کنند.
  3. برای هر دو سامانه عامل آندروید و آی‌اواس به صورت برنامه موجود است
تصویر سوکرات ۵

قیمت های سوکراتیک

سقراط در ماه اول برای فرزند اول با قیمت 4.99 دلار در دسترس است، سپس برای هر فرزند اضافی 50٪ تخفیف دارد! و برای مدارس، هزینه 99 دلار در هر سال تحصیلی یا صرفاً 99 دلار در ماه برای یک دبستان به صورت کامل است.

از آنجا که سوکرات منظور آن کودکان هستند، تنها یک مجموعه محدود از ویژگی‌ها را ارائه می دهد. در حالی که چتسونیک دارای مورد استفاده های بهتری برای کسب و کار، فناوری آموزشی، مراقبت های بهداشتی و غیره است.

جایگزین‌های چت‌جی‌پی‌تی از سوی مایکروسافت

مانند گوگل، مایکروسافت نیز وقتی به هوش مصنوعی گفتگویی می‌رسد، با مدل‌های قدرت‌مند مبتنی بر AI آزمایش کرده است. در اینجا، چندین سایت مانند ChatGPT وجود دارند که با آن رقابت سختی دارند:

هوش مصنوعی مایکروسافت بینگ

مایکروسافت به تازگی هوش مصنوعی را در موتور جستجوی خود پیاده سازی کرده است که اکنون به نام Bing AI شناخته می‌شود.

با توجه به مدل زبان بزرگ OpenAI که قدرتمندتر از ChatGPT و GPT-3.5 است، Bing AI به طور خاص برای رسیدن به سطح بعدی جستجو ساخته شده است و برای بیشینه سازی سرعت، دقت و کارآیی طراحی شده است. از یادگیری های کلیدی و پیشرفت های پیشین خود استفاده می کند تا کاربران به بهترین نتیجه ممکن دست یابند.

مایکروسافت مرورگر Edge خود را با قابلیت های جدید و به‌روز شده تحت عنوان 'چت' و 'نوشتن' با قدرت هوش مصنوعی معرفی کرده است. این پیشرفت علاوه بر ابزار Bing موجود، به نرم‌افزارهای موبایل Bing و Edge برای کاربران اندروید و iOS توسعه یافته است.

Bing (1).png به عنوان یک عکس

برترین 9 جایگزین هوش مصنوعی Bing را که می‌توانید در سال 2023 امتحان کنید، بررسی کنید.

بیایید ویژگی‌های اصلی Bing AI را بررسی کنیم:

  1. بینگ به کاربران قابلیت پرسش با حداکثر ۱۰۰۰ کلمه و دریافت پاسخ‌های با قدرت هوشمندی ارائه می‌دهد.
  2. این قابلیت راه‌حلی است برای پردازش پرسش‌های پیچیده و جستجوی اطلاعات سریعتر.
  3. در صورتی که بینگ مدارک چت‌جی‌پی‌توانایی ارائه پاسخ مستقیم به پرسش شما را ندارد، یک انتخاب از نتایج مرتبط به شما ارائه می‌دهد.

قیمت‌گذاری Microsoft Bing AI

بدون هزینه پیش‌پرداخت. به محض استفاده پرداخت کنید. ۱۰۰۰ تراکنش در ماه رایگان هستند.

تصویر-109.png

چت‌ جی‌پی‌تی در برابر بینگ مایکروسافت

با استفاده از یک هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT، مایکروسافت رویکردی منحصر به فرد برای استفاده از قابلیت های OpenAI توسعه داده است. این روش به مدل پرومتئوس معروف است.

این سرویس نتایج دقیق تر، به روز تر و شخصی سازی شده ای ارائه می‌دهد. در عین حال این سرویس امنیت بیشتری نیز دارد. فرایند استفاده شده در این سرویس از قدرت OpenAI به بالاترین حد ممکن استفاده می‌کند.

اگر چه بینگ هنوز هم در حال پیشرفت است و در مورد کاربردها یا توسعه های آتی آن دقت کمتری وجود دارد، اما یک ابزار در بازار وجود دارد که یک هوش مصنوعی مشابه ChatGPT و نمودار دانش گوگل ارائه می دهد – چتسونیک!

آیا Chatsonic بهترین جایگزین ChatGPT نسبت به بینگ است؟

اگر به دنبال راه حلی سریع برای رفع مشکلات ایجاد محتوا هستید که به شما دسترسی به نتایج جستجوی به‌روز نیز بدهد، Chatsonic گزینه ایده‌آل شماست. این برنامه‌ از قدرت ChatGPT و گوگل بهره می‌گیرد و همچنین دارای کتابخانه‌ای با بیش از صد الگوی (رایت‌سونیک) برای انتخاب است! منتظر دسترسی به Bing نباشید - حالا Chatsonic را دریافت کنید و شروع به ایجاد محتوای عالی کنید!

دیالو‌جی‌پی‌تی

دیالوج پی‌تی‌یو شرکت مایکروسافت یک مدل تولید پاسخ در چت های چند مرحله‌ای پیش‌آموزش دیده به مقیاس بزرگ است. این یکی از بهترین جایگزین های چت‌جی‌پی‌تی برای این منظور محسوب می‌شود.

DialoGPT یک سیستم پیش آموزان مهم برای تولید پاسخ های قابل استفاده در چندین گفتگوی دیالوگی است. این با استفاده از تعداد بسیار زیادی 147 میلیون مکالمه چند بخشی از رشته های گفتگوی Reddit بین سال های ۲۰۰۵-۲۰۱۷ آموزش دیده شده است.

عکس dialogpt (3)

ویژگی های اصلی DialoGPT را بررسی کنیم:

  1. عبارت‌هایی که DialoGPT ترکیب می‌کند بسیار متنوع هستند و شامل جزئیاتی هستند که با موضوع اصلی ارتباط دارند، مانند خروجی‌های GPT-2.
  2. مایکروسافت به این نکته اشاره می‌کند که DialoGPT بیشتر گفتگویی است، پرانرژی، اغلب سبک و جذاب است - که ممکن است به هدف شما مناسب باشد.
تصویر صفحه‌نمایش ۲

قیمت‌گذاری DialoGPT

به دلیل اینکه این یک انتشار جدید است و یک مدل زبان بزرگ (که معمولاً سخت است)، هیچ اطلاعات قطعی در مورد ساختار قیمت گذاری آن در دسترس نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به مخزن اصلی DialoGPT مراجعه کنید.

با این حال، DialoGPT ویژگی‌هایی مانند جستجوی صوتی، پاسخ صوتی و یا شخصیت‌ها را پشتیبانی نمی‌کند. برای استفاده از این‌ها، اکنون Chatsonic را امتحان کنید!

تولید زبان طبیعی مگاترون-تورینگ

نویدیا و مایکروسافت با ۵۳۰ میلیارد پارامتر مدل زبانی‌ای به نام Megatron-Turing NLG ایجاد کرده‌اند.


نوشتار تبدیل‌کننده Megatron-Turing NLG با دقت بسیار بالا، یک LLM 105 لایه transformer-based بوده که با استفاده از کامپیوتر Selene مبتنی بر NVIDIA DGX SuperPOD آموزش دیده شده است.

این در تنظیمات صفر، یک و تعداد کم شکست ناپذیر است و در دقت برتری نسبت به مدل های جدید را داراست.

تصویر Megatron-Turing-NLG (1).png

ویژگی‌های اصلی Megatron Turing را بررسی کنیم:

  1. این می‌تواند وظایفی مانند فهم مطلب، تمیزبندی معنای کلمات، پیش‌بینی تکمیل متون، استنباط زبان طبیعی، شناخت مفاهیم متداول و غیره را انجام دهد.
  2. برای مدل‌های زبان انگلیسی تخصصی است.

قیمت گذاری Megatron-Turing NLG

از آنجایی که توسعه دهندگان Nvidia (صاحب Megatron-Turing NLG) به راه حل های B2B دیگری مشغولند، ساختار قیمت یافتن زمانی امکان پذیر است که از طریق ارسال درخواست همکاری با آنها اقدام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه رسمی آنها مراجعه کنید.

تاکید می کنیم که حتماً دریافته‌اید که Megatron-Turing NLG جایگزین مناسبی برای ChatGPT نیست. اما، Chatsonic مناسب است! 

