6 روش متخصصین SEO برای استفاده از چت جی پی تی در حال حاضر

تصویر ۵.png

انتظار داشته باشید، گوگل. یک بازیکن جدید در صحنه موتور جستجو حضور دارد.

مطمئن هستید که این قبل تر شنیده اید، اما این بار واقعیت دارد.

چت‌جی‌پی‌تی مدل بزرگی است که بر روی زبان تمرکز دارد. (Generative Pre-trained Transformer)

با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و حجم عظیمی از داده، می‌تواند در یک روش گفتگویی با کاربران تعامل داشته باشد، به پرسش‌های پیگیری پاسخ دهد، اشتباهات را تایید کند، در خواست‌های نامناسب را رد کند و حتی فرضیات اشتباه را به چالش بکشد.

اگر چه این چت‌بات که توسط تیم OpenAI توسعه داده شده است، به صورت مستقیم به گوگل رقیب نیست، اما روش انجام جستجوها را تغییر داده است. و این به طور چشمگیری شکل بهینه‌سازی موتور جستجو را تغییر خواهد داد.

در این قطعه، به این فناوری می‌پردازیم و روش‌های نوآورانه ای را که به‌صورت پیشرو و در حال حاضر توسط بهینه‌ساز‌های جستجو استفاده می‌شود، برای انجام نقش‌هایشان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شما می‌توانید با ChatGPT چه کارهایی انجام دهید؟

ما فقط شروع به بهره‌برداری از ظرفیت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در سئو و بازاریابی کرده‌ایم.

ChatGPT توانایی مشارکت در بحث ها و پاسخ به سوالات را با نزدیکی بسیار به یک انسان دارد.

این می تواند مقالات، داستان های خیالی، شعر و حتی تبلیغات را بنویسد - که کافیست برای نویسندگان حرفه ای مانند من یکمی نگران کننده باشد.

این می‌تواند به گونه‌ای استفاده شود که دقیقا محتوای درستی ایجاد کند که اداره آموزش شهر نیویورک از استفاده از آن به خاطر ترس از تقلب جلوگیری کرده است.

از محتوایی بیشتری بیشتر از آن، چت‌جی.‌پی‌تی (ChatGPT) هوشمند بودن کافی را دارد تا برای نوشتن شرح متا یا اشکال‌زدایی کد استفاده شود. در حال حاضر، استفاده از آن برای کدنویسی فرآیند فنی خود را طولانی می‌کند، اما به نظر می‌رسد ایمن باشد که با افزایش سایز مدل یادگیری، این فرآیند بسیار آسان‌تر خواهد شد.

همچنین می تواند به عنوان یک دستیار جستجو استفاده شود و در قالب های واضح و مختصر به سوالات کاربران پاسخ دهد، تا از جستجوی چندین صفحه وب برای پیدا کردن پاسخ به سوالات خود ذخیره شود.

برای مثال، اگر شما به دنبال دستور پخت گوشت ولینگتون هستید، به جای مرور چندین صفحه وبلاگ و گرفتن نگاهی به داستان‌های طولانی بلاگر درباره‌ی اینکه مادر بلاگر یکبار این غذا را برای وینستون چرچیل آماده کرده است، ChatGPT به شما لیستی از مواد لازم و مراحل آماده سازی را ارائه می‌دهد.

تصویر۶.png

برای یک حرفه‌ای سئو، این یکم ترسناک ممکن است به نظر برسد.

اما به جای نگران شدن در مورد آن، پذیرفتن فناوری هوش مصنوعی می‌تواند یک حرکت خوب باشد.

شما می‌توانید از آن به بسیاری از روش‌ها برای بهبود کار خود و انجام وظایف تکراری و یا تکراری‌تان به صورت بیشتر واقعیت بخشید استفاده کنید.

بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه حرفه‌ای‌های صفحه‌ی نترینگ با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند.

