چگونگی استفاده از چت‌جی‌پی‌تی به عنوان یک شورت‌کات Siri در آیفون یا آی‌پد خود

تصویر ۱۵.jpg

آیا می‌خواهید به ChatGPT در آیفون یا آیپد خود دسترسی داشته باشید؟ هر بار که می‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید به وب سایت ChatGPT شرکت OpenAI در Safari دسترسی پیدا کنید. اما گزینه‌ای که راحت‌تر است، راه‌اندازی یک دستور کوتاه Siri است که با هوش مصنوعی کار می‌کند. و به جای سعی در ایجاد دستور کوتاه خود، چندین مورد از آن‌ها که سفارشی شده‌اند، برای دانلود و نصب برای شما در دسترس است.

در آزمایش‌های خود، من سه شورتکات مختلف چت‌ جی‌پی‌تی از قبیل SiriGPT، ChatGPT Siri و Siri Pro را بررسی کردم. همه آنها به طور مشابه عمل کردند و توانایی گفتگو با چت‌ جی‌پی‌تی را برای آیفون و آیپد فراهم کردند.

بعد از راه‌اندازی میانبر، شما می‌توانید آن را از چندین روش مختلف فعال کنید. می‌توانید اپلیکیشن میانبرها را باز کنید و روی نماد میانبر کلیک کنید. می‌توانید میانبر را به صفحه خانگی‌تان اضافه کنید که به راحتی در دسترس باشد. همچنین، با به کار گیری سیری می‌توانید میانبر را فعال کنید.

۱. کلیدهای API را بگیرید

گام اول شما باید کلیدهای API لازم را از Open AI دریافت کنید. این کلیدها توسط میانبر ChatGPT برای ارسال درخواست‌های شما به سرویس ChatGPT استفاده می‌شوند و پاسخ‌ها دریافت می‌شوند. فرایند دریافت کلیدها برای هر میانبر ChatGPT که استفاده می‌کنید یکسان است.

برای دسترسی به بسترباز هوش مصنوعی، در آیفون یا آیپد خود، سافاری را باز کنید و به صفحه بسترباز هوش مصنوعی بروید. اگر هنوز حساب کاربری در بسترباز هوش مصنوعی ندارید، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. در غیر این صورت، روی دکمه ورود و با حساب کاربری خود وارد شوید. سه خطی با آیکون همبرگر در بالا سمت راست را لمس کنید، به پایین منوی تنظیمات بروید و پروفایل خود را انتخاب کنید. از منوی پروفایل، روی دکمه مشاهده کلید API کلیک کنید.

تصویر 14.jpg

2. ایجاد کلید مخفی جدید

در صفحه کلیدهای API، روی دکمه ایجاد یک کلید جدید کلیک کنید. روی کلید فشار داده تا کل رشته را انتخاب کنید و سپس روی کپی کلیک کنید. یک یادداشت را باز کنید و کلید را در آن جا بچسبانید. اگر قصد دارید بیش از یک میانبر ChatGPT را امتحان کنید، به صفحه پلتفرم Open AI برگردید، روی OK کلیک کنید، و سپس برای تولید یک کلید جدید روی ایجاد یک کلید جدید مخفی کلیک کنید. فرآیند کپی کردن و جای گذاری را تکرار کنید.

تصویر۳.jpg

حالا، بیایید هر سه میانبر ChatGPT را بررسی کنیم.

راهنمای استفاده از SiriGPT

1. کوتاه‌کننده را دریافت کنید

صفحه شورتکات SiriGPT را در دستگاه خود باز کرده و دکمه دریافت شورتکات را لمس کنید. در صفحه شورتکات، دکمه افزودن شورتکات را لمس کنید. شورتکات در برنامه Shortcuts ظاهر می شود.

تصویر 12

2. افزودن کلید API

به یادداشتی که یک یا چند کلید API را در آن رونوشت کرده اید بازگردید. یکی از دسته کلیدها را انتخاب و کپی کنید. در برنامه Shortcuts، برای SiriGPT shortcut به آیکون سه نقطه دسترسی پیدا کنید. در زمینه متنی عبارت ADD API KEY HERE را حذف کنید و سپس کلید API را که تازه کپی کرده اید الصاق کنید. سپس دکمه Done را بزنید.

تصویر11.jpg

3. اجرای SiriGPT

برای اجرای آن، می‌توانید به شورتکات SiriGPT دسترسی داشته باشید. در برخی موارد اولیه، ممکن است از شما بخواهد به شناسایی صدا اجازه دهید. در اینصورت، بر روی «اجازه دادن» کلیک کنید.

image1.jpg

4. یک سوال بپرسید

درخواست خود را تایپ یا به صورت صوتی وارد کنید. وقتی از شما درخواست برقراری ارتباط با api.openai.com شود بر روی Allow کلیک کنید. سپس SiriGPT پاسخ را نمایش و تلفظ می کند. در هر لحظه می توانید بر روی کلید Done کلیک کنید. برای متوقف کردن گفتگو بر روی دکمه Done کلیک کنید. برای پرسیدن سوال دیگر بر روی دکمه Ask Again کلیک کنید.

