چگونه (و چرا) به چت‌جی‌پی‌تی پلاس مشترک شویم؟

تصویر۵.jpg

وقتی چت‌جی‌پی‌تی در ماه نوامبر معرفی شد، تمام کاربران می‌توانستند از آن رایگان استفاده کنند. با این حال، طی چند ماه بعد برای کاربران برخی اوقات برای استفاده از این سرویس، باید به مدت بیشتری صبر کردند. به علاوه، OpenAI طرح اشتراکی اضافه کرد که به برخی کاربران کمک می‌کند تا فاصله زمانی بین دریافت پاسخ‌های سرویس کاربران و دسترسی به سایر امکانات را کاهش دهند.

همچنین: بارد در مقابل چت‌جی‌پی‌تی: آیا بارد می‌تواند به شما در برنامه‌نویسی کمک کند؟

طرح اشتراک ChatGPT با نام ChatGPT Plus نام دارد و هزینه آن 20 دلار در ماه است. این مدل اشتراک پرداختی دسترسی کلی به کاربران را حتی در زمان های پربارتر هنگامی که نسخه رایگان تکمیل ظرفیت است و زمان پاسخگویی سریعتر را تضمین می کند.

مشترکان برنامهٔ Plus نیز اولویت دسترسی به ویژگی‌ها و بهبودهای جدید را دارند، از جمله آخرین به‌روزرسانی‌های OpenAI، اعم از GPT-4 که برای مشترکین Plus در دسترس است و پلاگین‌های ChatGPT که در دسترس مشترکین Plus قرار می‌گیرند.

چگونه به چت‌ جی‌پی‌تی پلاس عضو شویم

اگر به دنبال گسترش استفاده و تجربه از چت‌بات ChatGPT و استفاده از همه امکانات آن هستید، در ادامه به شما چگونگی عضویت در ChatGPT Plus را توضیح خواهیم داد.

1. یک حساب کاربری OpenAI ایجاد کنید یا وارد شوید

به صفحه ورود ChatGPT مراجعه کنید. هنگامی که در آنجا هستید، می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید یا حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید. برای ایجاد حساب جدید می‌توانید از ایمیل، حساب Google یا حساب Microsoft خود استفاده کنید.

همچنین: بهترین چت بات های هوش مصنوعی برای امتحان

اگر حساب کاربری ندارید، بر روی ثبت نام کلیک کنید. در غیر این صورت با اعتبارات OpenAI خود وارد شوید.

2. روی دکمه "ارتقا به پلاس" کلیک کنید

با ورود به حساب کاربری خود، به صفحه اصلی چت‌بات منتقل می‌شوید که در آن عموماً می‌توانید گفتگو را آغاز کنید. به جای آن، توجه خود را به نوار سمت راست برده و دکمه "ارتقاء به پلاس" را پیدا کنید. پس از پیدا کردن دکمه، بر روی آن کلیک کنید و شما به مرحله بعدی منتقل خواهید شد.

3. روی "ارتقا طرح" در پنجره بازشو کلیک کنید

پس از کلیک بر روی دکمه "ارتقا به پلن پلاس"، یک پنجره باز شده و از شما تایید می خواهد. اگر پس از مشاهده تفاوت قیمت و ویژگی‌های دو پلن رایگان و پلاس همچنان مایل به ارتقا هستید، بر روی دکمه سبز "ارتقا پلن" کلیک کنید.

۴. خرید را کامل کنید

بعد از تأیید، شما به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد تا خرید خود را کامل کنید. این صفحه شامل تمام اطلاعات معمول چک‌اوت همچون آدرس ایمیل، اطلاعات پرداخت و آدرس صورتحساب است.

سوالات متداول

آیا من هنوز می‌توانم از چت‌جی‌پی‌تی رایگان استفاده کنم؟

بله، نسخه رایگان همچنان برای عموم موجود است. با طرح رایگان، همچنان به گپ‌بات دسترسی کامل دارید. معایب طرح رایگان این است که در دوره‌های تقاضای بالا نمی‌توانید به بات دسترسی پیدا کنید و به به‌روزرسانی‌های جدید مانند GPT-4 دسترسی ندارید.

عضویت ChatGPT پلاس چقدر است؟

عضویت پلاس چت‌جی‌پی‌تی در حال حاضر با قیمت ۲۰ دلار در ماه قیمت‌گذاری شده است. اگرچه این مقدار ممکن است بسیار بالا به نظر برسد، اما هنوز نصف هزینه ای است که کاربران دسترسی زودهنگام برای آن پرداخت می‌کردند که ۴۲ دلار در ماه بود. قیمت اصلی آن زمانی به عهده یکی از کاربران دسترسی زودهنگام شده بود که ویدیویی در توییتر منتشر کرده بود و هزینه اشتراک پلاس خود را نشان داده بود.

چه مزایایی با عضویت پلاس چت‌جی‌پی‌تی وجود دارد؟

بزرگ‌ترین مزایای عضویت در چت‌جی‌پی‌تی پلاس، شامل دسترسی اولویتی به آخرین ارتقاءات مانند GPT-4 و پلاگین چت‌جی‌پی‌تی، از طریق گذر از زمان‌های انتظار و نرخ پاسخگویی سریعتر است.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>