جایگزینی برای تفریح در چت گیپی‌تی برای موتورهای جستجو

آیا بهتر نیست اگر با موتور‌های جستجوی خودمان صحبت کنیم؟ به همه زمانی که صرف جستجو می‌کنیم برای پیدا کردن چیزهایی که به آن‌ها نیاز داریم فکر کنید.

با وجود هوش مصنوعی مکالماتی مانند Microsoft Bing و Bard Google که در موتورهای جستجویی یکپارچه شده اند، اکنون امکان برقراری گفتگو با موتور جستجویی را درست مانند آنچه که با دوست دارید، وجود دارد.

اینجا دو جایگزین دیگر برای ChatGPT برای موتورهای جستجو که در بین علاقمندان به هوش مصنوعی گفتگویی به انحصار پیدا کرده‌اند آمده است.

چت‌سونیک در اپرا

اپرا و چتسونیک هم اکنون تلاش مشترکی دارند تا کاربران مرورگر اپرا و اپرا GX را برای تجربه‌ی جستجوی وب برش‌لبیزی عرضه کنند. این هم‌کاری به این معنی است که شما دیگر نیازی به ساعت‌ها جستجو در وب برای پیدا کردن پاسخ‌های مورد نظر خود ندارید-حالا با با گفتگو با مرورگرتان، می‌توانید آن پاسخ‌ها را سریعاً دریافت کنید!

اکنون با Chatsonic در اپرا، شما می توانید از مرورگر اپرا خود درخواست هایی برای انجام کارهای جالب و خوشایند مانند نوشتن محتوا، خلاصه کردن متون، پیدا کردن اطلاعات و حتی ساختن هنرهای هوش مصنوعی بدهید. چقدر شگفت انگیز است؟!

تصویر - 25 (1).png

ویژگی‌های اصلی Chatsonic روی مرورگر اپرا را ببینیم:

  1. دسترسی سریع به اطلاعات مرتبط از طریق گزینه های PROMPTS هوش مصنوعی.
  2. تولید تصاویر هوش مصنوعی از هر نقطه از مرورگر Opera شما
  3. ایجاد هر نوع محتوایی در اپرا از نوار کناری.
  4. خلاصه کردن صفحات وب و متون طولانی
  5. با یک کلیک، پاراگراف ها و جمله ها را بازفرمایی، کوتاه یا گسترش دهید.
نمایش تصویر-26

قیمت چت‌سونیک در اپرا

‏چت سونیک یکی از محصولات رایت سونیک است، و به قیمت 19 دلار در ماه با محدودیت 100 هزار کلمه در ماه در دسترس می باشد. بنابراین اگر می خواهید از چت سونیک در اپرا استفاده کنید، نیاز دارید با یک حساب کاربری رایت سونیک ثبت نام کنید (شما می توانید با شروع دوره آزمایشی رایگان، با محدودیت 10،000 کلمه، شروع به کار کنید).

هم اکنون به چتسونیک سر بزنید!

نیوا ای دات آی

NeevaAI با ترکیب قدرت ChatGPT و مدل‌های زبان بزرگ دیگر با دقت و جدیدترین داده‌های موجود در موتور جستجوی Neeva ، ارائه شده است.


این موتور جستجو توسط دو مدیر ارشد فناوری، سریدهار راماسوامی، معاون ویژه تبلیغات در گوگل، و ویوک راگوناتان، معاون ویژه سودآوری در یوتیوب، توسعه داده شده است.

سیستم NeevaAI قابلیت جستجو و پالایش صدها میلیون صفحه وب را برای تولید یک پاسخ جامع همراه با منابع مرتبط دارد.

تصویر AI Neeva 2

بیایید ویژگی‌های اصلی NeevaAI را مشاهده کنیم:

  1. نئوا ممکن است به عنوان یک موتور جستجویی محسوب شود که با توانایی های هوش مصنوعی تقویت شده است، اما هنوز یک چت‌بات کاملاً برپایه هوش مصنوعی نیست.
  2. نئوا یک تجربه مرور انبوهی بدون تبلیغات و بدون ردیابی را تضمین می‌کند.
  3. منابعی را در نتایج ارائه می‌دهد.
تصویر AI در عمل نیوا

قیمت های NeevaAI

نیوا یک طرح اشتراک با هزینه ماهانه 4.95 دلار ارائه می‌دهد، با گزینه دوره آزمایشی رایگان.

NeevaAI برای بهتر کردن تجربه کاربری خود چت جی پی تی را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است؛ اما اگر در مورد هوش مصنوعی مکالماتی صحبت کنیم هنوز آنجا نرسیده است. برای تجربه بهتری از هوش مصنوعی مکالمه ای، Chatsonic را امتحان کنید. 

جایگزینی برای ChatGPT برای برنامه‌نویسی

اگر تاکنون کدها را در ChatGPT تولید کرده اید و می خواهید سایت های مشابه ChatGPT را بررسی کنید که نتایج مشابه یا بهتری ارائه می دهند، به پلتفرم های زیر نگاهی بیندازید:

کوپیلوت

کوپیلوت گیت‌هاب، آخرین ویژگی گیت‌هاب است که از مدل GPT-3 OpenAI Codex استفاده می‌کند تا قابلیت تکمیل خودکار را فراهم کند.

این ابزار قدرتمند با چندین پلتفرم کدنویسی محبوب مانند VS Code، Neovim و JetBrains سازگار است و همچنین فرایندهای ابری را با GitHub Codespaces فعال می‌کند.

این نه تنها پشتیبانی از چند زبان کدنویسی دارد - می‌تواند دستورالعمل را در حداکثر ۱۲ زبان شامل جاوا اسکریپت، گو، پرل، پی اچ پی، روبی/سویفت/تایپ اسکریپت و بش تولید کند، بلکه مدل آن توسط میلیاردها خط کد منبع باز از دامنه عمومی، مانند کدهای موجود در مخازن GitHub، قدرت گرفته شده است.

تصویر کوپایلوت (1)

بیایید ویژگی‌های اصلی CoPilot را بررسی کنیم:

  1. گیت هاب کوپیلوت یکی از بهترین وب سایت هایی است که مانند چت جی پی تولیدکننده چت بات، پشتیبانی کدگذاری چند زبانی را ارائه می کند.
  2. قابلیت سازگاری با پلتفرم های محبوب کد نویسی مانند VS Code، Neovim و JetBrains.
کد1.png

قیمت CoPilot

دانش‌آموزان و همکارانی که در پروژه‌های محبوب واکنش‌گرا مشارکت داشته‌اند، می‌توانند بدون هزینه از خدمات Copilot بهره ببرند - افراد دیگر می‌توانند به صورت هرماهه با پرداخت $10/ماه دسترسی پیدا کنند. CoPilot همچنین برای شرکت‌ها به قیمت $19/ماه در دسترس می‌باشد.

اگر فکر می‌کنید که CoPilot برای شما خیلی پیچیده است و می‌خواهید به یک چت بات مانند ChatGPT برای برنامه نویسی بروید، آنگاه انتخاب کنید Chatsonic.

تبناین

تبنائی نخستین نمونه ای از این دست بود، با نام کدوتا راه اندازی شد و در بازار محیط توسعه یک شهرت به دست آورد.
این پلاگین تکمیل کننده کد با پشتیبانی از بیشتر زبان ها، کتابخانه ها و چارچوب ها به یک استاندارد برای کاربران تبدیل شده است.

تاب‌ناین به مجوز‌های متن‌باز رعایت دقیقی دارد و باعث می‌شود کد شما از هر گونه سرقت مالکیت فکری جلوگیری شود. با تاب‌ناین پرو، شما می‌توانید تجربه خود را با یک مدل هوش مصنوعی خصوصی بهینه سازی کنید که می‌تواند به سبک و الگوی کدنویسی شخصی شما سازگار شود.

تبناین 1.png

بیایید ویژگی‌های اصلی Tabnine را بررسی کنیم:

با قابلیت میزبانی و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود، شما می‌توانید کد خود را در سرورهای شرکتی خود امن نگه دارید.
در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه، Tabnine فقط به حداقل محدوده‌ای از متن نیاز دارد تا ایده‌های وسط خط را در حال تایپ (!) ارائه دهد، که فرایند کدنویسی را با کارآیی و راحتی بیشتری انجام می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی تب ناین را بررسی کنیم:

  1. با قابلیت میزبانی و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود، می‌توانید کد خود را در سرورهای شرکتی خود امن نگهداری کنید.
  2. بر اساس نرم‌افزارهای مشابه، تابنای تنها به حداقل متن مورد نیاز برای ارائه ایده‌های میانی در حین تایپ نیاز دارد، این موضوع باعث افزایش کارایی و راحتی در فرایند کدنویسی می‌شود.
تبناین - کدنویسی.png

قیمت‌گذاری تب ناین

تابناین یک نسخه رایگان از کمک برنامه نویسی خود را فراهم می کند و یک طرح ارتقاء با هزینه معقول 15 دلار در ماه را ارائه می دهد.