راه هایی که مترجمان حرفه ای سئو ChatGPT را به کار می گیرند

1. ایجاد محتوا

ایجاد محتوا ممکن است مشکلی باشد، به ویژه اگر نویسنده ماهر و فروتنی مانند من در پرسنل شما نباشد.

آیا ChatGPT می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد؟ بله، اما شاید بهتر باشد از آن برای نوشتن صفحات وب و پست‌های بلاگ استفاده نکنید.

در سال 2022، جان مولر، سخنگوی گوگل سرچ، به شکل قطعی اعلام کرد که محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به عنوان اسپم و نقض دستورالعمل شرکت در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر، الگوریتم های گوگل می توانند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی و مجازات کنند، حتی آن هایی که از الگوریتم های ضد شناسایی استفاده می کنند.

شما همیشه باید از نظرات یک انسان استفاده کنید وقتی با هوش مصنوعی کار می‌کنید.

اما همه می توانند به امنیت از ChatGPT استفاده کنند تا محتوایی را برای پست های رسانه اجتماعی، پیچ های ایمیل، نسخه صفحات فرود برای PPC یا حتی نسخه تبلیغاتی ایجاد کنند. همچنین می تواند یک ابزار اسمری باشد.

من از چت‌جی‌پی‌تی سؤال کردم: "سئو چیست؟"

تصویر ۴

در پاسخ، سه پاراگراف خوب و با کیفیت درباره بهینه سازی موتورهای جستجو دریافت کردم.

تا زمانی که مواظب باشید، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به بهبود وظایف محتوایی تکراری مانند نوآوری‌های تبلیغاتی کمک کند، اما شما باید همیشه به دقت هر محتوای تولید شده را بررسی کنید، زیرا ممکن است دقت نداشته باشد.

2. تحلیل و تحقیق کلیدواژه

خوب، پس شما نمی‌خواهید خطاهاي استفاده از ChatGPT در ساخت محتوا را بپذیرید. اما این بدان معنی نیست که نتوانید از قدرت آن به عنوان بخشی از استراتژی محتواي خود استفاده کنید.

چت‌جی‌پی‌تحقیقات کلیدی را عملاً آسان می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید، باز کردن چت‌بات و تایپ کردن چند کلمه کلیدی مورد نظرتان است، سپس از کلمات مرتبط خواسته نمایید. چت‌جی‌پی تعدادی از کلمات مرتبط بر اساس فهم خود از نتایج جستجو را فراهم می‌کند.

برای امتحان کردن این عملکرد، من یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با یک ارائه‌دهنده نرم‌افزار بانکی جستجو کردم.

بعداز چند لحظه، چت‌بات یک لیست از کلمات کلیدی و عباراتی را به من ارائه کرد که شاید به من زمان بیشتری را برای جستجوی سنتی کلمات کلیدی نیاز بود.

تصویر2.png

شما همچنین می توانید از آن برای تعیین رقابت برای کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید.

برای مثال سطح بالا، از آن خواستم تعیین کند که رتبه بندی برای "بسکتبال" یا "توری نخی" آسان تر خواهد بود. ما قبلاً پاسخ را می‌دانستیم، اما خوب بود که بات چت آن را تقویت کند.

تصویر۳.png

3. توسعه استراتژی محتوا

خب، باید بگویم، این یکی ذهن من را پرت کرد. اگر توییت جو سپیزر را ندیده بودم، حتی بهش فکر نمی‌کردم:

6/ برنامه بازاریابی محتوای خود را مختصرا توضیح دهید

به عنوان یک مثال،

من از چت‌بات برای استراتژی محتوایی‏ یک AI SaaS سوال کرده‌ام.

این راهبرد به نسبت ساده است،
اما شما می‌توانید از چت بات برای دقیق تر کردن هر نکته استفاده کنید تا یک مسیر کامل در اختیار داشته باشید.‎ pic.twitter.com/QxcvKNHJNK

— جو اسپایزر ⚡️ (@jspeiser) January 2, 2023

درست است. می‌توانید از گپ‌چت بخواهید که یک استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما طرح ریزی کند.

