چگونگی استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای نوشتن مقاله

تصویر ۴.jpg

قابلیت‌های پیشرفته چت‌ جی‌پی‌تی، باعث ایجاد تقاضای عظیمی شده است و این ابزار هوش مصنوعی در عرض نزدیک به دو ماه از رونمایی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به دست آورده است. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های برجسته آن، قابلیت ترکیب هر نوع متنی در چند ثانیه است، از جمله ترانه، شعر، داستان خواب و مقاله‌ها.

برخلاف نظر مرسوم، ChatGPT می‌تواند بیشتر از نوشتن مقاله برای شما (که فریب کپی کاری به حساب می‌آید) انجام دهد. مفیدترین قسمت ChatGPT با کمک کردن در فرایند نوشتن به شما کمک می‌کند. ما نحوه استفاده از ChatGPT برای هم نوشتن و کمک کردن به شما به همراه برخی نکات دیگر نوشتن مفید را در زیر نشان می‌دهیم.

چگونه چت‌جی‌پی‌تان می‌تواند در نوشتن مقاله به شما کمک کند؟

اگر به دنبال راه‌هایی برای استفاده از چت‌جی‌پی‌تی به عنوان پشتیبان نوشتاری خود هستید، پنج راه مختلف برای بررسی وجود دارد.

قبل از شروع همچنین ارزش ذکر دارد که اگر دسترسی به چت بینگ یا حتی بارد گوگل دارید، می توانید از مشاوره های زیر در مورد هر دو ربات چت هوش مصنوعی استفاده کنید. از آنجا که چت بینگ و بارد گوگل به اینترنت متصل هستند، هر دو منابع و متن‌های رویدادهای فعلی را شامل می شوند.

اگر بین این دو چت بات برای نوشتن یک مقاله انتخاب کنید، ما بینگ چت را توصیه می‌کنیم.

1. استفاده از چت جیپی‌تی برای تولید ایده‌های مقاله

قبل از اینکه شروع به نوشتن مقاله کنید، باید ایده مورد نظر را جامع کنید. هنگامی که استادان مقاله ای را به دانشجویان واگذار می کنند، عموما یک عنوان فراهم می کنند که به آنها اجازه خود بیانیه و تجزیه و تحلیل میدهد. در نتیجه، دانشجویان ماموریت پیدا کردن زاویه ای برای نگریستن به مقاله را به صورت خودرو تحمل می کنند.

اگر به تازگی مقاله ای نوشته اید، میدانید که این مرحله اغلب بخش سختی از آن است - و اینجاست که شت‌ جی‌پی‌تی به شما کمک می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید، وارد کردن موضوع تکلیف است، تا جزئیات بیشتری مانند آنچه در رابطه با آن فکر می کنید، مانند آنچه که در دانشگاه از من خواسته شده بود، از چت جی‌پی‌تی بپرسید و بعد چت جی‌پی‌تی دست به کار شود.

آیا می‌توانید به من کمک کنید یک موضوع برای این تکلیف بیابم که در آن، "شما باید یک مقاله تحقیقی یا مطالعه موردی در مورد یک موضوع رهبری به انتخاب خودتان بنویسید." من می‌خواهم آن شامل شبکه رهبری مدیریتی Blake و Mouton و به‌طور ممکن فردی تاریخی باشد.

در طی ثانیه ها، چت‌بات پاسخی ارائه کرد که من را با عنوان مقاله، گزینه های شخصیت‌های تاریخی که می‌توانستم مقاله‌ام را بر روی آنها متمرکز کنم و بینش در مورد چه اطلاعاتی می‌توانستم در کاغذ خود استفاده کنم با مثال مشخصی از یک مطالعه موردی که می‌توانستم استفاده کنم، آشنا کرد.

عکس 2.jpg

2. استفاده از چت بات برای ایجاد خط مشی

بعد از داشتن یک موضوع قوی، زمان آن رسیده است تا شروع به فکر کردن درباره آنچه که به واقعیت می‌خواهید در مقاله خود شامل کنید، برای یاری دادن در فرآیند نوشتن، من همیشه یک طرح ریزی ایجاد می‌کنم، که شامل تمام نکات مختلفی است که می‌خواهم در مقاله خود تکرار شوند. اما فرآیند نوشتن طرح ریزی معمولاً خسته کننده است.

با ChatGPT ، تنها کافی است از آن بخواهید که برای شما بنویسد.

همچنین: 5 راه برای استفاده از چت بات‌ها برای زندگی آسان‌تر

استفاده از موضوعی که چت‌جی‌پی‌تی در مرحله اول به من کمک کرد تا تولید کنم، از چت‌بات خواستم که با گفتن:

آیا می‌توانید یک خط مشی برای یک مقاله به نام "بررسی سبک رهبری وینستون چرچیل از طریق توری و موتون شبکه رهبری مدیریتی" ایجاد کنید؟

بعد از چند ثانیه، چت روبات یک طرح کلی جامع را در بخش های مختلف به هفت بخش مختلف تقسیم کرد، هر بخش دارای سه مورد مختلف زیر هر بخش می باشد.

