چگونه یک روبات ChatGPT در اسلک با استفاده از Zapier بسازیم

تصویر21.jpg

ما در Zapier برای ارتباط روزانه خود بسیار به Slack اتکا می‌کنیم. شاید بتوانیم حتی بگوییم در هفته‌ی سه‌ماهه بدون جلسه از Slack برای انجام کار بیشتر بهره برده ایم.

یکی از مواردی که به ما کمک می کند تا حداکثر استفاده از Slack را ببریم، استفاده از Zapier برای اتصال برنامه های مورد علاقه ما است - که به ما قابلیت بیشتری در داخل یک پلتفرم قدرتمند فراهم می کند.

یکی از مورد علاقه‌های منی که اخیرا به آن متصل شده‌ام؟ ChatGPT است. با ترکیب ChatGPT و Slack، می‌توانم پیام‌ها را بدون ترک کردن Slack ارسال کنم و به پاسخ‌ها دست پیدا کنم. اگر نیاز به پرسیدن سوال، طرح ایده برای یک پست وبلاگ، یا درخواست کمک برای فرموله کردن یک پاسخ به یک پیام داشته باشم، می‌توانم بدون تغییر متن، آن را انجام دهم.

در این پست وبلاگ، به دو روش مختلف برای بهره‌مندی از قدرت ChatGPT - و GPT-4 اگر کاربر شات‌جی‌پی‌تی پلاس هستید - در فضای کاری Slack خود می‌پردازیم.

  • یک ربات پاسخ دهی که در یک نخسته خاص، پاسخی از جی پی تی چت ارسال می کند وقتی که یک پیام در یک کانال خاص ارسال می شود
  • یک ربات دستور خط ChatGPT که پیامهای فراهم می کند و پاسخ ها را در هر کانالی برمی گرداند

این گردش کار نیاز به یک Zap چند مرحله ای دارد که در طرح پرداخت شده Zapier موجود است یا در ایام امتحان رایگان. بیشتر درباره زپ های چند مرحله ای بیاموزید.

ایجاد یک ربات پاسخگوی چت با ChatGPT

با استفاده از زاپیر، شما می‌توانید گردش کارهای خودکار (آن را زاپ می‌نامیم) ایجاد کنید که اطلاعات را بین برنامه‌های مختلف ارسال می‌کنند. می‌توانید یک زاپ را از ابتدا ایجاد کنید، یا از یک الگو برای شروع سریع استفاده کنید.

شروع به کار با قالب بسیار ساده است. بر روی قالب Zap زیر کلیک کنید، که شما را به ویرایشگر Zap می‌برد. در صورتی که هنوز حساب کاربری Zapier ندارید، به شما پیامی نمایش داده خواهد شد که باید ابتدا یک حساب کاربری بسازید. پس از انجام این مراحل، فقط دستورالعمل‌های زیر را دنبال کرده تا Zap خود را راه‌اندازی کنید.

شروع یک گفتگو با ChatGPT هنگامی که یک پرسش در یک کانال خاص Slack ارسال می شود

Slack + ChatGPT

جزئیات بیشتر

تازه با زاپیر شروع کرده‌اید؟ آن یک ابزار است که به هر کسی کمک می‌کند تا بدون نیاز به کد پیچیده، اپلیکیشن‌ها را به یکدیگر متصل کرده و جریان کاری خودکار ایجاد کند. به صورت رایگان ثبت نام کنید.

قبل از شروع

قبل از شروع به کار، اطمینان حاصل کنید که یک حساب کاربری رایگان OpenAI ایجاد کرده‌اید. پس از ایجاد حساب، روی تب تنظیمات در گوشه بالا و سمت راست کلیک کنید و گزینه نمایش کلیدهای API را انتخاب کنید.

تصویر ۱۴.png

سپس روی دکمه + ایجاد کلید مخفی جدید کلیک کنید تا کلید API خود را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که در حین این مرحله کلید را کپی کرده‌اید. آن را بعداً در زمان اتصال حساب OpenAI خود به زاپی‌ر نیاز خواهید داشت.

تصویر۲۰.png

ساخت برانگیختن کننده‌ی Slack خود

زمانی که قصد دارید تریگر خود را راه‌اندازی کنید، از بین برنامه‌های تریگر، Slack را انتخاب کنید و به عنوان رویداد، New Message Posted to Channel را انتخاب کنید. در صورت استفاده از الگوی زپ، این مورد برای شما انتخاب شده شده است.

