چیستی Auto-GPT؟ همه چیز درباره ابزار هوش مصنوعی قدرتمند بعدی

تصویر ۱

هوش مصنوعی به دلیل قابلیت های پیشرفته مدل های AI Generative مانند ChatGPT، به عنوان یک موضوع پرطرفدار جایگاه خود را برجسته کرده است. نگرانی ها درباره مخاطرات مدل های هوش مصنوعی و ریسک های توسعه نسل های بیشتر آن ها از سوی کشور ها مطرح شده و حتی در برخی جاذبه های آن مهم ترین سیاست ها را بازنگری کرده و ممنوع کرده اند.

همچنین: نسخه‌های آینده ChatGPT می‌توانند بیشتر از کارهایی که امروزه انجام می‌شود، جایگزین شوند

اکنون، یک برنامه کاربردی AI قدرتمندتر وارد صحنه شده است - Auto-GPT.

قابلیت‌های خودکار و امیدوارکننده‌ی این برنامه، ممکن است نخستین نگاهی که به هوش مصنوعی کلی (AGI) بیندازیم، این نوع هوش مصنوعی است که می‌تواند وظایف فکری بشر را انجام دهد.

از زمان انتشار آن در تاریخ 30 مارس 2023 ، مردم توسط آن جذب شده اند و آن را یکی از داغترین موضوعات توییتر برای چند روز پشت سر هم کردند.

واو، #AutoGPT در توییتر در رتبه اول محبوبیت است!

همچنین در بالاترین موارد هفته در GitHub، جایی که به تازگی تعداد ستاره‌های ما به هزار و سیصد رسیده است، قرار داریم!

بسیار خوشحالم که می‌بینم همه از الهام‌بخشی خود بسیار مشتاقند، برای آینده بشریت بسیار مشتاق هستم.

اشیاء بزرگ در راه است.

Auto-GPT چیست؟

Auto-GPT یک برنامه‌ی آزمایشی و منبع باز در پایتون است که از GPT-4 استفاده می‌کند تا به صورت خودکار عمل کند. این بدان معنی است که Auto-GPT می‌تواند با کمترین مداخله‌ی انسانی به یک کار پرداخته و به صورت خودکار ترغیب کننده خود را تایپ کند.

در اضافه: نحوه نوشتن پرامت های بهتر در چت‌جی‌پی‌تی (و این به اغلب سایر هوش مصنوعی مبتنی بر متن نیز اعمال می‌شود)

به عنوان مثال، می‌توانید به Auto-GPT بگویید که هدف نهایی شما چیست و این برنامه همه پیشنهادهای لازم برای تکمیل کار را به‌صورت خودکار تولید می‌کند.

آدمین GPT-Auto کیست؟

نوشته‌ی خودکار GPT در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۳ توسط توسعه دهنده Significant Gravitas در گیت‌هاب منتشر شد. با این حال، این برنامه توسط مدل هوش مصنوعی پیشرفته‌ی جی‌پی‌تی-۴ که آخرین مدل موجود شرکت OpenAI است، راه‌اندازی شده است.

امکانات Auto-GPT چیست؟

به مطلب منتشرشده در گیت‌هاب، Auto-GPT دسترسی به اینترنت داشته و مدیریت حافظه بلندمدت و کوتاه‌مدت، چهارمین نسخه GPT برای تولید متن و ذخیره‌سازی فایل و خلاصه‌سازی با GPT-3.5 را دارد.

هر چیز دیگری که می‌توانید از ChatGPT بپرسید، مانند اشکال‌زدایی کد و نوشتن ایمیل، می‌توانید از Auto-GPT بپرسید. با این حال، می‌توانید از Auto-GPT برای انجام کارهای پیشرفته‌تری با کمترین درخواست‌ها بپرسید، همانند مثال‌های نمونه زیر.

همچنین: راهنمای استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای خلاصه‌سازی محتوا

دموی گیت‌هاب نمونه ای از اهدافی مانند "افزایش دارایی خالص، رشد حساب توییتر، توسعه و مدیریت چندین کسب و کار" را نشان می‌دهد.

محدودیت های برنامه در گیت‌هاب لیست شده است که هشدار می‌دهند خروجی Auto-GPT ممکن است «در سناریوهای پیچیده واقعی کسب و کار، عملکرد مناسبی ارائه ندهد.» اما نتایجی که کاربران به اشتراک گذاشته اند نشان می دهد که Auto-GPT می تواند نتایج بسیار جالب (و مفید) را ارائه دهد.

در توییتر، کاربران روش‌های مختلفی را برای استفاده از آن به اشتراک می‌گذارند که شامل استفاده از «خودکار-جی‌پی‌تی» برای ایجاد یک برنامه، تولید یک استارتاپ جدید، مطالعه مباحث پیچیده مانند آینده سلامت و پزشکی، و حتی رصد خودشان در اینترنت می‌شود.

همین که من فکر می‌کردم هوش مصنوعی دیگرقابل تحسین نیست، AutoGPT و عامل‌های هوش مصنوعی فکرم را پریشان کردند. 

در این مرحله، عامل هوش مصنوعی تحقیقات محصول را انجام می دهد و خلاصه ای از بهترین هدفون ها را ارائه می دهد.

این دیوانه کاری است! و بخش بیشتری از آن این است که آن توسط GPT-4 پشتیبانی می شود.

اگر فکر می‌کردید #ChatGPT ترسناک بود، منتظر باشید تا از #AutoGPT بشنوید!