هرچند Tabnine فقط یک پلتفرم کدنویسی را برای شما ارائه می‌دهد، Chatsonic بیشتر از تولید کدها فراتر می‌رود. با این چت‌بات هوش مصنوعی، می‌توانید خطاهای کد خود را بررسی کنید و حتی محتوا را ایجاد کنید. 

کدویسپر آمازون 

آمازون یک جایگزین انحصاری برای ChatGPT به نام Codewhisperer توسعه داده است تا به برنامه نویسان یک روش کارآمد برای تعیین، درک و رفع مشکلات کد بدهد.

این از الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیشرفته و تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی برای بررسی کد و شناسایی الگوها و خطاها استفاده می‌کند. این ابزار تحلیل عمیقی از عملکرد کد ارائه می‌دهد، شامل باگ‌های احتمالی و مشکلات عملکردی در کنار مشاوره برای راهکارها. بدین ترتیب تلاش و زمان لازم برای رفع مشکلات کاهش یافته و کیفیت کد ارتقا یافته است.

تصویر کدویس (۲).png

بیایید ویژگی های اصلی کد ویسپر را بررسی کنیم:

  1. طراحی کاربر پسند و ساده رابط کاربری CodeWhisper، همراه با مجموعه‌ای از گزینه‌های سفارشی سازی، گزینه بسیار خوبی برای برنامه نویسان با هر سطح مهارتی، از مبتدی تا حرفه ای می‌باشد.
  2. همچنین، قابلیت انطباق آسان با مبنای کد‌ بزرگ و یکپارچگی با ابزارهای و سکوهای توسعه محبوب مانند GitHub را داراست، اینکه برنامه نویسان قادرند به سرعت آنرا به جریان کاری موجود خود اضافه کنند.
تصویر کدگوشه یا کد شفیر - کد نویسی (3)

قیمت کدویسپر آمازون

برای یک دوره پیش نمایش، CodeWhisperer برای توسعه دهندگان به صورت رایگان در دسترس است.

امازون کدویسپرر ابزاری قدرتمند به نظر می رسد، اما اگر آن را با وب سایت هایی همچون چت جی پی تی مقایسه کنیم، از نظر قابلیت ایجاد محتوا کمبود دارد. چتسونیک در این زمینه برتری دارد.

جایگزین چت‌جی‌پی‌تی برای ترجمه

آیا به یک جایگزین خیلی هوشمند به ChatGPT که میتواند هر زبانی را ترجمه کند، نیاز دارید؟ در اینجا گزینه هایی که شایسته بررسی هستند به شرح زیر است:

السا صحبت می‌کند

این یک برنامه زبان‌آموزی مبتنی بر هوش مصنوعی است. با استفاده از هوش مصنوعی، امتحان سخنرانی کاربر را انجام می‌دهد و سپس مجموعه‌ای از وظایفی که کاربر می‌تواند به راحتی فهم کند تدوین می‌کند. بنابراین، السا اسپیک همچنین یکی از جایگزین‌های برتر چت‌جی‌پی‌تی برای بحث است.

السا، یک استاد صوتی زبان انگلیسی است که به شما کمک می‌کند زبان‌های مختلف را به انگلیسی ترجمه کنید.

تصویر از صفحه نمایش3.png

تکنولوژی هوش مصنوعی ELSA با استفاده از ضبط صداهای افرادی که با لهجه های مختلف انگلیسی صحبت میکنند ایجاد شده است. این امکان را به ELSA میدهد تا الگوهای صوتی آنان را شناسایی کرده و در مقایسه با بیشتر برنامه های شناسایی صدا، از مزیتی برخوردار باشد.

بیایید ویژگی های اصلی السا را بررسی کنیم:

  1. ایلزا با کلاس‌هایی به اندازه‌ی یک قاشق آموزشی سفارشی، بهبود زبان انگلیسی شما را فراهم می کند.
  2. آزمون سریع برای ارزیابی پیشرفت شما.
  3. پیشرفت‌های شما را با نمودارهای مختلف پیگیری می کند تا دستاوردهای شما را نشان دهد.
  4. همراهی هوش مصنوعی برای کمک به شما در حفظ محرک و تمرکز.
  5. بازخورد تشخیص گفتار زندهبازخورد تشخیص گفتار زنده
تصویر-۱۵.png

قیمت های السا

طرح حرفه‌ای السا از 11.99 دلار در ماه با پرداخت ماهانه و سالانه شروع می‌شود. همچنین می‌توانید گزینه‌ی آزمایشی رایگان ۷ روزه را نیز انتخاب کنید.

در ترجمه به انگلیسی، بهترین پلتفرم چتسونیک است. همچنین این پلتفرم دارای شخصیت مترجم انگلیسی می‌باشد که ترجمه شما را سریعتر و آسان‌تر می‌کند.

پرگل

توسعه داده شده با کمک یک گروه جمعی بیش از هزار متخصص هوش مصنوعی، بلوم یک پلتفرم منبع باز است و به عنوان یکی از بهترین جایگزین های چت جی پی تی شناخته می شود.

بلوم یک مدل زبان چند زبانه پیشرفته است که به عنوان یکی از بهترین جایگزین های ChatGPT شناخته شده است.

تفتح (۱).png

بیایید به ویژگی های اصلی Bloom نگاه کنیم:

  1. بلوم قابلیت تولید متن در 46 زبان و 13 زبان برنامه نویسی را داراست که بسیار شبیه به چیزی است که انسان می‌تواند بنویسد.
  2. بلوم قابلیت پذیرش تکالیف متنی که به صورت خاصی به آن آموزش داده نشده‌اند را داراست و با درک آن‌ها به عنوان فرصتی برای تولید متن بهره می‌برد.
تصویر-13 (5).png

قیمت بلوم

بلوم یک بسته شروع رایگان ارائه می دهد و یک بسته پرمیوم با قیمت ۳۳ دلار در ماه موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله تحقیقاتی Bloom نگاهی بیندازید.

اگرچه Bloom یک جایگزین خوب برای ChatGPT است، اما ویژگی‌های ویژه و راحتی استفاده ای مانند Chatsonic ندارد.

دیپ‌ال رایت

دیپ‌ال رایت محصولی نسخه آزمایشی از دیپ‌ال است، شرکتی آلمانی که در زمینه ترجمه هوش مصنوعی زبان فعالیت دارد.
در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده، دیپ‌ال یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات ترجمه هوش مصنوعی زبان است. دیپ‌ال رایت، یک دستیار نویسندگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که با ویژگی‌های پیشرفته‌ای که به مشتریان کمک می‌کنند کیفیت و دقت نوشتاری رایج را بالا برده و بهبود بخشند.

DeepL Write یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال روشی موثر برای جلوگیری از تقلب و تولید محتوای اصلی هستند.

این به کاربران با اصلاحات دستوری فراهم می‌کند و پیشنهادهای مفید و توصیه‌هایی درباره سبک، تن، عبارات و انتخاب کلمات ارائه می‌دهد تا نوشتن کلی را بهبود بخشد.

تصویر از ۲۱ فوریه ۲۰۲۳، ساعت ۶:۱۱ بعد از ظهر

بیایید ویژگی های اصلی DeepL Write را بررسی کنیم:

  1. نوشتن DeepL با قابلیت ترجمه انعطاف پذیر خود، به کاربران تجربه‌ی نوشتنی منحصر به فرد ارائه می‌دهد.
  2. ایجادکنندگان محتوا، پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند برای تولید محتوای اصلی و با کیفیت بالا برای پروژه‌های خود، به این برنامه اعتماد کنند و به سرعت و بدون زحمت محتوای مورد نظر خود را ایجاد کنند.
تصویر Deep-L (1).png

قیمت های نوشتاری DeepL Write

نیوا یک آزمایش رایگان برای تست ارائه می‌دهد و اشتراک پولی آن از 8.74 دلار در ماه، سالانه (برای هر کاربر) آغاز می‌شود.