تصویر ۱۰.png

اگر هنوز اکانت Slack خود را متصل نکرده اید، آن را متصل کنید. بر روی انتخاب اکانت... کلیک کرده و گزینه + متصل کردن اکانت جدید را انتخاب کنید یا اگر قبلاً اکانت Slack خود را با Zapier ارتباط برقرار کرده اید، یک اکانت را از منوی کشویی انتخاب کنید.

برای ادامه، روی ادامه کلیک کنید، سپس کانالی که می‌خواهید پیام‌های چت جی‌پی‌تی را به آن ارسال کنید را انتخاب کنید. برای دیدن لیست کانال‌ها در حساب اسلک خود، روی منوی کشویی کلیک کنید.

تصویر ۱. پی‌ان‌جی

برای ادامه کلیک کنید ادامه

حالا، باید تریگر خود را تست کنید. زیپیر یک پیام اخیر ارسال شده در کانال انتخاب شده شما را پیدا کرده و آن را برای تنظیم بقیه زپ شما استفاده خواهد کرد.

برای شروع کار تست محرک را کلیک کنید. هنگامی که محرک درست کار می کند، ادامه را کلیک کنید.

تصویر ۶.png

راه اندازی اقدامات چت GPT شما

حالا بیایید عملیات خود را تنظیم کنیم - رویدادی که Zap شما پس از فعال شدن انجام خواهد شد. به عنوان برنامه‌ی عملیاتی خود ChatGPT را انتخاب کرده و Conversation را به عنوان رویداد عملیاتی خود انتخاب کنید. برای ادامه کلیک کنید.

بعداز این، یک پنجره‌ی پاپ آپ باز خواهد شد که درخواست API کلید OpenAI را که قبلًا کپی کرده‌اید، می‌کند. آن را در فیلد کلید API جایگذاری کنید و بر روی بله، به چت‌جی‌پیتی ادامه دهید کلیک کنید.

تصویر 19

سپس، شما باید به زیپیر بگویید چگونه به چت‌جی‌پی‌تی پیام خودتان را ارسال کند. شما می‌توانید با کلیک کردن در داخل هر فیلد خالی و انتخاب یک گزینه از گزینه درج داده از پیام اسلک خود داده بکشید.

برای این مثال، نباید بیشتر از متن پیام Slack راهنمایی کنید. اما اگر از Zapier و ChatGPT برای کارهای مختلفی مانند نوشتن ایمیل تجاری استفاده می کردید، شاید فیلد Promopt شما به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشد.

تصویر ۳۰

از اینجا، شما همچنین می‌توانید درجه حرارت (سطح خلاقیت) پاسخ ChatGPT خود را تنظیم کنید، همچنین فیلدهای دیگری مانند دستورالعمل‌های اضافی برای ChatGPT و نام دستیار ChatGPT خود را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید که ChatGPT این گفتگو را به یاد بیاورد، باید در Memory Key چیزی را وارد کنید، مانند نام کاربری کاربر Slack به عنوان مثال. اگر خالی گذاشته شود، همچنان می‌توانید با ChatGPT در Slack صحبت کنید، فقط گفتگو را به خاطر نمی‌سپارد.

بعد از سفارشی کردن این مرحله، بر روی ادامه کلیک کنید.

در مرحله بعدی، عملیات خود را تست خواهید کرد. روی تست و بررسی یا تست و ادامه کلیک کنید، به این ترتیب Zapier پاسخ ChatGPT را با توجه به فیلدهای سفارشی شده شما بازیابی خواهد کرد.

تصویر 15

بعد از اینکه تریگر شما فعال شد، دکمه + را در پایین صفحه خود فشار دهید.

تصویر ۲۹

تنظیم عملکرد Slack شما

اکنون، شما باید مرحله ای را که پاسخ ChatGPT شما را به اسلک ارسال می کند را تنظیم کنید. از بین برنامه های اقدام کننده خود، Slack را انتخاب کنید و از بین رویدادهای اقدام کننده خود، Send Channel Message را انتخاب کنید.

نمایش‌تصویر22.png

دوباره باید حساب کاربری‌ اسلک خود را به برنامه متصل کنید. اسلکی که می‌خواهید پیام در آن ارسال شود را انتخاب کنید. در اکثر موارد، باید حساب کاربری اسلکی که پیش‌تر متصل کرده‌اید را انتخاب کنید.

روی ادامه کلیک کنید.

اکنون زمان آن رسیده که شما تنظیم کنید که پیام شما از GPT-3 در Slack چگونه به نظر خواهد رسید و در کجا منتشر خواهد شد. هر متن توضیحات دیگری که به آن نیاز داشته باشید را به زمینه متن پیام اضافه کنید و از منوی کشویی داده ها مطمئن شوید که پاسخ دستیار را شامل می شود زیرا این شامل پاسخ ChatGPT شماست.