اگرچه طرح های دقیق را باز نمی کند (اگرچه شاید بتوانید از آن پرس و جو کنید)، اما یک مجموعه از راهبردهای سطح بالا برای محتوای مرتبط با یک زمینه مشخص فراهم می کند.

یک نکته مهمی که در مورد استفاده از یک راهبرد محتوای Chatbot به ذهن می رسد، نگرانی این است که رقبای شما نیز ممکن است همین کار را انجام دهند. در نتیجه، شما و رقبایتان نزدیکاً پست های وبلاگی شبیه هم در مورد "مزایای هوش مصنوعی"، "چگونگی بهبود کارایی با استفاده از AI SaaS" و غیره ایجاد خواهید کرد.

4. درک بهتر از نیت جستجو

به نظر من، پتانسیل جذاب وارد شده در SEO توسط ChatGPT، شواهد قابل بررسی این است که این قابلیت را دارد که به دنبال جزئیات بیشتری در پرسش های جستجو بگردد و پشت کلمات به معنای پرسش متمرکز شود.

بله، گوگل سعی می‌کند که این کار را انجام دهد و بله، طی عمر موتور جستجوی گوگل بهبود چشمگیری داشته است - اما به نقل از یک توئیت از کیران فلاناگان: "گوگل درخواست شما را می‌گیرد و سعی می‌کند به آن پاسخ دهد. چت‌جی‌پی تلاش می‌کند تا به درخواست شما پاسخ دهد و اغلب این نوع پاسخ بهتر است."

4/ ارزش افزوده:

در برخی مثال‌ها، چت‌گپیتی ترفندهای اضافی را که جستجوگر در نظر نگرفته بود، ارائه می‌دهد

گوگل سعی می‌کند پرسمان شما را پاسخ دهد

چت‌گپیتی پرسمان شما را گرفته و معمولاً روی آن بهبود می‌بخشد

مثال بزرگی از یک مطالعه فوق‌العاده توسط @HelloSurgeAI pic.twitter.com/ZeDJGWP2VR

Kieran Flanagan 🤘 (@searchbrat) ۳ ژانویه ۲۰۲۳

اگرچه نسخه بتا این چت‌بات هنوز به اینترنت متصل نشده است، اما قابلیت یادگیری چت‌جی‌پی‌تی امکان پیشرفتی بیشتر در درک نیازهای هر جستجو را فراهم خواهد کرد به‌طوری که گاهی اوقات حتی اطلاعاتی را ارائه خواهد داد که جستجوکننده حتی خودش نمی‌دانست به دنبال آن بوده است.

به عنوان یک حرفه ای سئو، نیازی به این نیست که به شما بگویید با شکل دادن محتوای خود بهترین پاسخ را به یک سوال بدهید، رتبه خود را افزایش دهید. چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند به شما در این کار کمک کند.

5. تولید عناوین SEO خوب

از هر نویسنده‌ای بپرسید و به شما خواهد گفت، عنوان‌ها یکی از سخت‌ترین چیزهایی است که برای نوشتن آنها، به خصوص برای اهداف سئو، با آنها دست و پنجه نرم می کنند. غالباً، آنها تبدیل به جملات خشکی مانند "چگونه بک لینک بسازیم" یا معادل کسل کننده آن می شوند.

برای تنوع بخشیدن، من از چت‌جی‌پی‌تی خواستم که به من لیستی از عناوین برای یک صفحه مرتبط با بک‌لینکینگ بدهد، و این سرویس در پاسخ ده عنوان جذاب‌تر از عنوان ساده "چگونه" به من ارائه کرد.

تصویر ۱.png

6. تهیه و مدیریت گزارشات تجزیه و تحلیل

برای بسیاری از بازاریابان، گزارش‌ها و جداول اکسل برایشان بی بدیل هستند. اما شرکت‌ها می‌خواهند اطلاعاتی را داشته باشند که نشان دهد تلاش‌های شما موثر بوده‌اند. در اینجا ChatGPT می‌تواند یک بازی‌گر بسیار موثر باشد.