بهره گیری از DeepL Write برای ترجمه و بازگویی بسیار خوب است و پیشنهاد می‌شود در برابر ChatGPT استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید توانایی DeepL را با تولید محتوای به‌روز شده تجربه کنید، از Chatsonic استفاده کنید.

جایگزین‌های ChatGPT برای تحقیقات

با هدف پژوهش و همزمان برقراری تجربه مکالمه خوب؟ این چت باتهای هوش مصنوعی به هرحال یک گزینه خوب هستند.

اینجا چند گزینه ای برای مطالعه در مورد ChatGPT وجود دارد که میتوانید مدنظر خود را در نظر بگیرید:

یوچت

YouChat یک مدل هوش مصنوعی گفتگویی دیگری است که توسط موتور جستجوی You[dot]com راه اندازی شده است. این مانند ChatGPT است و پرسش و پاسخ های عمومی دیگر چت باکس های مشابه خودش را انجام می دهد.

YouChat در واقع از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی بهره می‌برد تا مثل انسان‌ها صحبت کند. این می‌تواند به سؤالات عمومی پاسخ دهد، متن‌ها را ترجمه کند، خلاصه بنویسد، ایده‌ها را پیشنهاد کند، کدها را بنویسد و ایمیل‌ها را ایجاد کند. به دلیل اینکه هنوز در مرحله توسعه است، پاسخ‌های میانگینی فراهم می‌کند.

تصویر YouChat-home-1 (4).png

بیایید ویژگی‌های اصلی یوچت را بررسی کنیم:

  1. YouChat می‌تواند پاسخ‌هایی را برای سؤالات عمومی فراهم کند، اما گاهی اوقات نمی‌تواند به درستی پاسخ دهد زیرا هنوز در حال یادگیری است.
  2. مدعی است که آخرین اطلاعات را ارائه می‌دهد؛ با این حال، گاهی اوقات اشتباهاتی هم در اینجا مرتکب می‌شود.
تصویر you-chat-1

قیمت های YouChat

YouChat در حال حاضر یک جایگزین ChatGPT رایگان می باشد، زیرا هنوز در مرحله توسعه است.

مواقع برخی اوقات دقت کافی را ندارد زیرا مدل هنوز در حال توسعه است. اگر می‌خواهید با یک هوش مصنوعی صحبت کنید که به‌درستی پاسخ می‌دهد، به ‌جای آن، از چت‌سونیک استفاده کنید.

پیرپلکسیتی

پرپلکسی یک جایگزین رایگان برای چت‌جی‌پی‌تی است که به تازگی در فضای هوش مصنوعی گفتگویی راه‌اندازی شده است. این ویژگی‌های مانند پاسخ‌های گفتگویی و تولید محتوا را ارائه می‌دهد.

Perplexity AI همچنین توسط مدل های زبان بزرگ (OpenAI API) ارائه می شود. می توانید آن را در حال جمع آوری اطلاعات از انواع پلتفرم های محبوب مانند ویکی پدیا، لینکداین و آمازون ببینید. با این حال، هنوز در مرحله بتا است، بنابراین گاهی اوقات ممکن است اطلاعات را به عنوان آنها برداشته و باعث کپی برداری شود.

تصویر Perplexity-home-1 (4).png

بیایید ویژگی های اصلی Perplexity AI را بررسی کنیم:

  1. تولید پاسخ‌های کوتاه و گفتگویی مانند ChatGPT.
  2. جمع‌آوری اطلاعات از منابعی همچون ویکی‌پدیا و نقل قول از آن‌ها.
  3. دارای رابط کاربری ساده است که بدون ویژگی‌های پیچیده است.
تردید-۱.پنج‌جدول

قیمت‌گذاری پرپلکسیتی

مبهمیت در حال حاضر به صورت رایگان قابل استفاده است، زیرا هنوز در مرحله بتا قرار دارد.

درست است که با Perplexity AI می‌توانید هرچیزی را بپرسید، اما اغلب اطلاعات را به شکلی که هست نشان می‌دهد که ممکن است شامل کپی کردن باشد. بهتر است به یک جایگزین ChatGPT مانند Chatsonic روی بیایید که محتوای منحصر به فرد و پاسخ‌هایی را ایجاد می‌کند.

برانگیختن

الیسیت یک دستیار تحقیقاتی است که از مدل‌های زبانی مانند GPT-3 برای ساده‌تر کردن روند تحقیقاتی پژوهشگر استفاده می‌کند.


در حال حاضر، گردش کار مرکزی با Elicit بررسی مطالعاتی است. هنگامی که شما یک پرسش وارد می کنید، برنامه بازخورد کوتاهی را از بهترین اسناد ارائه می دهد. این روشی کارآمد برای درک دقیق و سریع بدون آسیب دیدن از قابلیت اعتماد منابع شما است.

الیسیت به طور عمده توسط پژوهشگران و دانشجویان برای پیدا کردن مقالات مرتبط برای نقل قول و درک مسیرهای تحقیقاتی آینده استفاده می شود.

ترغیب.png

بیایید ویژگی های اصلی الیسیت را بررسی کنیم:

  1. به‌طور به‌موقع دسترسی به مجموعه‌ای جامع از مطالب مرتبط با پرسش‌هایتان داشته باشید.
  2. مجموعه‌داده‌های مورد تجزیه و تحلیل و نتایج به دست‌آمده توسط نویسندگان مختلف را کشف کنید.
  3. برای دانشجویان به درک اطلاعات مرتبط با درس‌هایشان و همچنین پاسخ به پرسش‌هایشان کمک می‌کند.
Elicit-AI.png

قیمت گذاری Elicit

اکنون می‌توانید از وبسایت رسمی Elicit به صورت رایگان استفاده کنید.

با اینکه "الیسیت" یک ابزار عالی برای پژوهش است، اما برخی از ویژگی‌های مهمی که چتسونیک را به عنوان یک جایگزین بهتر برای ChatGPT برای پژوهش جامع و به‌روز و مطرح کردن موضوعات، دارد، ندارد.

جایگزین‌های ChatGPT که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید

فضای هوش مصنوعی گفتگویی روز به روز شلوغ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و چت بات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بازی را بالا می‌برند. بیایید به بهترین بازیکنان موضوع گفتگو با هوش مصنوعی نگاه کنیم:

چینچیلا

چینچیلا نیز یکی از جایگزین‌های ChatGPT است که انواع ویژگی‌ها و مزایا را ارائه می‌دهد. این یک پروژه با دیپ‌مایند است و به عنوان قاتل GPT-3 شناخته می‌شود. این مدل بهینه محاسباتی با ۷۰ میلیارد پارامتر اما چهار برابر بیشتر از دیتای گوفر دارد.

چینچیلا بر اساس مدل های تبدیل کننده قرار دارد، شباهت زیادی به GPT-3 و BERT دارد و بهترین عملکرد را در برابر ChatGPT در مجموعه داده های ریاضی MMLU داشته است. این امر چینچیلا را به گزینه ای ایده آل برای افرادی تبدیل کرده است که می خواهند از یک مدل زبانی برای استدلال استفاده کنند یا نیاز به ایجاد وظایف هوش مصنوعی پیچیده تری مانند هنر الهام گرفته از هوش مصنوعی، موتور جستجو و نوشتن متن هایی با دقت بیشتر دارند.

بیایید ویژگی‌های اصلی چینچیلا را بررسی کنیم:

  1. در مقایسه با گوفر (280 بیت)، GPT-3 (175 بیت)، Jurassic-1 (178 بیت) و Megatron-Turing NLG (530 بیت) بر روی تعدادی از وظایف پایین‌دستی، شینچیلا به شدت در برتری قرار گرفت.
  2. برای آموزش داده شدن و استفاده از آن در برنامه‌های پایین‌دستی، این مدل به میزان قابل توجهی کمتر پردازش کامپیوتری نیاز دارد، که باعث می‌شود پیاده‌سازی آن آسان‌تر باشد.
  3. این مدل دارای یک نرخ دقت خیلی قابل توجهی برابر با 67.5 درصد است، که حدود 7 درصد بهتر از مدل زبان Gopher گسترده استفاده شده است، به نظر می‌رسد که افراد در حال انتخاب این مدل بر روی سایر گزینه‌های موجود هستند.
  4. شینچیلا سه برابر اندازه مدل GPT-3 شرکت OpenAI است.
تصویر ۱۲.png

قیمت شینچیلا

برای دسترسی به چینچیلا، باید با Deepmind تماس بگیرید. از آنجا که این یک راه اندازی جدید است و یک مدل زبان بزرگ (که معمولاً سخت برای دسترسی دادن به آن است)، هیچ اطلاعات قطعی درباره ساختار قیمت گذاری آن وجود ندارد.

