چت‌جی‌پی‌تازه به سرعت بالاترین رشد را در میان «برنامه‌ها» تجربه کرده است.

عکس ۱

AI ChatGPT به دلیل محبوبیت روز افزون خود حتی به اندازه‌ای که به گوگل تهدید می‌کند، یک حساسیت شگفت‌انگیز به وجود آورده است - و حالا تحلیلگران بانک سوئیس UBS فکر می‌کنند که این برنامه در سریع‌ترین ड رشد برای مصرف کننده در تاریخه است.

تحلیل یوبی‌اس نشان می‌دهد که چت‌جی‌پی‌تی در ماه ژانویه، پس از راه‌اندازی دو ماه پیش در اواخر نوامبر، دارای ۱۰۰ میلیون کاربر فعال بود. این برنامه در یک هفته، یک میلیون کاربر جذب کرد.

همچنین: بهترین ربات‌های چت هوش مصنوعی: چت‌جی‌پی‌تی و سایر جایگزین‌های جالب برای آزمایش

همانطور که رویترز مشاهده میکند، رشد ChatGPT بسیار سریع تر از عدد 100 میلیون کاربری تیکتاک در نه ماه و دو سال و نیمی که برای رسیدن اینستاگرام به آن طول کشید، میباشد. در دوران قبلی وب، گوگل و فیسبوک هر کدام حدود پنج سال طول کشیدند تا به 100 میلیون کاربر برسند.

از نظر چت‌جی‌پی، اما، با برچسب "برنامه" خود مخالفت می‌کند و ادعا می‌کند در واقع یک مدل یادگیری ماشینی است.

"آیا ChatGPT سریع ترین اپلیکیشن در تاریخ است؟" از آن پرسیدیم.

"خیر، مدل زبانی GPT-3 شرکت OpenAI که قدرت ChatGPT را فراهم می کند، برنامه نیست، بلکه یک مدل یادگیری ماشین است که براساس ورودی ارائه شده به آن، متنی شبیه به انسان تولید می کند. GPT-3 به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مدل های زبان شناسی تاکنون، به طور گسترده شناخته شده است، اما برنامه نیست و به لحاظ رشد کاربری اندازه گیری نشده است."

مایکروسافت، که ماه گذشته سرمایه گذاری بزرگی در OpenAI انجام داد، شروع به جایگزینی GPT-3 در محصولات خود کرده است. برای مثال، GPT-3.5 امکانات خلاصه هوشمند را در افزونه جدید Microsoft 365 Teams Premium فراهم می کند.

مایکروسافت نیز اقدام به راه‌اندازی خدماتی مانند: سرویس Azure OpenAI برای فراهم کردن دسترسی توسعه‌دهندگان به GPT-3.5؛ بهینه‌سازی DALL-E 2 که تصاویر را از شرح‌های خودکار بوجود می‌آورد؛ و Codex راه‌اندازی شده است، اساس مبتنی بر GPT-3 در خدمات هم‌فکری Copilot AI از GitHub.

این هفته OpenAI یک سرویس اشتراک را به نام ChatGPT Plus برای افرادی که می‌خواهند از این ابزار استفاده کنند حتی زمانی که ظرفیت آن پر شود، راه اندازی کرد. این سرویس پرداختی به مشتریان در ایالات متحده با قیمت ۲۰ دلار در ماه ارائه شده است.

گوگل به‌گزارش در حال شتاباندن تطبیق جستجو و به‌طور احتمالی محصولات دیگر به چت‌ جی‌پی‌تی می‌باشد. شرکت با یک ربات گفتگویی به نام نوکشته بارد با قابلیت‌های مشابه امتحان می‌کند، اما آن را با جستجو داخلی تعبیه می‌کند. به‌علاوه، طبق گزارش، مایکروسافت نیز برنامه‌ریزی دارد تا با استفاده از چت‌ جی‌پی‌تی، بینگ را بهبود بخشد.

اما رئیس هوش مصنوعی Meta ، یان لکون اخیراً توجه داشت که تکنیک های اساسی ChatGPT "به طور خاصی نوآورانه نیستند" چرا که به طور شدیدی بر تکنولوژی Transformer گوگل وابسته است.