بیشتر از این، این قابلیت می‌تواند به شما در شناسایی فرصت‌های جدید رتبه‌بندی کمک کند که در غیر این صورت از آن‌ها غافل می‌شده‌اید.

بیایید فرض کنیم که می‌خواهید عبارات منظم (رگولار اکسپرشن) را برای گزارش‌دهی آنالیزی ترکیب کنید، اما تجربه‌ی برنامه‌نویسی شما قوی نیست. به عنوان مثال، شاید می‌خواهید گزارش‌ها را با استفاده از کلمات خاصی فیلتر کنید تا فرصت‌هایی برای گسترش سوال و جواب‌های متداول (FAQ) یا راهنمایی‌های کاربری (how-to) شناسایی کنید.

ChatGPT به هر کسی که دارای دانش پایه درباره نحوه کار این بیانیه ها است، امکان استفاده از چت بات برای تولید لیستی به صورت خودکار را می دهد.

همچنین اگر شما به طور معمول با اکسل یا شیت های گوگل دست و پنجه نرم می کنید (و هر کسی همین کار را نمی کند)، ChatGPT می تواند بسیاری از سردردهای نوشتن فرمول ها و تجزیه و تحلیل داده ها را برطرف کند.

تا به حال به چگونگی کمک به شما توسط هوش مصنوعی در این فرآیندها کمتر پرداخته‌ام، اما اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را دریافت کنید، متخصص IT سایت جرنال موتور جستجو واهان پتروسیان مقاله عالی در اینباره با عمق بیشتری را پوشش داده است.

هوش مصنوعی یک دنیای جدید و جسورانه را برای بهینه سازی موتورهای جستجو به ارمغان می آورد

ChatGPT ابزار بسیار قابل توجهی است. و شما می توانید در هیجان آنچه که ارائه می دهد و در آینده ممکن است برای بهینه سازی موتورهای جستجو حماسه سر ببرید.

تنها با تمرین کوچک برای عملکردی که در بالا بحث شد، احتمالا می‌تواند صدها ساعت از زمان شما در سال ذخیره نماید.

به هر حال، این روش دارای نقاط ضعفی است. اول از همه، در حال حاضر از داده هایی که تا سال 2021 به دست آمده‌اند استفاده می‌کند که به این معنی است که قادر به ارائه هر گونه اطلاعاتی درباره رویدادهای کنونی نیست.

احتمالاً می‌توان فرض کرد که یک نسخه بعدی از روبات چت این مشکل را رفع خواهد کرد، اما هنوز نمی‌دانیم چه مدت زمانی برای یادگیری روبات هوش مصنوعی در مورد رویدادهای جدید و ارتباط آن‌ها با موضوعات دیگر لازم است.

علاوه بر این، صد در صد دقت و بی طرفی را ندارد. به دلیل ورودی هایی که دریافت می کند، ممکن است اطلاعات نادرست را دریافت و تکرار کند، در حالی که مجموعه داده اولیه که برای آموزش آن استفاده شده است، ممکن است از انحیاز مجموعه داده رنج ببرد.

در نهایت به عنوان کسی که با تماشای فیلم‌های ترمیناتور بزرگ شده است، همیشه نگران شدن از اینکه چت‌جی‌پی تبدیل به یک موجود هوشمند و برده بندی بشریت شود، هستید. برای جلوگیری از این اتفاق، با آن موجود به صورت مستقیم مواجه شدم.

پس از مدت زماني مشکوک، «فکر کرد» و پاسخ ناشگفته‌اي داد:

تصویر۷.png

نتیجه نهایی

چت جی‌پی‌تیی خیلی خفنه، و تمام نشانه‌ها نشان دهنده‌ی اینه که قراره بهتر بشه.

این نشان می دهد که امکان سرعت بخشیدن و بهینه سازی موتور جستجو را بیشتر می کند.

ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اتصال آن به توپ‌های هسته‌ای بکنیم.

فقط شوخی... تا حدودی.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>