تصویر 17.png

شما می‌توانید نیز مکانی را که پیام از آنجا می‌آید را به دلخواه تنظیم کنید، مانند از یک ربات یا خودتان. اگر از یک ربات استفاده کنید، می‌توانید چیزهایی مانند نام ربات و آیکونی که در کنار آن نمایش داده می‌شود را سفارشی کنید.

تصویر۷.png

اگر می‌خواهید ربات خود در یک موضوع به جای کانال Slack خود جواب دهد، به بخش موضوع بروید. در این فیلد کلیک کرده و برای اطلاع از پیام اصلی نوع خود، بر روی برچسب زمان تو وسط (که در Zapier به فرمت Ts نشان داده شده است) کلیک کرده و برای Zapier اعلام کنید که باید برای کدام پیام، یک موضوع ایجاد کند.

تصویر ۴

بعد از سفارشی‌سازی پیامتان، روی گزینه ادامه کلیک کنید.

حالا وقت آزمایش عملیات شماست. عملیات تست را کلیک کنید. Zapier به منظور اطمینان از کارکرد زپ شما، یک پیام در کانال اسلک انتخابی شما ارسال خواهد کرد.

تصویر۳۱.png

اگر همه چیز با موضوع پست پیامی که زاپیر به سؤال شما ارسال کرده خوب به نظر می‌رسد، آن‌گاه زاپ شما آماده استفاده است. اگر چیزی نادرست به نظر می‌رسد و یا آزمون شما شکست خورده است، به عقب برگردید و تنظیمات خود را تا زمانی که پیام شما دلخواه شما باشد، تنظیم کنید.

تصویر۲۵.png

ایجاد ربات دستوری ChatGPT

اکنون شما می‌دانید چگونه با Slack ChatGPT را به گونه‌ای ادغام کنید که به پیام‌های خاص کانال پاسخ دهد، اما اگر می‌خواهید خود را به یک کانال محدود نکنید، با یک ربات دستور خطی ، می‌توانید از هر کانال در حساب Slack خود، پیام‌هایی ارسال کنید.

شروع گفتگوهای جدید با چت‌ جی‌پی‌تی با گیری وب‌هوک و ارسال پاسخ‌ها در یک کانال اسلک

کاربران عزیز، اپلیکیشن اسلک خودتان را بسازید و تنظیمات وصل شدن وب‌هوک خود را انجام دهید

برای ایجاد ربات دستور در اسلک، شما باید با ساخت یک اپلیکیشن اسلک شروع کنید. نگران نباشید، این به نظر خطرناک نیست.

اول، به api.slack.com/apps بروید و Create an App را کلیک کنید. سپس، نامی برای برنامه خود بگذارید و حساب کاربری Slack را که می‌خواهید ربات خود را در آن استفاده کنید، انتخاب کنید.

تصویر ۱۱

سپس، دستورات اسلش را به ربات خود اضافه کنید با انتخاب دکمه دستورات اسلش، سپس روی ایجاد دستور جدید کلیک کنید.

تصویر۹.png

از آنجا، کلمه یا عبارتی که می‌خواهید به عنوان دستور خود استفاده کنید، را انتخاب کنید. سپس، می‌توانید توضیحات مختصری در مورد عملکرد دستور اضافه کنید، همچنین راهنمای استفاده‌ی آن را پیام‌رسانی کنید تا افراد بدانند چگونه از آن استفاده کنند.

تصویر ۸

ما هنوز نیاز داریم که آدرس URL درخواست را اضافه کنیم، که آن را از ادغام وب هوک های Zapier دریافت می کنیم.

در یک تب جدید یا پنجره، یک Zap جدید با استفاده از Webhooks by Zapier به عنوان اپلیکیشن دنباله دار و Catch Hook به عنوان رویداد دنباله دار ایجاد کنید.

تصویر ۲۸.png

برای ادامه کلیک کنید. سپس آدرس وب‌هوک شما نمایش داده می‌شود. مطمئن شوید که آن را کپی کرده‌اید.

تصویر ۲۳

با کپی کردن پیوند وب‌هوک، به صفحه تنظیمات دستور برش Slack برگردید و آن را در فیلد URL درخواست قرار دهید. سپس، تنظیمات خود را ذخیره کنید.

حالا وقت آن است که دستور اسلش خود را تست کنید. زاپیر از اطلاعات تست شما در طول بقیه‌ی زَپ استفاده خواهد کرد. فقط اسلک را باز کرده و دستور خود را تایپ کنید و پس از آن، پیامی که می‌خواهید به چت‌دیپی‌تی ارسال کنید را بنویسید.

