آیا چت‌جی‌پی‌تی تهدیدی است؟

ظهور ChatGPT، یک بحث در مورد اینکه آیا تهدیدی را ایجاد می‌کند یا نه، را به راه انداخته است. در حالی که برخی از متخصصین در حوزه امنیت سایبری معتقدند که ChatGPT تهدیدی برای آنها ندارد، دیگران نشان می‌دهند که این تهدید برای بشر بسیار بیشتر از آن یکی می‌باشد. این مقاله، تهدیدات پتانسیلی که توسط ChatGPT وارد می‌شوند را بررسی می‌کند، از جمله تأثیر آن بر روی آموزش عالی و موتورهای جستجوی مانند Google. همچنین به نظر الون ماسک درباره‌ی ریسک‌های امنیتی مرتبط با ChatGPT نیز خواهیم پرداخت.

برخی نظرات می‌دهند که ChatGPT تهدید جدی برای حکمرانی گوگل در جستجو است. گوگل این تهدید را جدی می‌گیرد و بنظر می‌رسد که شرکت مجبور است برای پاسخ به این تهدید به خود مجبور است، با نمایش تحقیقات و قابلیت‌های هوش مصنوعی خود، گوگل بات نام Bard را از طریق یک رویداد رونمایی کرد.

Bard بخش های مختلفی را ارائه می دهد که به کاربران امکان برقراری تعاملات گفتمانی با چت بات و شکوفایی قابلیت های هوش مصنوعی Google را نشان می دهد. با توجه به آمار بزرگ بالاترین سهام مایکروسافت در OpenAI، رقابت جدیدی در پیش روست و گوگل امیدوار است به عنوان بازیکن اصلی در تحقیقات هوش مصنوعی باقی بماند.

آیا چت‌جی‌پی‌تی تهدیدی برای مؤسسات آموزشی است؟

شور و شوق اطراف چت جی پی تی باعث شده است که نگرانی وجود داشته باشد که آن ممکن است آموزش عالی را جایگزین کند. با این حال، این نگرانی بیشتر شور و شوق است تا صدمه، زیرا برنامه ها و خدماتی که می توانند مسائل ریاضی را حل کنند،  مقالات دانشگاهی را بنویسند، و مقالات تحقیقاتی را سال هاست وجود دارد. اساتید و مسئولان پذیرش با شناخت و مسیریابی این "خدمات" آشنا شده اند. برخلاف تولید کد و خلاصه سازی متن، چت جی پی تی مناسب برای کارهایی نیست که نیاز به دانش تخصصی، استدلال منطقی، یا اطلاعات کنونی دارند.

این نشان می‌دهد که چنین مدل‌ها قابلیت‌های منطقی را به طور کامل فرا نگرفته‌اند زیرا با محاسبات حسابی یا محاسبات ریاضی پیچیده دچار مشکل می‌باشند.

تهدیدهای چت جی‌پی‌تی به امنیت سایبری

چت‌جی‌پی‌تی به طور بالقوه می‌تواند خطراتی را برای امنیت سایبری به وجود بیاورد. یکی از تهدیدهای عمده، کلاهبرداری فیشینگ تولیدشده توسط هوش مصنوعی است. در حالی که بیشتر کلاهبرداری‌های فیشینگ به دلیل اشتباهات املایی و دستور زبانی به راحتی قابل شناسایی هستند، چت‌جی‌پی‌تی به هکرها اجازه می‌دهد تا کلاهبرداری‌های فیشینگی ایجاد کنند که تقریباً ناشناخته از کلاهبرداری‌های انسان‌ساخته باشند.

ایلان ماسک در چتGPT

الون ماسک به پیشرفت بی سابقه هوش مصنوعی دلخور شده و هشدار داده که این می‌تواند منجر به عواقب نابخشودنی برای تمدن ما شود. او به هشداری که پیشرفت نامحدود هوش مصنوعی در نهایت ممکن است تهدیدی برای بقای بشریت باشد، داده است. با این همه، ماسک در ماموریت جریانی برای توسعه یک چت‌بات خود - TruthGPT - راه‌اندازی کرده است که ادعا می‌کند به دنبال حقیقت‌گرایی بهتری است.

آیا چت‌جی‌پی‌تی به گوگل تهدیدی است؟

نه، هر دو سرویس چیزهای متفاوتی ارائه می‌دهند، اگر چه صعود ChatGPT به احتمال زیاد فرایندی خاص در Google را متلاشی کرده است.

چه نگرانی‌هایی در مورد ChatGPT وجود دارد؟

گاهی اوقات ChatGPT ممکن است پاسخ‌هایی دارای تعصب یا نادرست تولید کند، بنابراین کاربران باید با احتیاط به آن نزدیک شوند.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>