افراد در حال حاضر برای رفع مشکلات فنی خود به چت‌جی‌پی‌تی مراجعه می‌کنند.

چت جی‌پی‌تی روی نمایشگر آیفون

تنها یک سال پیش، اگر سؤالی درباره هر چیز مرتبط با فناوری اطلاعات داشتید، احتمالاً به دنبال پاسخ آن در گوگل بودید. حالا مردم به جای آن از ChatGPT برای دریافت توضیحات چتی و تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

الکتریک به منظور پیدا کردن مکان هایی که مردم از آنجا مشاوره IT خود را دریافت می کنند، از 1000 نفر پرسش پرسید. بر اساس این مطالعه، 66 درصد پاسخ دهندگان گفتند که برای رفع مشکلات IT خود به چت جی پی تلاش کردند.

همچنین: این تکنولوژی جدید می‌تواند GPT-4 و همه چیز مشابه آن را جا به جا کند

بعضی از متداول‌ترین پرسش‌های IT در ایالات متحده شامل سوالات پایه مانند چگونگی رفع مشکل صفحه کامپیوتری آب‌ریز، اینترنت آهسته، کامپیوتر آهسته یا گرم شده یک تلفن همراه می‌شوند.

به طور ناگهانی، نسل‌های Z بیشترین احتمال مشاوره مربوط به فن آوری اطلاعاتی را از ChatGPT با 83٪ دارند، دنبال آن نسل‌های Millennium با 67٪ قرار دارند. نسل‌های GenX و Baby boomers نیز با 50٪ و 48٪ پیگیر این موضوع هستند.

آیا گرفتن مشاوره IT خود را از یک چت بات هوش مصنوعی، ایده خوبی است؟

Electric 200 مترجمان IT را به ارزیابی پاسخ های ChatGPT بر روی چهار سوال تکنولوژی بیشترین جستجو در ایالات متحده آمریکا دعوت کرد تا پاسخ را بیابد.

همچنین: کدام بهترین پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد؟

پاسخ‌های چت‌جی‌پی‌تی درامتیاز کلی 39 از 100 از جانب تخصص‌های فناوری اطلاعات ارائه شده است. با توجه به اینکه چت‌جی‌پی‌تی تنها از نوامبر 2022 شروع به فعالیت کرده است، نرخ تأیید کلی 39٪ قابل قبول است.

برخی از پاسخ های ChatGPT حتی امتیازات بالایی را هم کسب کرده اند ، به عنوان مثال، پاسخی به "چطور می توانم اینترنت خود را سریع تر کنم؟" با یک امتیاز دقت واقعا بالای 74 امتیاز قوی به نتیجه رسید.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>