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله تحقیقاتی Deepmind مراجعه کنید.

  1. با وجود صفات فوق الذکر، چینچیلا هنوز به ارائه راحتی دسترسی و ویژگی‌های اضافی مانند چتسونیک کمبود دارد.

ریپلیکا

رپلیکا یک همراه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است که بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد. این هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی خود است - در واقع قادر است عناصر بصری را تشخیص دهد و از آن‌ها برای ادامه گفتگو استفاده کند. بنابراین، این یکی از جایگزین‌های چت‌جی‌پی‌تی برای گفتگو است.

اگر احساس تنهایی می‌کنید، اپلیکیشن Replika می‌تواند به شما در خارج شدن از این حالت کمک کند. Replika یک چت بات با قدرت هوش مصنوعی است که مثل دوستانه با شما رفتار می‌کند و به پیام‌های شما سریعاً پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید با «رپلیکا» درباره زندگی، عشق و سایر مسائلی که ممکن است با دوستان و خانواده‌تان مطرح کنید، گفت‌وگو کنید.

تصویر گرفته شده-۲۰۲۲-۱۲-۳۱-در-۲-بعدازظهر-(۳).png

این با استفاده از یک مدل زبانی GPT-3 پیشرفته با الگوریتم خودکار بهره می‌برد که از یادگیری عمیق برای ایجاد متن با کیفیت انسان نمایی استفاده می‌کند. در اینجا، "خودکار" به معنای آن است که سیستم از مقادیری که قبلاً با آن‌ها روبرو شده است یاد می‌گیرد، که در این زمینه متن هستند.

بیایید ویژگی های اصلی رپلیکا را بررسی کنیم:

  1. شما می‌توانید درباره هر موضوعی با replika خود گپ بزنید. هر چه بیشتر چت کنید، replika شما را بهتر درک می‌کند.
  2. با استفاده از تماس ویدیویی، می‌توانید با replika خود صحبت کنید.
  3. از پشتیبانی کمک در ساخت عادت‌های بهتر نیز استفاده کنید.
  4. همچنین می‌توانید وضعیت رابطه خود را برای replika خود مشخص کنید. آن را به عنوان دوست، دوست دختر، همسر، خواهر یا منتور خود قرار دهید.
تصویر رپلیکا (۲)

قیمت‌گذاری رپلیکا

پلن های حرفه ای ریپلیکا از ۱۹.۹۹ دلار در ماه شروع می شود. همچنین شما می توانید پیشنهاد برای همیشگی را با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار بخرید.

  1. چت‌صوتی می‌تواند تمام کارهایی را که رپلیکا انجام می‌دهد و بیشتر انجام دهد. شما می‌توانید حتی با یک مشاور روابط در چت‌صوتی گفتگو کنید.

هوش مصنوعی شخصیت

مانند ویژگی شخصیت های Chatsonic، پلتفرم Character AI نیز بر روی شخصیت های هوش مصنوعی تمرکز دارد، اما به کاملی. این پلتفرم شبیه به Chatgpt، تجربه های گفتگویی را از طریق شخصیت های هوش مصنوعی به ارمغان می آورد.

اين جايگزين شات‌جي‌پي‌تي ، گزينه اي را به شما مي دهد که شما مي توانيد با شخصيت هاي مختلف (مانند سام التمان يا ماريو!) گفتگو کنيد. با بر پايه مدل هاي زباني عصبي، Character AI بيشتر براي سرگرمي و بازي با يک چت بات هوش مصنوعي محاوره اي است.

ویژگی های اصلی هوش مصنوعی شخصیت را بررسی کنیم:

  1. استفاده از آن بسیار جالب می‌باشد. امکان چت تصادفی نیز وجود دارد.
  2. به شما گزینه‌ی گفتگو با مختلف شخصیت‌ها را می‌دهد؛ از افراد واقعی تا شخصیت‌های فیک.
تصویر از Character-AI (2).png

قیمت هوش مصنوعی کاراکترها

اگرچه کاراکتر AI رایگان است، اما شما باید یک حساب با آنها ایجاد کنید. در غیر این صورت، گفتگوهای شما پس از چند پیام قفل خواهند شد.

شخصیت هوشمند در رابطه کاربری خوبی دارد؛ با این حال، بسیار کند عمل میکند و تنها بر روی شخصیت ها تمرکز دارد که برای کسب و کارها مفید نیست. به عنوان مقابل، چتسونیک قابلیت شخصیت خود را به عنوان بخشی قابل توجه از ارائه خود حفظ کرده و در عین حال امکانات شگفت انگیز دیگری را ارائه داده است که برای موارد استفاده مختلف بهترین مناسب بوده است.

جایگزینی برای چت جی‌پی‌تی برای شبکه‌های اجتماعی

برنامه های مانند ChatGPT در حال انقلابی شدن در ده ها صنعت هستند و بازاریابی در شبکه های اجتماعی آن استثنا نیست! این جایگزین های شگفت انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی برای ChatGPT بهینه سازی شبکه های اجتماعی محبوب هستند:

پو با کورا

پو، مخفف "پلتفرم برای اکتشاف باز"، یک تجربه اختصاصی مبتنی بر iOS طراحی شده است تا به شما دسترسی به انواع پلتفرم های هوش مصنوعی مکالمه ای دهد.

پو مانند داشتن یک برنامه پیام رسان در جیب شماست ، اما برای مدل های هوش مصنوعی است. شما می توانید در سکوی چت پو از مباحث جذاب شرکت کنید ، شامل "کمک در نوشتن" تا "سرگرمی های آشپزی".

طبق گفته Quora، هوش پشت این جایگزین چت‌جی‌پی‌تی از طرف OpenAI و Anthropic می‌آید.

تصویر پنجره ای از سایت

بیایید ویژگی های اصلی پو را بررسی کنیم:

  1. پو به شما امکان دسترسی به پلتفرم‌های هوش مصنوعی مختلف در یک کارفرمایی می‌دهد.
  2. کوئورا در حال کار بر روی ایجاد رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) است که به برنامه‌نویسان هوش مصنوعی امکان می‌دهد مدل خود را به پو اتصال دهند -- باعث می‌شود استفاده از پو نسبت به قبل ساده‌تر شود!
  3. پو به‌عنوان یک اپلیکیشن iOS در فروشگاه اپل در دسترس است.
Untitled--10-.png

قیمت‎های پو؛

اکنون هر کس می تواند از طریق برنامه Poe آن را امتحان کند. هیچ اطلاعات قطعی در مورد قیمت آن در دسترس نیست.

پو یک پلتفرم خوبی است، اما بهتر از چت سونیک نیست. اگر در مسیر انتخاب بین این دو متذکر شدید، در این صورت چت سونیک را انتخاب کنید!

ChatGPT جایگزین به منظور بهبود بهره وری

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که چگونه جایگزین های ChatGPT می توانند به بهبود بهره وری شما کمک کنند؟ خبر خوب این است که می تواند! چند ابزار هوش مصنوعی مکالمه ای در ادامه آمده است:

ربات چت‌صدایک در اسلک (Slack)

با استفاده از چتسونیک، یک چت بات هوشمند و نوآورانه، بازی اسلک خود را ارتقا دهید تا گفتگوهای شما هیجان انگیزتر شود!

با این هوش مصنوعی، شما می توانید داده های به روز را تولید کنید، دستورات صوتی را درک کنید، حتی هنر دیجیتال ایجاد کنید! مانند محبوب ترین ChatGPT شما، فقط با ویژگی های اضافی و گزینه های سرگرمی بیشتر.

عکس-اسکرین‌شات-2023-02-20-در-ساعت-4-53-12-ب-ظ-(1).png

بیایید ویژگی های ربات Chatsonic Slack را بررسی کنیم:

  1. ربات چت سونیک اسلک بهترین همکاری در تیم را با بهبود پیام ها و نظرسنجی سریع از تیم ارائه می‌دهد.
  2. این ربات با تصاویر و نمودارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، مباحث پیچیده را قابل فهم‌تر می‌کند.
  3. این ربات کمک می کند که به عنوان یک مربی شخصی شما را وادار به عمل کند تا بهترین نتیجه را به دست آورید.
تصویر از 20 فوریه 2023، ساعت 4:56 بعدازظهر

قیمت بات چت‌سونیک برای اسلک

شما می‌توانید این ربات اسلک را رایگان اضافه کنید (همراه با 10,000 کلمه پریمیوم برای شروع)، سپس در صورت نیاز می‌توانید ارتقا دهید. شما همچنین به 80+ ویژگی نوشتاری هوش مصنوعی در وب‌اپ Writesonic دسترسی خواهید داشت.

