محققان مایکروسافت از ChatGPT برای آموزش ربات‌ها و پهپادها استفاده می‌کنند.

دست رباتیک

ChatGPT از شرکت OpenAI نه تنها در پاسخ به امور زبان طبیعی، متون بازدهی بالایی دارد، بلکه همچنین می تواند در تعاملات بین انسان و ربات نقشی ایفا کند و با استفاده از بازخورد حسگر، کد اقدامات ربات را نوشته و پیاده کند.

Microsoft به تازگی برای "ببیند آیا ChatGPT می تواند فکر خارج از متنی داشته باشد؛ و درباره جهان فیزیکی تفکر کند تا در وظایف رباتیک به دست آید" پژوهشی انجام داد. هدف این بود که ببینیم آیا افراد می توانند با استفاده از ChatGPT به ربات ها دستور دهند، بدون آموزش زبان های برنامه نویسی یا درک سیستم های رباتیک.

به عمق: این کارشناسان در حال شتاب دادن برای محافظت از هوش مصنوعی در برابر هکرها هستند. زمان در حال به پایان رسیدن است.

یک تیم از پژوهشگران Microsoft Autonomous Systems and Robotics در یک نوشته وبلاگ مد نظر خود ذکر می‌کنند که چالش اصلی در اینجا آموزش ChatGPT است که چگونه با رعایت قوانین فیزیک، متناسب با محیط عملیاتی و چگونگی تغییر حالت جهان توسط عملیات فیزیکی ربات، مشکلات را حل کند.

محققان مایکروسافت قابلیت تولید کد ChatGPT را در صنایع رباتیک، مانند برنامه‌ریزی و تولید کد شات صفر، بررسی کردند. این کد به طور اساسی به زبان پایتون بود. پس از دسترسی ChatGPT به داده‌های شناسایی اشیا و فاصله‌ی آن‌ها از طریق رابط‌های برنامه‌نویسی، محققان مایکروسافت این ظرفیت را بررسی کردند.

ChatGPT به دلیل آموزش دیدن به مقدار زیادی از کد و متون نوشته شده، قادر به تولید کد است. این سامانه نشان داده‌ است که قابلیت حل مشکلات برنامه‌نویسی و رفع اشکال برنامه‌ها را دارد، با امکان منحصربه‌فرد پاسخگویی به گفتگو و جستجوی روشن‌کننده. همچنین، Codex، مدل مبتنی بر GPT-3 OpenAI که پشتیبانی برای سرویس‌های گروه‌بندی کد Copilot GitHub را فراهم می‌کند، که می‌تواند به صورت خودکار کد را برای توسعه‌دهندگان در چند زبان کامل کند.

همچنین: چت‌جی‌پی‌تی چیست؟ همه چیزی که باید بدانید در اینجا

با توجه به امکانات گفتگو و توضیح مذکور، مایکروسافت قابلیت های گفتگویی ChatGPT در رابط زبانی بین یک کاربر غیر فنی و پهپاد را آزمایش کرد. به عنوان پژوهشگران در یک مقاله یادداشت کرده اند که در حالی که GPT-3، LaMDA و Codex در وظایف برنامه ریزی رباتیک و تولید کد، امیدوارکننده بودند، ChatGPT به طور خاص "ابزار قابل تنوعتری برای دامنه رباتیک است، زیرا نقاط قوت مدل های زبان طبیعی و تولید کد را در کنار انعطاف پذیری گفتگویی دارد."

محققان در پست وبلاگ خود به ذکر می‌پردازند: "چت‌جی‌پی‌تی در صورتی که دستورات کاربر گمراه‌کننده بود، سوال تفصیلی می‌پرسید و برای پهپاد ساختارهای کدپیچیده‌ای مانند الگوی شکافی برای بازدید بصری از قفسه‌ها نوشت."

مایکروسافت با استفاده از یک بازوی روباتیک به نام ChatGPT برای جا به جا کردن بلوک ها به صورت لوگوی مایکروسافت تست کرد. محققان همچنین به ChatGPT وظیفه ی نوشتن الگوریتمی برای رسیدن یک بالگرد به انتهای مسیر را بدون برخورد با موانع دادند. آنها همچنین تست کردند که آیا ChatGPT میتواند بر اساس بازخورد حسگری در زمان واقعی تصمیم بگیرد که ربات باید به کجا برود.

محققان در مرکز تحقیقاتی گوگل و شرکت Everyday Robots که توسط Alphabet مالکیت دارد، نیز به چالش‌های مشابهی در زمینه رباتیک پرداخته‌اند، از جمله استفاده از یک مدل بزرگ زبانی به نام «پالم» یا مدل زبان مسیرها که به یک ربات کمک کرد تا پرسش‌های باز و راهبردهای مربوط به آن را پردازش کند و به شیوه‌ای معقول به آن جواب دهد.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>