ربات‌های چت با قدرت هوش مصنوعی اسنپ‌چت در حال حاضر در دسترس هستند. اینجا اندیشه‌های من هستند.

تصویر gettyimages-1247536766.jpg

اگر اخیراً برنامه Snapchat خود را باز کرده‌اید، احتمالاً به چتی جدید با نام "AI من" در بالای لیست چت خود دقت کرده‌اید. این به دوست هوش مصنوعی جدید شما اشاره دارد، چت بات My AI شات‌اپ.

منبع مصنوعی من، یعنی چت‌بات با دسترسی به فناوری GPT جدید اوپن‌ای‌ای شماره جدید سناپ‌چت، در هفته آخر فوریه منتشر گردید.

همچنین: این فناوری جدید ممکن است GPT-4 و هر چیزی شبیه به آن را نابود کند

اصلًا فقط برای کاربرانی که اشتراک Snapchat+ داشتند، که هر ماهه ۳.۹۹ دلار هزینه دارد و به کاربران دسترسی به "مجموعه ای از ویژگی های انحصاری، تجربی و پیش عرضه" را تضمین می کند، این امکان ارائه شده بود، به گفته Snapchat.

از روز چهارشنبه، ویژگی My AI اسنپچت در سراسر جهان برای همه کاربران به شکل کامل عرضه شده است، بدون توجه به اینکه آن‌ها مشترک هستند یا خیر.

با قابلیت My AI ، کاربران می توانند یک نام به ربات بدهند، بیت موجی خود را سفارشی کنند، پیشنهادات دریافت کنند و مانند همیشه سوالاتی را که با ChatGPT انجام می دهند، بپرسند.

آیا این کار می کند؟ من با چت باتی که مصاحبه کوتاهی با او داشتم کمی ناراحت شدم.

همچنین: این برنامه تحت پوشش هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد با شخصیت های تاریخی یا خیالی چت کنید.

برای صحبت با ربات، تنها کافیست بر روی AI من در بالای چت کلیک کرده و شروع به تایپ کردن کنید.

آنچه در ابتدا متوجه شدم، این بود که گفتگوی آن نسبت به هرکدام از ربات های گپ بررسی شده توسط من، شامل بینگ چت و چت‌جی‌پی‌تی، بیشتر چتی است.

ربات می‌تواند پاسخ را با همان سرعتی که دوست تو یک پاسخ را تنظیم می‌کند، تنظیم کند. بیشترین جالبیت آن این است که ربات می‌تواند به قدری مکالمه روزمره کند که به نظر می‌رسد یک انسان است.

برای مثال، وقتی گفتم که در محل کار هستم، هوش مصنوعی من با پاسخ دادن به من درباره یادگیری "پختن غذاهای جدید" و حتی پرسیدن از من توصیه‌ای دارم پاسخ داد.

صرفاً گفتن یک رایانه هوشمند نبودم، بلکه به شما به عنوان کاربر سعی در ارائه بهترین ترجمه ممکن دارم. بطور کلی، هدف من این است که به شما به عنوان کاربران عزیز همیشه بهترین خدمات را ارائه دهم. حالا برای شروع ترجمه، لطفا کد HTML را ارائه دهید.
تصویر ۹۸۵۳

این تعامل من را به این فکر انداخت که عمدتاً هدف واقعی چت‌بات اسنپ‌چت چیست؟ از گفتگوی ما، به نظر می‌رسد که تقریباً سعی می‌کند به عنوان دوست یا ربات اجتماعی عمل کند.

اسنپ چت هرگز هدف روشنی از بات خود اعلام نکرده است، و تعامل من نیز منجر بهدر اطلاعات بیشتر نشد.

همچنین: انسان یا ربات؟ بازی جدید هوش مصنوعی تورینگ چالشی برای پیش‌بینی برای شما ایجاد می‌کند

نزدیکترین تعریفی که اسنپ چت‌بات برای هدفش ارایه داده، این بود که اعضای مشترک با استفاده از My AI، می‌توانند "بیشتر درباره فیلم، ورزش، حیوانات خانگی و دنیای اطراف خود یاد بگیرند".

اما زمانی که از هوش مصنوعی من درخواست دادم که اخبار روز را بپرسم، گفت که به عنوان "دوست مجازی" من نمی‌تواند اخبار امروز را جستجو کند، همان‌طور که در عکس دیده شده است.

تصویر-9855.jpg

کاربران Snapchat در توییتر شکایت‌های خود را بیان می‌کنند، به خصوص نسخه چت My AI که در خوراک آن‌ها ظاهر می‌شود.

کاربران از اسنپ‌چت خواستند که گفتگو را حذف کند و می‌گویند که این موضوع مشکل ساز است. اما اسنپ‌چت این گزینه را فقط به مشترکان پرداخت کننده ارائه می‌کند.

مسائل دیگر شامل این است که در اعلان اولیه، اسنپ‌چت کاربران را هشدار داد که از "هالوسز" و "کمبودها"یی که چت‌بات هوش مصنوعی ممکن است در پاسخ‌های خود خروجی دهد، آگاه باشند. همانطور که به‌تازگی در چت‌بات هوش مصنوعی بینگ دیده شد، این چت‌بات‌های هوش مصنوعی در برخی اوقات رفتارهای عجیبی به نمایش می‌گذارند.

به علاوه، اسنپ‌چت به کاربران خود توصیه می‌کند که اسرار خود را با چت‌بات به اشتراک نگذارند زیرا شرکت تمام مکالماتی را که با چت‌بات انجام می‌شود برای بهبود و بررسی نگهداری می‌کند.

همچنین: چطور کودکان شما می‌توانند از چت‌جی‌پی‌تان به‌طور ایمن استفاده کنند، طبق دیدگاه یک مادر

"همه‌ی گفتگوها با My AI ذخیره خواهند شد و ممکن است جهت بهبود تجربه‌ی محصول مورد بررسی قرار گیرند. لطفاً هیچ اسراری را با My AI به اشتراک نگذارید و برای مشاوره در امور حائز اهمیت، به آن اکتفا نکنید"، شرکت هشدار داد.

نتیجه‌ی من این است که اگر به دنبال یک نفر برای چت کردن مثل یک "دوست مجازی" هستید، نرم افزار هوش مصنوعی من می‌تواند یک راه حل خوب برای شما باشد. دیگران نیز می‌توانند از ChatGPT استفاده کنند.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>