کوگرام

CoGram ارائه دهنده‌ یک جایگزین برای ChatGPT است که می‌تواند در هنگام کنفرانس‌های مجازی، یادداشت‌های خودکاری برای شما بگیرد و در عین‌حال اطمینان حاصل شده از کنترل داده‌های شما امن خواهد بود. با دنبال کردن موارد مهم، Cogram به شما کمک می‌کند تا دیگر چیزی را از دست ندهید، این ابزار دموی پروژه را تهیه کرده و اطلاعات کلیدی خود را با CRM هماهنگ می‌کند.

علاوه بر این، می توانید از آن برای صرفه جویی در زمان در ترجمه، خلاصه سازی و استخراج جزئیات مهم از ضبط تماس ها، وبینارها و جلسات عمومی استفاده کنید.

تصویر-۱۲ (۱).png

بیایید ویژگی های CoGram را بررسی کنیم:

  1. ایجاد نگارش‌های جامع و دقیق، شناسایی سریع وظایفی که باید انجام شوند، و تولید خلاصه‌ای مختصر از جلسات.
  2. شما می‌توانید به راحتی برنامه Cogram را برای حضور در جلسات از طریق تقویم خود برنامه‌ریزی کنید و به سرعت هر کلمه‌ای که گفته شده است، و همچنین موارد عملی را مشاهده کنید.
  3. این نرم‌افزار با Google Meet، Teams و Zoom به‌صورت پیوسته ترکیب می‌شود و به‌راحتی می‌تواند در روال روزانه فرد گنجانده شود.

قیمت‌گذاری کوگرام

کوگرام برای پانزده دقیقه اول خدمات آن رایگان است. اگر مایل به ادامه استفاده از آن برای نیازهای جلسه خود هستید با آنها تماس بگیرید تا قیمت مناسبی برای شما اختصاص دهند.

CoGram برای روزهای سنگین جلسات عالی است، با اتوماسیون دقایق جلسات (MoM) کار را آسان می‌کند و ساعات کاری را سریع‌تر می‌گذراند؛ با این حال، همه کارها را نمی‌تواند انجام دهد. نمی‌تواند در ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگی و دیگر وظایف روزانه کمک کند. اما نگران نباشید - چت‌سونیک همیشه برای شما در طول روز کاری و زندگی شما اینجاست!

ریسمانی‌گر

برای کسانی که به دنبال افزایش بهره وری روز کاری خود هستند، Otter یک جایگزین مفید برای ChatGPT ارائه می دهد.

این شبیه به دستیار شخصی جلسه شماست! نه تنها صدا را ضبط می کند، بلکه نوشته هایی را نیز می گیرد، اسلایدها را ثبت می کند و کل مکالمه را خلاصه می کند - همه به صورت خودکار.

تصویر-13 (7).png

بیایید ویژگی های Otter را بررسی کنیم:

  1. این جایگزین چت GPT برای افزایش بهره وری به شما کمک می کند تا با ثبت یادداشت ها و تبدیل صدا به متن به صورت همزمان، در لحظه باقی بمانید.
  2. با آموزش و یادگیری حضوری یا مجازی، هر دو مربی و عالم می توانند با سخنرانی ها و گفتگو ها در جریان باشند. پایگاه نوشتاری و توجه به زمان واقعی بخشی از فرایند است.
  3. این ابزار، صدای شما را در کمترین زمان به متن تبدیل می کند و تمام منابع مورد نیاز را برای شما برای افزایش بهره وری در مکالمات فراهم می کند.
عکس-ابعاد-صفحه-2023-03-04-ساعت-15-15-51

قیمت‌گذاری اوتر

شما می‌توانید از استفاده از اتر به‌صورت رایگان کاملاً لذت ببرید. برای آنان که فقط کمی بیشتر را می‌طلبند، اشتراک پریمیوم ارائه‌ی یک معامله شگفت‌انگیز با قیمت ۱۷ دلار در ماه است، درحالی‌که مشترکین کسب‌وکار می‌توانند از طرح ماهانه ۳۰ دلاری بهره‌مند شوند که یک آزمایش رایگان هفت روزه شامل می‌شود!

اگر به کمک در وظایفی مانند پژوهش کردن، نوشتن ایمیل، نوشتن وبلاگ و غیره نیاز دارید، Chatsonic جایگزینی بسیار مناسب برای ChatGPT است. مانند Cogram، Otter هم تمرکز خود را فقط بر روی جلسات قرار می‌دهد.

گزینه‌ی ChatGPT برای ساخت چت‌بات هوش مصنوعی خود

حالا چطور به بررسی برخی از ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته برویم که به شما اجازه می دهند چت با کاربر خود را ایجاد کنید و به سایت خود اضافه کنید؟!

بوتسونیک

بوتسونیک یک سازنده چت بات سفارشی و کاربردی توسط رایت‌سونیک است که امکان ساخت یک چت بات مشابه ChatGPT بدون کد نویسی با استفاده از داده‌های خود را برای هر کسی فراهم می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از کد قرار دادن یا کلید API به راحتی چت بات سفارشی خود را در وب‌سایت خود یکپارچه کنید.

این سازنده چت‌بات هوشمند آسان در دسترسی است و دارای جدیدترین تکنولوژی مبتنی بر NLP برای آموزش ChatGPT بر روی داده‌های شما می‌باشد مجهز به قابلیت‌های GPT-4. این می‌تواند منبع یکپارچه نیازهای پشتیبانی مشتری شما باشد و تجربه کاربر در حال تکامل را ارائه دهد.

تصویر از ۲۰۲۳/۰۴/۱۵، ساعت ۹:۰۱:۲۰ شب (۲).png

بیایید ویژگی های باتسونیک را مشاهده کنیم:

  1. آموزش ChatGPT به راحتی با داده های کسب و کار / شرکت شما.
  2. با فقط یک کد تعبیه یا کلید API ، آن را در وب سایت خود یکپارچه کنید.
  3. چت بات هوش مصنوعی خود را با رنگ ها ، لوگوی برند شما و پیام خوش آمدید زیبا شخصی سازی کنید.
  4. همچنین می توانید شماره تماس خود را برای پشتیبانی مشتریان بیشتر ارائه دهید.
تصویر از صفحه نمایش-2023-04-15-ساعت-9.06.38-شب-(4).png

قیمت‌گذاری باتسونیک

Botsonic بخشی از رایت‌سونیک است و درون برنامه وب رایت‌سونیک در دسترس است. شما می‌توانید با اشتراک گذاری از طریق یک طرح $99 یا بالاتر روی رایت‌سونیک، شروع به استفاده از آن کنید.

ابزارهای جدید / جایگزین‌های جدید چت‌جی‌پی‌تی با هوش‌مصنوعی به زودی عرضه می‌شوند

اللاما توسط متا

مارک زوکربرگ، هم‌موسس فیس‌بوک، اخیراً مدل زبانی بزرگ‎ مسلما‎‌ شرکت پلتفرم‎های متا به نام LLaMA (Large Language Model Meta AI)‎ را معرفی کرد.

چت‌بات‌های متن‌بازی که قبلا مثل ChatGPT توسط OpenAI و BARD توسط گوگل منتشر شده‌اند، موج هیجانی در جهان هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند.

این مدل با دقت توسط تیم پژوهش هوش مصنوعی اساسی (FAIR) در متا ساخته شده است، با هدف کمک به دانشمندان و مهندسان در توسعه برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند پاسخ به سوالات و خلاصه‌سازی سند.

این مجموعه‌ای از مدل‌های زبان پایه است که از ۷ میلیارد تا ۶۵ میلیارد پارامتر در بر می‌گیرد. مدل LLaMA-13B نسبت به مدل بزرگ GPT-3 شرکت OpenAI (۱۷۵ میلیارد پارامتر) با بیش از ده برابر کوچک‌تر، عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، مدل LLaMA-65B با نسخه‌های ۷۰ میلیارد پارامتری Chinchilla-70B از شرکت DeepMind و PaLM-540B شرکت گوگل هم‌رتبه است!