تصویر۴.jpg

چگونه از سیری چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنیم؟

1. کوتاه‌کننده را دریافت کنید

صفحه شورتکات Siri ChatGPT را در Safari باز کرده و روی دکمه دریافت شورتکات ضربه بزنید. در صفحه شورتکات، روی دکمه اضافه کردن شورتکات ضربه بزنید. سپس شورتکات در برنامه‌ی Shortcuts ظاهر می‌شود.

تصویر۱۰.jpg

2. افزودن کلید API

برای میان بر کلید سه نقطه ضربدر کلیک کنید. در فیلد متنی، عبارت "این را با کلید API خود جایگزین کنید!" را پاک کنید و یکی از کلیدهای API را که از Open AI کپی کرده‌اید، در آن قرار دهید. سپس روی تایید کلیک کنید.

تصویر ۷.jpg

۳. یک سوال بپرسید

کلید میانبر چت جی‌پی‌تی را لمس کنید. در فیلد متنی درخواست خود را تایپ کنید یا با لمس آیکون میکروفون صفحه کلید آن را صحبت کنید. به چت جی‌پی‌تی اجازه دهید به api.openai.com متصل شود. سپس پاسخ بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

تصویر ۹

چگونه از Siri Pro استفاده کنیم

1. دریافت میان‌بر

صفحه Siri Pro Shortcut را در مرورگر باز کرده و روی دکمه دریافت Shortcut کلیک کنید. در صفحه کوتاه‌کننده، دکمه اضافه کردن Shortcut را بزنید. شورتکات در اپلیکیشن Shortcuts باز می‌شود.

عکس 16

2. اضافه کردن کلید API

برای اینکه از میان برگه‌ها خارج شوید، بر روی نماد سه نقطه موجود در کنار میانبر کلیک کنید. در میدان متنی، عبارت "GENERATE & ADD YOUR API KEY HERE" را پاک کرده و API کلیدی که از Open AI کپی کرده‌اید را جایگذاری کنید. سپس بر روی Done کلیک کنید.

تصویر ۵.jpg

۳. یک سوال بپرسید

از شورتکات Siri Pro استفاده کنید. در جعبه متن درخواست خود را تایپ کنید یا با فشار دادن آیکون میکروفون صحبت کنید. به Siri Pro اجازه دهید تا به سرویس api.openai.com متصل شود. برای پیش فرض، این شورتکات تنها پاسخ را بیان می کند و نمایش آن را بر روی صفحه نمایش نمی دهد. اما اگر شما در استفاده از شورتکات Siri ماهر هستید، ممکن است بتوانید تغییراتی در این شورتکات به عمل آورید تا پاسخ را هم در صفحه نمایش نمایش دهید.

تصویر ۲

چگونه از صفحه اصلی، میانبر را فعال کنیم؟

بجای پرتاب یک میان برنامه از طریق برنامه میان بر، شما می توانید به راحتی آن را از صفحه اصلی فعال کنید.

۱. اضافه کردن به صفحه اصلی

برای تنظیم این، بر روی آیکون یکی از میانبرهای چت‌جی‌پی‌تی فشار دهید و گزینه‌ی به اشتراک گذاری را انتخاب کنید. از منوی به اشتراک گذاری، گزینه‌ی افزودن به صفحه اصلی را فشار دهید. نام و آیکون میانبر را پیش نمایش کنید و بعد به افزودن فشار دهید.

تصویر۶.jpg

2. سوالی بپرسید

آیکون را در صفحه اصلی تپ کنید؛ سپس درخواست خود را به صورت صوتی یا تایپ کنید تا پاسخی دریافت کنید.

تصویر۱۳.جی‌پی‌جی

چگونه با استفاده از Siri یک میانبر را فعال کنیم

یک راه سریع‌تر اجرای یک میانبر با استفاده از Siri می‌باشد. به سادگی بگویید: "Hey Siri [نام میانبر]." اگر Siri به دلیل گیج شدن از نام میانبر یا عدم درک، نفهمید که شما برای اجرای یک میانبر صحبت می‌کنید، بهترین راه پیدا کردن نام مناسب برای میانبر جدید می‌باشد.

برای انجام این کار، روی آن در برنامه Shortcuts فشار دهید و گزینه تغییر نام را انتخاب کنید. یک نامی را انتخاب کنید که با دستور موجود تضاد نداشته باشد. دوباره به Siri صدا بزنید. درخواست خود را صحبت کنید یا تایپ کنید و منتظر پاسخ باشید.

تصویر ۸.jpg

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>