همچنین:بهترین مولد های هنری هوش مصنوعی برای تست

این خلاصه کامل است و می‌توانید برای مقاله کوتاهتر آنرا فشرده‌تر کنید یا برای مقاله بلندتر از آن با جزئیات بیشتر استفاده کنید. اگر به چیزی نمی‌پسندید یا می‌خواهید آنرا بهتر کنید، می‌توانید یا به صورت دستی و یا با دادن دستور دقیق‌تر به چت‌جی‌پی‌تغییر دهید.

تصویر۶.jpg

۳. استفاده از چت جی پی تا به منابع دسترسی پیدا کنید

اکنون که دقیقاً می‌دانید چه می‌خواهید بنویسید، وقتش است که به دنبال منابع معتبر جهت به دست آوردن اطلاعات خود باشید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، همانند قدم‌های قبلی، می‌توانید از ChatGPT بپرسید.

تنها کافیست از آن بخواهید تا منابعی برای موضوع مقاله شما پیدا کند. به عنوان مثال، من از آن پرسیدم:

آیا می‌توانید به من در پیدا کردن منابعی برای مقاله "مرور سبک رهبری وینستون چرچیل از طریق شبکه رهبری مدیریتی بلیک و موتون" کمک کنید؟

ربات چت خروجی هفت منبع را نمایش داد، برای هر کدام یک نقطه با توضیحی در مورد منبع و دلیل استفاده از آن نمایش داد.

یکی از نکاتی که باید در استفاده از "چت‌ جی پی تی" برای منابع آگاه باشید این است که این ابزار دسترسی به اطلاعات پس از سال 2021 ندارد، بنابراین نمی تواند منابع تازه را پیشنهاد دهد. با این حال، این یک شروع است.

تصویر ۳.jpg

۴. استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای نوشتن مقاله نمونه

از این‌جا باید ذکر کنم که اگر مستقیماً متن چت‌بات را انتخاب و تحویل دهید، کار شما یک نوع قلندری قلمداد می‌شود زیرا این کار از کارهای اصیل شما نیست. همان‌طور که با هر اطلاعاتی که از منبع دیگری گرفته می‌شود، متن تولید شده توسط هوش‌مصنوعی باید در کار شما به‌صورت واضح شناسایی و اعتبارسنجی شود.

علاوه بر این:معلمان از چت‌جی‌پی‌تی بیشتر از دانش‌آموزان استفاده می‌کنند. روش آن‌ها چیست؟

در بیشتر مؤسسات آموزشی، تنبیهاتی برای قلب حقوق مؤلفه تعیین شده است که از نمره مردود تا اخراج از مدرسه متفاوت هستند.

اگر می‌خواهید ChatGPT یک نمونه متن تولید کند، موضوع، طول مورد نظرتان را وارد کنید و منتظر تولید متن باشید. به عنوان مثال، من متن زیر را وارد کردم:

آیا می‌توانید یک مقاله پنج پاراگرافی درباره موضوع "بررسی سبک رهبری وینستون چرچیل با استفاده از شبکه رهبری مدیریتی بلیک و موتون" بنویسید؟

در عرض چند ثانیه، چت بات دقیقا آنچه را که از آن خواسته بودم خروجی داد: یک مقاله منسجم و پنج پاراگرافی در مورد موضوعی که می تواند به شما در نوشتن خودتان کمک کند.

همچنین:گی پی تی-4 چیست؟ همه چیزی که باید بدانید

در این نقطه، مهم است به خاطر داشت که ابزارهایی مانند ChatGPT چگونه کار می‌کنند: آن‌ها کلمات را در قالبی که فکر می‌کنند از نظر آماری معتبر است به هم می‌چینند، اما آن‌ها نمی‌دانند آنچه می‌گویند درست یا دقیق است یا نه. این بدان معنی است که شما ممکن است واقعیت های اختراعی، جزئیات یا دیگر عجیب‌ترین چیزها را پیدا کنید. آن قادر به ایجاد کار اصلی نخواهد بود، زیرا فقط همه چیزی را که قبلاً جذب کرده است، جمع آوری می‌کند. این ممکن است نقطه شروع مناسبی برای کار شما باشد، اما انتظار نداشته باشید که الهام بخش یا دقیق باشد.

تصویر ۵

5. استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای هم‌ویرایشی مقاله‌تان

بعد از اینکه مقاله خودتان را نوشته اید، می‌توانید از قابلیت‌های پیشرفته‌ی نوشتاری ChatGPT برای ویرایش آن استفاده کنید.

شما می‌توانید به راحتی به چت‌بات بگویید که به طور خاص چه چیزی را می‌خواهید ویرایش کند. به عنوان مثال، من از آن خواستم ساختار و دستور زبان مقاله را ویرایش کند، اما گزینه‌های دیگر شامل انسجام، سبک و بیشتر است.

وقتی از آن بخواهید تا مقاله شما را ویرایش کند، ابتدا شما را به چت‌بات راهنمایی می‌کند تا متن خود را در آن قرار دهید. سپس، با انجام ویرایش‌های لازم، مقاله شما را خروجی می‌دهد. این ابزار می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا علاوه بر املای صحیح، می‌تواند ویرایش کلی مقاله شما را انجام دهد.

شما همچنین می‌توانید با چت‌بات به صورت همزمان ویرایش کنید؛ بخشی از متن خود را برای چت‌بات بفرستید و از او بخواهید آن بخش را برای بهبود وضوح و مشکل در آن، اصلاح کند.

تصویر1.jpg

مقالات مرتبط

نمایش بیشتر >>