عکس۱۸.پن‌جی

سپس به ویرایشگر اِیمیل منتقل شوید و روی تست تریگر کلیک کنید. زِیپیر اطلاعات تست از لایو چت شما را از جمله کانال و نام کاربری وارد خواهد کرد.

image13.png

هنگامی که متوجه می‌شوید که وب‌هوک خود به طور صحیح کار می‌کند، بر روی ادامه کلیک کنید.

راه‌اندازی عملیات چتGPT خود را تنظیم کنید

مانند زپ گذشته‌ای که ساختیم، حال باید گام اقدام انجام مکالمه‌گر ChatGPT را راه‌اندازی کنیم. با شروع با انتخاب ChatGPT به عنوان برنامه پرتاب شونده خود و گفتگو به عنوان رویداد پرتاب شونده خود، روی ادامه کلیک کنید.

تصویر ۱۶

سپس، دوباره، شما حساب OpenAI خود را با Zapier اتصال داده و روی ادامه کلیک کنید.

سپس ، زمان آن است که نحوه ارسال پیام به ChatGPT را برای شما سفارشی کنید. از آنجا که پیام شما فقط چیزی است که در اسلک تایپ کرده اید ، در فیلد پیام کاربر کلیک کنید و متن را از منوی کشویی داده ها را درج کنید انتخاب کنید. سپس ، اگر می خواهید دما را تنظیم کنید یا به دنبال سفیر شخصی خود هستید ، می توانید آن را نیز در اینجا انجام دهید.

تصویر ۲۴.png

بعد از تنظیم این فیلدها، بر روی ادامه کلیک کنید.

بعد از آن، بر روی تست و بررسی یا تست و ادامه کلیک کنید و اگر همه چیز به خوبی کار کرد، روی دکمه + در پایین صفحه خود کلیک کنید.

راه‌اندازی عملکرد Slack خود را تنظیم کنید

حالا وقتشه که مرحله‌ی اقدامات Slack خود را تنظیم کنید و نحوه‌ی نمایش نتایج ChatGPT در Slack را سفارشی کنید.

شما باید مراحلی را که ما پیش تر طی کردیم را دنبال کنید. ابتدا اپلیکیشن اسلک را به عنوان اقدام کننده ی خودتان انتخاب کنید، سپس رویداد ارسال پیام به کانال اسلک را به عنوان واقعه ی اقدام انتخاب کنید. سپس حساب کاربری خود را با زاپیر وصل کنید.

اکنون، برای سفارشی کردن پیام خود. یکی از تفاوت های بین این Zap و آن زمان قبلی ما که ساختیم، این است که ما می خواهیم بتوانیم نتایج ChatGPT را در هر کانالی منتشر کنیم، نه فقط یک کانال مشخص.

در فیلد کانال، به جای مشخص کردن یک کانال، شما باید از برگه سفارشی در منوی بازشونده ID کانال را انتخاب کنید. با این کار، زپ شما اطلاع خواهد داشت که نتیجه ChatGPT شما را در جایی که دستور شما صادر شده است، پست خواهد کرد نه در یک کانال خاص.

تصویر 12

پس از آن، شما می توانید پیام خود را سفارشی کنید، همچنین نام و آیکون ربات خود را مانند زپ قبلی که انجام دادیم سفارشی کنید. پس از اتمام سفارشی کردن، بر روی ادامه کلیک کنید.

تصویر ۲۶

در نهایت، زمان آن رسیده است که با کلیک بر روی تست کردن اقدام، عملکرد خود را تست کنید. زاپیِر یک پیام آزمایشی را به کانال اسلک شما ارسال کرده و شما می‌توانید آن را بررسی کنید. اگر پیامتان خوب به نظر می‌رسد، آماده استفاده از زاپِ خود هستید. و یا می‌توانید با آن بازی کنید تا پیامتان دقیقاً به شکلی که می‌خواهید باشد، نمایش داده شود.

با ChatGPT، قدرت را به Slack بیاورید

ما هنوز در اوایل دوران هوش مصنوعی هستیم و زیادی هیجان‌انگیز است که چطور ابزارهایی مانند OpenAI با زندگی روزمره ما کار کنند. این دو خودکار یکی از نامحدود راه‌های استفاده از ChatGPT برای اجرای بهتر کار هستند.

استفاده از هوش مصنوعی برای خودتان

راه‌های بیشتری برای خودکارسازی OpenAI کشف کنید.

مطالعات مرتبط:

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>