استفاده از AutoGPT ممکن است گام بعدی بزرگ از جهت #AGI باشد که ممکن است روش کار ما را حتی بیشتر از ChatGPT تغییر دهد.

اوتو جی پی تی کودکی نو آور جدید است - می تواند برای مسائل گسترده تر و پیچیده تری که نیاز به برنامه ریزی و مراحل چندگانه دارند، استدلال #ChatGPT را اعمال کند.

هنوز زود است اما بسیار موفق با بسیاری از کاربردهای سلامتی و زیست‌پزشکی است.

من از AutoGPT خواستم که در اینترنت من را پی‌گیری کند.

این وحشیانه است و ممکن است مرحله بعدی بزرگ در هوش مصنوعی باشد. چت‌جی‌پی‌تی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

چگونه می‌توان به Auto-GPT دسترسی پیدا کرد؟

اکنون که میدانید چقدر پیشرفته است و تمام چیزهای فوق العاده ای که می‌تواند انجام دهد، احتمالاً می‌خواهید بدانید چگونه به آن دسترسی پیدا کنید. متأسفانه، پاسخ به همان اندازه ساده نیست که فکر می‌کنید.

همچنین:چطور از ChatGPT استفاده کنیم: آنچه باید الان بدانید

برخلاف ChatGPT که روی مرورگری که به راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید ، برای به آن دسترسی پیدا کردن شما باید نرم‌افزار خاصی را دانلود کرده و با پایتون آشنا باشید.

نیازمندی‌های اصلی: پایتون ۳.۸، کلید API OpenAI، کلید API PINECONE و کلید یا API ElevenLabs (اگر می‌خواهید بتوانید صحبت کنید). پس از نصب و بدست آوردن همه این‌ها، شما برای نصب واقعی آماده هستید و می‌توانید دستورالعمل‌های دقیق در پست را دنبال کنید.

چرا Auto-GPT در حال پر شدن است؟

اتو-جی‌پی‌تی در حال محبوبیت‌یابی است زیرا مردم به آنچه که می‌تواند انجام دهد و چه معنایی ممکن است برای آینده داشته باشد، شگفت‌زده هستند. قابلیت اتو-جی‌پی‌تی برای رسیدن به اهداف از طریق استدلال خود، آن را در سطحی مشابه با آنچه انسان‌ها انجام می‌دهند و چگونه اطلاعات را پردازش می‌کنند، قرار می‌دهد.

همچنین: هوش مصنوعی می‌تواند 25 درصد از تمام شغل‌ها را اتوماسیون کند. در اینجا شغل‌هایی که بیشترین (و کمترین) ریسک را دارند را مشاهده می‌کنید

به همین دلیل، مردم می گویند که Auto-GPT نخستین باری است که به طور واقعی به AGI نگاهی می اندازد. هوش مصنوعی که با کمترین نظارت انسان، به خوبی عمل می کند، می تواند کار را از راه انقلابی که ما به طوری که در حال حاضر انجام می دهیم جایگزین کند و برخی از نقش هایی که انسان ها در حال حاضر بازی می کنند را جایگزین دارد.

تفاوت بین هوش مصنوعی و هوش مصنوعی کلی

به طور ساده، هوش مصنوعی (AI) عبارتی بسیار گسترده است که به سیستم های کامپیوتری اشاره دارد که قادر به انجام وظایفی هستند که نیاز به هوش بشری دارند. اما هوش مصنوعی عمومی (AGI) به AI اشاره دارد که به کمک فرآیندهای، استدلال و هوش خود، می تواند وظایف را انجام دهد، به همان شیوه ای که یک انسان عادی عمل می کند.

چت جی‌پی‌تی یا گی‌پی‌تی خودکار: کدام بهتر است؟

با وجود اینکه چت‌جی‌پی‌تی یک چت‌بات قابلیت‌های بسیاری دارد، باز هم فقط یک چت‌بات است. به عنوان یک چت‌بات، محدود به پاسخ دادن فقط به چیزی که تنها از طریق پرسش‌ها درخواست می‌شود، می‌باشد. بنابراین، تنها با رهنمود انسان‌ها، می‌تواند کارهای شگفت‌انگیزی انجام دهد.

همچنین: آیا از پرسیدن سوالات در چت‌جی‌پی‌تی خوشتان می‌آید؟ شما می‌توانید بابت آن (بسیار) پول دریافت کنید

توانایی‌های Auto-GPT از آن بیشتر است، می‌توانید آن را برای انجام یک کاری که هیچی از آن نمی‌دانید بخواهید و فقط آن را انجام دهید. به عنوان مثال، این کاربر دید که Auto-GPT در ساخت یک اپلیکیشن برای او بدون اینکه انگشتی برافراشته باشد به کار مشغول است.

autogpt تلاش کرد برای من یک برنامه ایجاد کند، متوجه شد که من یک Node ندارم، گوگل شد چگونه Node را نصب کند، یک مقاله از stackoverflow با لینک را پیدا کرد، آن را دانلود کرده، از حالت فشرده خارج کرده و سپس برای من سرور راه اندازی کرد.

هرچند دسترسی به Auto-GPT نسبت به دسترسی به ChatGPT چالش برانگیزتر است، اما با این حال Auto-GPT وظایف بسیار پیچیده‌تری را به خوبی انجام می‌دهد. بنابراین، اگر نیاز‌های شما ساده‌تر است و ChatGPT می‌تواند مورد استفاده شما باشد و نمی‌خواهید با فرایند نصب درگیر شوید، ChatGPT گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود.

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>