همچنین: سردبیران مجلات علمی معتبر می گویند 'چت‌جی‌پی‌تی' در عمق و بینش کمبود دارد

« من دارم سعی می‌کنم اشتباهی را که عموم و رسانه ها در مورد کارهای OpenAI دارند، نصیحت کنم و ادعاهای آنها را انتقاد نمی‌کنم. مراقب باشید که رسانه‌ها و عموم چت گی‌پی‌تی را به عنوان یک نوآوری فناوری جدید و بی‌نظیر و دور از هر کس دیگری می‌بینند. » گفت لو کان به عنوان پاسخ.

متا و گوگل نیز چت‌بات‌ها را توسعه داده‌اند، اما نه به شکلی که OpenAI با ChatGPT شاهد آن باشیم. لوکون نموداری از خروجی تحقیقات هوش مصنوعی با گوگل و مایکروسافت در بالای آن و OpenAI در پایین آن توییت کرد و گفت: "درباره سهم فکری از هوش مصنوعی به وجود آمده از سازمان‌های مختلف اطلاعاتی داریم. برخی از این سازمان‌ها دانش و کد منبع باز خود را برای استفاده تمام جهان منتشر می‌کنند. برخی دیگر فقط آن را مصرف می کنند."

ChatGPT یک اپلیکیشن رایگان برای آیفون توسعه داد. آیا این به توقعات برسید؟

همه قابلیت‌های محبوب ChatGPT حالا در دستان شماست. اینجا اولین انطباقات ما هستند.

از اواخر نوامبر، چت‌جی‌پی‌توانسته جایگاه خود را در جهان پیدا کند. قابلیت‌های پیشرفته‌اش ازجمله برنامه‌نویسی و نوشتن، آن را به یک بخش اساسی از جریان کار روزانه مردم تبدیل کرده است.

حالا، گنجاندن آن در زندگی روزمره شما حتی آسان‌تر خواهد بود.

همچنین: اوپن‌ ای‌آی تازه یک اپلیکیشن رسمی چت‌جی‌پی‌‌تی را برای آیفون منتشر کرد.

در روز پنج شنبه، OpenAI یک برنامه ChatGPT برای iOS منتشر کرد، که برای دارا بودن تمام ویژگی‌های نسخه دسکتاپ طراحی شده است، از جمله پاسخ‌های سریع برای هر دستوری که از آن می‌پرسید.

به علاوهٔ امکانات دسکتاپ، اپ از فناوری Whisper شرکت OpenAI استفاده می‌کند، یک سیستم شناسایی صدای باز مبتنی بر متن باز، تا اجازه دهد که اعلان‌های صوتی درون برنامه صورت گیرد.

اپلیکیشن، که فقط دو روز پس از معرفی ویجت چت Bing خود شرکت مایکروسافت منتشر شد، رایگان است و از طریق فروشگاه اپل قابل دانلود است.

همچنین: 6 روش ضرربار استفاده از چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT)

آیا این اپلیکیشن انتظارات را برآورده می کند؟ ما برای شما این اپلیکیشن را دانلود کردیم تا این موضوع را بررسی کنیم.

دانلود برنامه

اگر شما کاربر آیفون با iOS 16.1 یا جدیدتر هستید، می‌توانید با کلیک بر روی این لینک برنامه را دانلود کنید که شما را به فروشگاه اپل منتقل می‌کند.

به یاد داشته باشید که اگر فقط نام اپلیکیشن را در App Store تایپ کنید، برنامه ChatGPT متعلق به OpenAI نمی آید. به جای آن، شما با برنامه هایی که سعی در تقلید از ChatGPT دارند روبه رو خواهید شد که توصیه نمی کنیم آن ها را دانلود کنید.

شروع کردن

بعد از دانلود برنامه، از شما خواسته می‌شود که وارد حساب کاربری OpenAI خود شوید. اگر هنوز حسابی ندارید، می‌توانید به راحتی یک حساب جدید در برنامه ایجاد کنید.

بعد از ورود، شما آماده‌ی شروع گفتگو هستید.

آموزش کاربری اپلیکیشن

تصویر 3

واسط این اپلیکیشن بسیار زیبا و با طراحی ای که شباهت زیادی با اپلیکیشن پیام رسانی در آیفون ها دارد، طراحی شده است.

در همان روشی که با دوستی از طریق پیام متنی صحبت می کنید ، می توانید یک پیام ورودی را تایپ کرده و آن را به چت‌جی‌پی‌تی بفرستید.

اولین پرسشی که به چت بات پرسیدم، "می‌تونی یه ایمیل برای من بنویسی که به رئیسم بگه که باید یه روزی بخاطر بیماری برای کار نیاد؟" بود.