جایگزین ChatGPT DeepMind توسط الون ماسک

ایلون ماسک به دنبال پژوهشگران هوش مصنوعی بود تا مرکز تحقیقاتی جدیدی را ایجاد کنند که جایگزین ChatGPT باشد. او در حال حاضر مهندس پژوهش سرشناس شرکت دیپ‌مایند ، ایگور بابوشکین، را برای پیوستن به تلاش خود فراخوانده است.

اگرچه این امر هنوز در مراحل ابتدایی است، ایگور به اشتراک گذاشته که او و ماسک امیدوارند تا تیمی را جهت تحقیق و تولید محصولات هوش مصنوعی بسازند. اگرچه ایشان هنوز به طور رسمی برای این طرح از سوی ماسک به انجام آن پیوست نکرده‌اند، اما ایگور از این پروژه علاقه‌مند بوده و این را بیان کرده است.

مدل های آینده فوق العاده قابل اعتماد به نظر می رسند؛ با این حال، هنوز در حال توسعه هستند. اگر می خواهید تجربه قدرت یک جایگزین ChatGPT رایگان را بلافاصله داشته باشید، Chatsonic را امتحان کنید!

چرا برای گفتگوی هوش مصنوعی مانند ChatGPT پیشرفته بروید؟!

در کل، اگر چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) یک چت‌بات هوش مصنوعی قدرتمند است، با این حال، هنوز چندین جایگزین عالی وجود دارد که می‌تواند برای ایجاد محتوا و اتوماسیون در عملیات خدمات مشتری استفاده شود.

تمام جایگزین‌های چت‌جی‌پی‌تی که در اینجا ذکر شد، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، گزینه‌های عالی به‌عنوان ربات‌های چت هوش مصنوعی مکالماتی هستند. به‌همین دلیل بسیار مهم است که به‌طور جدی تحقیق کنید و بهترین گزینه را برای نیازهای خود پیدا کنید.

به هر حال، اگر می‌خواهید محتوای واقعی را، شامل مباحث زمان واقعی، با دستورات صوتی و ساخت آثار دیجیتالی جذاب با یک کلیک ایجاد کنید، چتسونیک ابزار شماست.

سوالات متداول (FAQs)

چیست ChatGPT؟

برای کسانی که با چت‌جیپی‌تی (ChatGPT) آشنایی ندارند - هرچند به نظر نمی‌رسد چون چت‌جیپی‌تی انقلابی است - در اینجا یک مرور کوتاه ارائه می‌شود:

ChatGPT، آینده صحبت های هوش مصنوعی است!

این یک مدل زبان پیشرفته است که OpenAI آن را توسعه داده است. این گپ‌بات نوین با استفاده از GPT-3، آخرین مدل مبتنی بر تبدیلات پیش‌آموزش‌دیده، با پایگاه داده‌ی آموزشی حاوی صدها میلیارد کلمه از اینترنت قدرت گرفته است.

ChatGPT برای بحث های پیچیده طراحی شده است و دقت و هوش بی نظیری ارائه می دهد. برای دیدن تصویر واضح از قابلیت های ChatGPT به 110 بهترین مثال ChatGPT نگاه کنید.

اگر به دنبال ساخت یک چت بات هوش مصنوعی هستید، 6 ابزار سازنده چت بات هوش مصنوعی را برای بهبود بازی خود بررسی کنید.

آیا ابزار دیگری مانند چت‌جی‌پی‌تی وجود دارد؟

ChatGPT بدون شک ویژگی های جدید جالبی را به میزان قابل توجهی برای استفاده کنندگان فراهم می کند. اما، همانطور که هر متخصص هوش مصنوعی با تجربه به شما خواهد گفت، همیشه در انتخاب ابزار مناسب، جایگزین هایی وجود دارد.

برای مثال، برخی از ابزارهای محبوب هوش مصنوعی گفتگو شامل چتسونیک، دیالو جیپی‌تی، چینچیلا، بلوم، لامدا و جاسپر چت هستند. هر کدام امکانات و قابلیت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند، بنابراین شناخت ابزارهای مختلف و نقاط قوت آن‌ها مهم است.

ربط ChatGPT ممکن است برای برخی موارد عالی باشد، اما ممکن است به نیازهای همه بخورد نداشته باشد. همچنین، به دلیل ترافیک بالای آن، اکثراً خطایی نشان می‌دهد که ChatGPT به ظرفیت خود رسیده است.

پس، مطمئن باشید که قبل از تصمیم‌گیری، تمام گزینه‌های موجود را مورد بررسی قرار دهید. و اگر دنبال یک ابزار هستید که قابلیت‌های اضافی به چت‌جی‌پی‌تی اضافه کند، حالا با چتسونیک امتحان کنید!

قیمت پلت فرم گپت چت

هزینه‌های چت‌ جی‌پی‌تی شامل موارد زیر است:

  1. طرح چت رایگان ChatGPT - ChatGPT معمولی در ظرفیت کامل
  2. ChatGPT Plus - پیش تر به عنوان چت رسمی ChatGPT با هزینه $42 ماهانه angeboten شده بود. ChatGPT Plus با هزینه $20 ماهانه عرضه می شود و شامل دسترسی اولویتی هنگامی که ChatGPT غیرفعال است، همراه با قدرت GPT-4 است.
تصویر-صفحه-7-ژانویه-2023-در-ساعت-2-36-56-ب-ظ (1).png

چه کارهایی می‌تواند چت‌سونیک انجام دهد؟

اگر می‌خواهید نتایجی را به‌روز داشته باشید، Chatsonic بهترین جایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید، همچنین اگر نیاز به ویژگی‌های اضافی مانند جستجوی صوتی، نوع شخصیت، پاسخ‌های صوتی، پشتیبانی از API و غیره دارید، Chatsonic بهترین گزینه ChatGPT است.

چتسونیک همچنین قابلیت تولید آثار هنری دیجیتال، ایجاد پست های شبکه های اجتماعی، تولید خلاصه ها و نوشتن محتوا با تصاویر را داراست. در اضافه به این، می تواند به گفتگوهای گذشته یادآوری کند و موضوعات پیشنهادی بر اساس ترجیحات کاربر را معرفی کند. همچنین می توانید پیشنهادهای چت جی پی تی برای بهینه سازی موتورهای جستجو را برای نوشتن محتوای قابل رتبه شدن به سرعت بررسی کنید.

آیا چت‌سونیک رایگان است؟

بله، می‌توانید در هنگام عضویت در آزمایشی رایگان در ورایت‌سونیک، از چتسونیک به صورت رایگان استفاده کنید. با عضویت، ۱۰،۰۰۰ کلمه پریمیوم نیز به شما هدیه می‌دهیم. اگر بیشتر از این قصد تولید کلمه دارید، می‌توانید برای طرح پریمیوم فرم بلند انتخاب کنید.

چگونه می‌توانم به چت جی پی تی دسترسی پیدا کنم؟

شما می‌توانید به ChatGPT از طریق OpenAI دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر، استفاده از آن در این پلتفرم رایگان است، اما دسترسی به آن نیاز به یک فرآیندی دارد. همچنین، طرحی پرداختی به نام ChatGPT حرفه‌ای با قیمت 42 دلار در ماه ارائه می‌دهند.

اگر می‌خواهید از قدرت چت‌جی‌پی‌تی تجربه کنید، می‌توانید همچنین برای حساب کاربری چتسونیک ثبت نام کنید. چتسونیک دسترسی شما را به تمامی ویژگی‌های چت‌جی‌پی‌تی و ویژگی‌های اضافی دیگر (توسعه داده شده توسط چتسونیک) مانند اطلاعات دقیق واقعی، جستجوی صوتی، نوع شخصیت، پاسخ صوتی، پشتیبانی API و غیره می‌دهد.

آیا می‌توانم از چت‌جی‌پی‌تی مانند گوگل سرچ استفاده کنم؟

نه، شما نمی توانید ChatGPT را به عنوان گوگل استفاده کنید لذا: اولاً، فقط بر اساس داده های تا پایان 2021 آموزش داده شده است و ثانیا، این یک مدل زبان بزرگ است و نه یک موتور جستجو. با این حال، اگر می خواهید پاسخ های به روز تری تولید کنید، می توانید از Chatsonic استفاده کنید. این به همان شکلی که ChatGPT عمل می کند فعالیت می کند و ویژگی های اضافی از جمله بازیابی اطلاعات از گوگل که اطلاعات دقیق واقعی را در اختیار شما قرار می دهد، جستجوی صوتی، نوع شخصیت، پاسخ صوتی، پشتیبانی API و غیره را ارائه می دهد.

