قیمت گذاری ChatGPT API

OpenAI اکنون ChatGPT API را برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار داده است. این API از مدل قدرتمند GPT-3.5 turbo استفاده می‌کند، که همان مدلی است که برای ChatGPT استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی از این API از طریق یک endpoint ساده دسترسی پیدا کنند. OpenAI اعلام کرده است که هزینه استفاده از ChatGPT API نسبت به همه مدل‌های GPT-3.5 دیگر ده برابر کمتر است. این باعث می‌شود تا این API انتخابی اقتصادی‌تر برای توسعه‌دهندگان باشد.

برای کسب و کارها و توسعه‌دهندگانی که بیش از ۴۵۰ میلیون توکن در روز نیاز دارند یا می‌خواهند بارکاری خود را بر اساس عملکرد سخت افزاری بهینه‌سازی کنند، اوپن‌آی اینستنس‌های اختصاصی را فراهم می کند. توسعه دهندگان می توانند با استفاده از توکن‌های اختصاصی، از قدرت محاسباتی Azure استفاده کرده و از طریق انتهای کاربر، یک خط ویژه برای پردازش هوش مصنوعی ارائه دهند.

سنپچت، کویزلت و اینستاکارت از رابط برنامه نویسی اپن‌ای‌آی ChatGPT برای ویژگی‌های My AI، Q-Chat و Ask Instacart استفاده می کنند. این ویژگی ها، کمک در مطالعه آنلاین، استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالات کاربران و ارایه پاسخ‌های مبتنی بر اطلاعات محصول از قبیل وزن، قیمت و نحوه استفاده از محصولات فروشگاهی را فراهم می کنند. هزینه کمتر برای رابط برنامه نویسی ChatGPT خبر خوبی است برای بازاریابان و کسب و کارهایی که می‌خواهند از ChatGPT به عنوان قسمتی از برنامه های خدمات مشتری و نورد برند خود استفاده کنند.

طرح قیمت گذاری ChatGPT API

هزینه‌ی API ChatGPT بستگی به تعداد توکن‌های استفاده شده دارد، که شامل رشته پیام و متادیتا است که مدل آن را پردازش می‌کند. هزینه فعلی برای 1000 توکن $0.002 است، که حدوداً معادل 750 کلمه است. OpenAI با کاهش قیمت آن به میزان 0.002 دلار برای هر 1000 توکن یا حدوداً 750 کلمه، API ChatGPT را برای توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها با قیمتی بیشتر به دست آوردند.

این یک کاهش ۹۰٪ی از دسامبر ۲۰۲۲ است. مدل ChatGPT با استفاده از مدل توربو GPT-3.5 ساخته شده است و با تغییرات کمتر در کد، می توان آن را به سایر برنامه های غیر چتی سازگار کرد.
OpenAI سیاست بررسی قبل از راه اندازی را که توسعه دهندگان می بایست قبل از یکپارچه سازی مدل در برنامه خود نحوه استفاده خود را اعلام کنند، حذف کرده است. آخرین مدل gpt-3.5-turbo تا ژوئن پشتیبانی خواهد شد و نسخه پایدار جدید gpt-3.5-turbo نیز به زودی منتشر می شود.

همین الان بخوانید: GPT 4 ورودی تصویر

طرح "پرداخت به اندازه‌ی استفاده"

اپن‌آی‌آی یک طرح پرداخت به تناسب استفاده ارائه می‌دهد که هم راحت و هم اقتصادی است. با مدل‌های API چت‌جی‌پی‌تی 3.5 توربو جدید، کاربران می‌توانند هر هزار توکن را با هزینه‌ای برابر با 0.002 دلار خریداری کنند. این به این معناست که حتی در صورت استفاده بسیار فراوان، تنها چند دلار در هر ماه می‌تواند برای کاربران هزینه داشته باشد. برای شروع، کاربران باید دارای یک سری کلید API باشند که منحصر به فرد برای حساب کاربری آنها هستند، که می‌توانند به هر برنامه چت‌جی‌پی‌تی شخص ثالثی اضافه شوند.

بعد از ثبت نام در برنامه در صفحه صورتحساب OpenAI، کاربران می توانند محدودیت های استفاده را تنظیم کنند تا از هرگونه هزینه غیرمنتظره جلوگیری کنند.

آیا API ChatGPT رایگان است؟

API ChatGPT در اشتراک ChatGPT Plus شامل نمی‌شود، اما رایگان نیز نیست. این API دارای قیمت خود است.

آیا برای ChatGPT API وجود دارد؟

بله، اوپن ای‌ای در فصل اول سال ۲۰۲۳ معرفی رابط برنامه‌نویسی خود را اعلام کرد.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>