همچنین: نحوه استفاده از چت جی پی تی برای ساخت رزومه شما

پاسخ به سرعت تولید شد و کیفیت خروجی آن همان کیفیتی بود که در دسکتاپ دیده می‌شود، همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید. ایمیل شامل مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری بود که من می‌توانستم آن را در یک ایمیل کپی کرده و پیست کنم.

بعد از آن، من ویژگی مهم‌ترین تفاوت برنامه را، ورودی صوتی، تست کردم. با این ویژگی، کاربران می‌توانند بر روی آیکون موج صوتی کلیک کرده و در کنار دکمه میکروفن در برنامه Messages، دستور صوتی خود را به ChatGPT بگویند.

من به چت جی پی تلفنی پرسیدم، "آیا می‌توانید یک پیام برای دوستم بنویسید که من عاشق دیدار با او برای شام در رستوران جدیدی هستم که او پیشنهاد داده است؟".

همچنین: چگونه بهترین پرسش های چت جی پی تی را بنویسیم؟

به شگفتی من، چت‌بات ChatGPT کاملاً آنچه گفتم را تبدیل به متن کرد. از آنجایی که چت‌بات تمام کلمات را به درستی دریافت کرد، من فقط با ورود به بخش پرسش، متنی که درخواست کرده بودم را در چند ثانیه تولید شده بود.

سلام [نام دوست]! امیدوارم حالت خوب باشه. می‌خواستم بگم که من عاشق برقراری یه قرار با تو برای شام در رستوران جدیدی که پیشنهاد دادی هستم. به نظر می‌رسه اونجا جای بسیار خوبیه و من بنظر خودم از امتحان غذای خوشمزه اونجا وقتی باهم هستیم لذت می‌برم. روزخوبی برای تو کیه؟ بیا که دور هم عجله نکنیم و از غذاهای خوشمزه‌اشون لذت ببریم!

منتظر دیدار شما هستیم.

تصویر۴.جی‌پی‌جی

در نهایت، برای اطمینان از پوشش کامل همه موارد، مشروحی از کدینگ پایه را در برنامه ChatGPT پرسیدم تا ببینم عملکردش چگونه است.

همچنین: چگونه از چت‌جی‌پی‌تی برای نوشتن کد استفاده کنیم

من پرسیدم که "یک تابع بنویسید که دومین بزرگترین عنصر در یک آرایه را پیدا کند" و در عرض چند ثانیه این کار را انجام داد. من ناامید از روشن نشان دادن کد روی صفحه نمایش تلفن همراه بودم، اما کد واضح بود و اصلاً به مسئله ایجاد مشکل نکرد.

تصویر۲.jpg

آیا باید از نسخه اپلیکیشن یا رایانه استفاده کنید؟

هم اپلیکیشن و هم دسکتاپ وظایف یکسانی را به انجام می‌رسانند و می‌توانند همان کمک را ارائه دهند. در نهایت، انتخاب استفاده از کدام یک به دلیل استفاده شما از چت‌جی‌پیتی در زندگی روزمره، متفاوت است.

اگر از ChatGPT برای فعالیت‌های مرتبط با تلفن مانند نوشتن پیام‌های متنی، ایمیل‌ها یا عناوین استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم نرم‌افزار را دانلود کنید.

همچنین: بهترین چت‌بات‌های هوش مصنوعی

اگر از ChatGPT برای کمک در فعالیت‌هایی که اصلًا در دسکتاپ انجام می‌دهید، مانند برنامه‌نویسی یا نوشتن متون طولانی، استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنم که به نسخه دسکتاپ چسبیده و از آن استفاده کنید.

با این حال، شما باید یکی را بر دیگری انتخاب نکنید. اگر از چت‌جی‌پی‌تی به طور مداوم استفاده می‌کنید، بهترین پیشنهاد من این است که هم از اپلیکیشن و هم از دسکتاپ استفاده کنید. از آنجایی که هر دو به حساب OpenAI شما متصل هستند، شما می‌توانید به مکالمات خود با چت‌جی‌پی‌تی در تمام دستگاه‌های وارد شده خود دسترسی داشته باشید و از سوئیچ کردن بین آن‌ها به راحتی استفاده کنید.

اپلیکیشن های کذب چت جی پی تقلبی را از دست ندهید: این موارد را بررسی کنید

چت‌جی‌پی‌تی چت‌بات هوش مصنوعی پرطرفداری است که تقلبگران خوشحال هستند که سعی در بهره‌برداری از آن و شما دارند.