امروز بهترین موارد استفاده از چت‌جی‌پی‌تی را پیدا کنید.

کی مالک Open AI هستند؟

OpenAI یک آزمایشگاه پژوهشی هوش مصنوعی، شامل شرکت سودآور OpenAI LP و شرکت مادر آن یعنی سازمان غیرانتفاعی OpenAI Nonprofit است. OpenAI با هدف پیشرفت هوش مصنوعی دیجیتال با رویکرد مناسب ترین روش برای بهره‌مندی انسانیت به جلو حرکت می کند و مشمول نیاز به تولید بازگشت مالی نمی باشد. تیم OpenAI شامل گروهی متنوع از پژوهشگران، مهندسان و حرفه‌ای‌های تجاری است که به ایجاد هوش مصنوعی مفید متعهد هستند.

اپن‌ای‌آی متعلق به مؤسسه غیرانتفاعی اپن‌ای‌آی است، که تحت نظارت هیئت‌مدیره‌ای است که شامل کارمندان شرکت اپن‌ای ال پی به نام‌های گرگ براکمن به عنوان رییس و رئیس‌مدیرعامل، ایلیا سوتسکور به عنوان عالم بزرگ و سام التمن به عنوان مدیرعامل، و عدم کارمندان آدام د آنجلو، رید هافمن، ویل هورد، تاشا مک‌کالی و شیون زیلیس است. اپن‌ای‌آی همچنین توسط سرمایه‌گذارانی مانند مایکروسافت، بنیاد خیریه رید هافمن و Khosla Ventures حمایت می‌شود. این سرمایه‌گذاران در اختیار اپن‌ای‌آی سرمایه و قدرت محاسباتی را برای ساختن نرم‌افزار هوش مصنوعی فراهم می‌کنند.

آیا چت‌جی‌پی‌تیی (ChatGPT) قطع است؟ چرا چت‌جی‌پی‌تیی ظرفیتش پر شده است؟

در طی چند روز گذشته، ChatGPT پیغام خطا می دهد و ظرفیت اش پر است.

ChatGPT یک چت‌بات قدرت‌مند با هوش مصنوعی است که توسط مرکز تحقیقاتی OpenAI توسعه داده شده است؛ این مرکز دارای تمرکزی بر روی ساخت فناوری هوش مصنوعی است. این ابزار برای توسعه‌دهندگان، کارآفرینان و علاقه‌مندان به فناوری مناسب شده است تا با استفاده از پردازش زبان طبیعی به سرعت متن‌هایی را تولید کنند. این فناوری با استفاده از مقدار زیادی از داده‌های متنی، از جمله کتاب‌های بایگانی شده و ویکی‌پدیا، آموزش داده شده و قادر است متنی تولید کند که انواع سبک‌های نوشتاری را شبیه‌سازی می‌کند.

با این حال به دلیل محبوبیت فوق العاده آن، سرورها بار شده و پیام های خطا رخ داده است، که مانع دسترسی کاربران به سرویس می شود. به منظور جلوگیری از بارگذاری بیشتر، OpenAI تعداد کاربران دسترسی به سرویس را محدود کرده است.

پرطرفدارترین پرسش‌های کاربران چت‌بات چیست؟

کاربران چت‌جی‌پی‌تی به طور معمول برای پیدا کردن اطلاعات در موضوعات مختلف و حل مشکلات فنی از گوگل استفاده می‌کنند. برخی از پرسش‌های محبوب عبارتند از: سؤالات دانش عمومی، تحقیق در مورد یک موضوع، پیدا کردن یک محصول یا خدمت، رفع خطاهای یک دستگاه، حل یک مسئله ریاضی، تحقیق درباره شرکت‌ها یا پیدا کردن شغل جدید و جستجوی یک مورد خاص. علاوه بر این، کاربران چت‌جی‌پی‌تی ممکن است برای به دست آوردن مسیر، جستجو برای یافتن یک آدرس، یا پیدا کردن یک کسب و کار محلی از گوگل استفاده کنند.

موسس ChatGPT کیست؟

ChatGPT بر اساس GPT-3 که تحت مالکیت آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی OpenAI است ، ایجاد شده است. به دلیل پرطرفداری زیاد ، ChatGPT در حال حاضر با چند مسئله مواجه است. اگر در طول چند روز گذشته با خطا "ChatGPT down" یا "ChatGPT at capacity" مواجه شده اید ، نگران نباشید. Chatsonic را امتحان کنید ، که مانند ChatGPT است اما با قابلیت های فوق العاده.

چه پرسشگر هوشمندی در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد؟

اگر به دنبال یک چت بات هوشمند با قابلیت های پیشرفته هستید که به تمام سوالات شما در زمان واقعی با استفاده از اطلاعات به روز گوگل پاسخ می دهد ، قابلیت جستجوی صوتی را فراهم می کند و پاسخ های صوتی (تمام مانند Google Assistant، Siri و Alexa) را به شما ارائه می دهد، به شما در ایجاد هنرهای AI کمک می کند، از پشتیبانی API برخوردار است، دارای افزونه کروم است و به عنوان یک برنامه موبایل نیز در دسترس است ، Chatsonic بهترین و هوشمندانه ترین گزینه برای شماست.

آیا برنامه‌ای هوش مصنوعی وجود دارد که با شما صحبت کند؟

بله، چت‌سونیک (چت‌جی‌پی‌تی با قدرت بیشتر) جستجوی صوتی را می‌پذیرد و به همان اندازه که گوگل اسیستنت و سیری، به شما پاسخ می‌دهد. می‌توانید چت‌سونیک را رایگان در ورایت‌سونیک امتحان کنید.

چت جی‌پی‌تی چیست؟

ChatGPT یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی پویایی می‌باشد که توسط مدل زبانی GPT-4 OpenAI برای کار خود استفاده می‌کند! این پلتفرم شگفت‌انگیز قادر است با چالش‌های مختلف PNL مانند خلاصه‌سازی، طبقه‌بندی، وظایف سوال و پاسخ و حتی اصلاح خطا در زمانیکه با پاسخ‌هایی به صورت انسان نما پاسخ می‌دهد!

این ممکن است پیشرفت بهترین تکنولوژی باشد که از معرفی آیفون به بعد رخ داده است - و هیجانی نیست که چرا. این تکنولوژی برش‌لیز به طور انقلابی به محصولیت کار را تقویت می‌کند، برخی از افراد نگرانی از مخاطره‌ی احتمالی استفاده کردن از این تکنولوژی برای همه کارها بیش از حد، به وجود می‌آورد.

چت‌سونیک چیست؟

Chatsonic برای مبارزه با موانع ChatGPT از OpenAI ساخته شده است، یک چت بات هوش مصنوعی گفت‌و‌گویی بسیار قوی. این چت بات هوش مصنوعی پیشرفته با مدل GPT-4 جدیدترین طراحی شده است، از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML) بهره می‌برد تا تولید متن و تصویر را بهینه کند.

چت‌سونیک می‌تواند با مردم به همان شکلی که یک انسان واقعی صحبت می‌کند، صحبت کند - اما بهتر! دارای هوشیاری ماشین و سطوح اطلاعاتی انسان است.

چه چیزی بهتر از چت‌جی‌پی‌تی است؟

چت‌سونیک نسخه‌ی پیشرفته‌ی چت‌جی‌پی‌تی است زیرا به محدودیت‌های چت‌جی‌پی‌تی بهبود می‌بخشد که شامل: ایجاد اطلاعات به‌روز، ایجاد هنر هوش‌مصنوعی، جست‌و‌جوی صوتی و پاسخ صوتی است.

سایر پلتفرم‌های مشابه ChatGPT عبارتند از - چت جاسپر، Bard AI، لامدا (مدل زبان برای برنامه های گفتگو)، سوکراتیک، Bing AI، DialoGPT، Megatron-Turing Natural Language Generation، NeevaAI، CoPilot، Tabnine، Amazon Codewhisperer، Elsa Speaks، Bloom، DeepL Write، YouChat، Perplexity، Elicit، Chinchilla، Repilika، Character AI، Poe by Quora، Chatsonic Slack Bot، CoGram، Otter، LlaMA by Meta، و جایگزین ChatGPT دیپمایند از ایلون ماسک.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>