اگر طرفدار چت ربات ChatGPT و قابلیت های آن هستید، شما احتمالاً توجه دارید که آیا نسخه موبایلی از آن وجود دارد که بتوانید در طی روز برای مکالمات با ربات، دانلود کنید. خب -- نسخه موبایلی وجود دارد، اما هم اکنون فقط در آی او اس در آمریکا در دسترس است.

همچنین: شرکت OpenAI یک برنامه رایگان ChatGPT برای آیفون منتشر کرد. آیا این تبلیغات را برآورده می کند؟

اما برخی افراد دسترسی به برنامه رسمی ChatGPT شرکت OpenAI در فروشگاه App Store را سخت یافته‌اند، به طوری که برنامه‌های شبیه به آن که بیشتر به نام‌های مشکوک در فروشگاه App Store قرار دارند، دانلود پذیرند. بیشتر برنامه‌هایی که در فروشگاه App Store بیان می‌کنند از تکنولوژی OpenAI که ChatGPT را قدرتمند می‌کند محتوا معتبری ندارند و اطلاعات شخصی شما در خطر می‌باشد.

همچنین: چگونه از ChatGPT با پلاگین های مناسب در مرورگر خود استفاده کنیم

برنامه های کلاهبردارانه، برای کسب اطلاعات و مجوزهای نامناسب، پس از دانلود و نصب، بدافزار به دستگاه شما منتقل می کنند و یا شما را در پرداخت مبالغ بسیاری برای اشتراک بیهوده فریب می دهند. در ادامه چند راهکار برای پیشگیری از دانلود برنامه های مخرب معرفی می شود.

1. بررسی مجوزهای برنامه

بعضی از این برنامه‌ها یک خطر حریم خصوصی هستند، زیرا مجوزهای برنامه نسبت به هدف برنامه بیش از حد نیاز است.

قبل از دانلود برنامه‌ای که ادعا می‌کند مشابه چت‌جی‌پی‌تی است، دسترسی‌های برنامه را بررسی کنید. آیا دلیل موجود است که یک چت‌بات به مخاطبین شما دسترسی داشته باشد؟

2. Double-check توسعه دهندگان را

اپن‌ای‌آی (OpenAI) توسعه‌دهنده‌ی چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) است. بنابراین، هر برنامه‌ی چت‌بات دیگری در فروشگاه اپ استور و تمام برنامه‌های چت‌بات در فروشگاه گوگل پلی، محصولی از توسعه‌دهندگان دیگر هستند.

همچنین: بهترین چت بات های هوش مصنوعی

شما باید به پروفایل توسعه‌دهنده در استور اپ مراجعه کنید تا ببینید چه برنامه‌های دیگری را توسعه داده‌اند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت‌شان کسب کنید. اگر یک برنامه ادعا می‌کند که ChatGPT است و توسعه‌دهنده آن OpenAI نیست، آن برنامه ChatGPT نیست.

3. بررسی نظرات

مانند بیشتر بخش‌های بررسی، بررسی‌هایی که در مورد اپلیکیشن ستایش می‌شوند در بالای بخش بررسی‌ها قرار دارند و به شما ایده می‌دهد که بیشتر مردم از این اپلیکیشن خوششان می‌آید. اما بسیاری از سازندگان برنامه‌های جعلی برای بررسی‌های مثبت اپلیکیشن پول می‌دهند.

همچنین: چگونه من چت‌جی‌پی‌تی را به گفتن دروغ فریب دادم

گاهی اوقات، یک برنامه ممکن است صد ها نظر پنج ستاره داشته باشد و با یک نگاه سریع به بخش نظرات، باور دارید که نصب برنامه به ارزش است. حتماً باید نظرات یک و دو ستاره را بررسی کنید، زیرا این نظرات به نظرات صادقانه تر مربوط می‌شوند.

نمونه‌هایی

یک برنامه در فروشگاه App به نام ChatOn ادعا می کند که توسط ChatGPT و GPT-4 قدرت گرفته شده است. از میان حدود ۱۹،۰۰۰ بررسی، این برنامه یک میانگین امتیاز چهار و نیم ستاره دارد. اما بسیاری از نظراتی که یک ستاره به آن داده‌اند شکایت از قیمت های گران اشتراک و اینکه کاربران باید پس از یک مکالمه رایگان با چت بات، یک اشتراک خریداری کنند، دارند.

علاوه بر این: من از چت‌جی‌پی‌تی، بینگ و بارد برای پرسیدن نگرانی‌هایشان پرسیدم. هوش مصنوعی گوگل همانند ترمیناتور بر روی من حمله کرد.

برنامه دیگری به نام Genie هم ادعا می‌کند که بر روی ChatGPT و GPT-4 اجرا می‌شود. اما کاربران می‌گویند که این چت‌بات اغلب واهمه دارد، به عبارتی با ارائه اطلاعات نادرست پاسخ می‌دهد. علاوه بر این، کاربران دیگر از دشواری در لغو اشتراک هفتگی که با کارت بانکی آنها برداشت می‌شود، گلایه دارند.

چت‌جی‌پی‌تی اوپن‌ای‌آی، بارد گوگل و چت مایکروسافت بینگ همگی رایگان برای استفاده در وب هستند. برای جلوگیری از پرداختن هفتگی یا ماهیانه، در نظر بگیرید که مرورگر سافاری یا کروم خود را باز کنید و از این نرم‌افزار رایگان و امن استفاده کنید.

آپرای ،OpenAI با انتشار برنامه رسمی ChatGPT برای آیفون ، راه اندازی کرد

اپ iOS رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق تشخیص صدا، پرسش‌های خود را صحبت کنید و تاریخچه گفتگوی ChatGPT خود را در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنید.

کاربران چت‌جی‌پی‌تی که به دنبال یک اپلیکیشن موبایل رسمی بودند، حالا می‌توانند با تشکر از OpenAI، که امروز یک اپ iOS برای چت‌بات هوش مصنوعی محبوب خود را راه‌اندازی کرد، یکی برای خود دانلود کنند. طراحی شده برای کاربران رایگان چت‌جی‌پی‌تی و همچنین مشترکین پرداخت شده پلاس، این برنامه ویژگی های همان وب سایت را ارائه می دهد، به شما اجازه می دهد تا درخواست و دستورالعمل های خود را وارد کنید و به جای آن اطلاعاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنید. اما اپلیکیشن موبایل همچنین چندین مزیت اضافه نیز دارد.

با استفاده از سیستم تشخیص متن صوتی OpenAI به نام Whisper، این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا به جای تایپ کردن سوالاتتان در صفحه‌کلید، با صحبت کردن آن‌ها را وارد کنید. همچنین، این برنامه تاریخچه چت شما را در کامپیوتر و دستگاه همراه شما همگام‌سازی می‌کند تا بتوانید از گفت‌و‌گوی قبلی خود ادامه دهید. کاربران با اشتراک ChatGPT Plus پرداخت شده همچنین می‌توانند از این برنامه برای به دست آوردن دسترسی زودتر به ویژگی‌های جدید، و همچنین بهره‌مندی از قابلیت‌های پیشرفته GPT-4 استفاده کنند.

اپلیکیشن OpenAI به عنوان یک نرم افزار روانشناسی آنلاین، مجموعه‌ای از قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که شامل پاسخ‌های فوری به منظور ارائه اطلاعات دقیق بدون نمایش آگهی، مشاوره سفارشی در زمینه‌های خاص از قبیل علایق و سرگرمی‌ها، الهام‌بخشی برای تولید محتوا، ارائه ورودی حرفه‌ای به منظور یاری در قضاوت‌های پیچیده و مباحث فنی، و فرصت‌های یادگیری به منظور کشف زبان‌ها و مناطق جدید می‌باشد.

به گفته اوپن‌ای ، راه‌اندازی نسخه جدید برنامه در ایالات متحده آغاز شده و در هفته‌های آتی به دیگر کشورها گسترش خواهد یافت. اما چطور کاربران اندروید؟ شرکت اعلام کرده است که نسخه اندرویدی برنامه هم به زودی عرضه خواهد شد.

برای دانلود نرم افزار در آیفون خود، آن را از فروشگاه اپل دانلود کنید. پس از باز کردن نرم افزار، با حساب کاربری ChatGPT خود وارد شوید یا در صورت نداشتن حساب کاربری، دکمه عضویت را فشار دهید. در صفحه اصلی، می توانید در فیلد پیام خود را تایپ یا صحبت کنید و منتظر پاسخ باشید. نماد سه نقطه در بالا منویی با گزینه های تغییر نام یا حذف چت، دسترسی به سابقه چت های خود، شروع یک چت جدید و پیکربندی تنظیمات برنامه را نمایش می دهد.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>